Gå til innhold

Er det uforsvalig å fortsette i min jobb som gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med barn. Dette er mitt første👶🏼 Merker angsten kommer krypende. Er så overbeskyttende! 

Jeg jobber med 1 til 1 tiltak på jobb, med mennesker med ulike utfordringer. Er OFTE mye aggresjon og uforutsette hendelser. Fått slag og kraftige dytt ganske ofte. Er snakk om mye epileptisk aktivitet også, og et stort ansvar ved fall i feks. Trapper ol..

merker jeg er veldig avholden med å faktisk gjøre jobben som innimellom må til.. og dette merker jo også personene jeg jobber med, og de utagerer også der etter. Jeg får ikke tilpasset noe på arbeidsplassen heller, da de ikke har mulighet. Hva gjør jeg nå? Andre som har følt det samme eller er jeg bare overbeskyttende? 

Vil ikke gå sykemeldt heller...

Anonymkode: 544d0...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har man svangerskapspenger. Da mister du ikke sykepenger rettigheter. 

Som ambulansearbeider har jeg gått på det to svangerskap da min klinikk ikke har omplasseringsmuligheter, og arbeidsdagen er uforutsigbar (risiko, vold, smitte mm). 

Har jobbet 14år i yrket, og lært meg at 9mnd+barselperm er ingenting å være borte. Har spontanabortert på jobb en gang, det er ikke sikkert at det var på grunn av sparket i magen men det er ikke noe stas å gå og lure...

Anonymkode: 18469...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har man svangerskapspenger. Da mister du ikke sykepenger rettigheter. 

Som ambulansearbeider har jeg gått på det to svangerskap da min klinikk ikke har omplasseringsmuligheter, og arbeidsdagen er uforutsigbar (risiko, vold, smitte mm). 

Har jobbet 14år i yrket, og lært meg at 9mnd+barselperm er ingenting å være borte. Har spontanabortert på jobb en gang, det er ikke sikkert at det var på grunn av sparket i magen men det er ikke noe stas å gå og lure...

Anonymkode: 18469...920

Takk for svar! Vil ikke utsette lille barnet mitt eller meg selv for noen som helst fare, da jeg aldri hadde tilgitt meg selv om jeg aborterte etter et slag/kraftig dytt. 

Trist dette skjedde med deg, men flott at du har hatt 2 svangerskap som har gått fint❤️

 

Får ta en prat med legen. Høre hva som er neste steg i prosessen da, og om jeg kan få svangerskapspenger.

Anonymkode: 544d0...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Vil ikke utsette lille barnet mitt eller meg selv for noen som helst fare, da jeg aldri hadde tilgitt meg selv om jeg aborterte etter et slag/kraftig dytt. 

Trist dette skjedde med deg, men flott at du har hatt 2 svangerskap som har gått fint❤️

 

Får ta en prat med legen. Høre hva som er neste steg i prosessen da, og om jeg kan få svangerskapspenger.

Anonymkode: 544d0...809

Takk :) Ja, jeg har to fine gutter nå. Akkurat ferdig med siste permisjon. 

Her står det litt om det, og hva som kreves for å få det: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Relatert+informasjon/svangerskapspenger

Lykke til videre 😊💜🤰🏻

Anonymkode: 18469...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er helt med deg! Er selv gravid med min første. Jeg har også et lite spørsmål å komme med. Jeg er nå gravid i 23. uke og lurer på om jeg bør begynne å trappe ned alkoholinntaket? Jeg har også et lite rusproblem men har hørt at det ikke påvirker barnet. Lurer også på om å bytte fra Marlboro red til vanlig rulletobakk ettersom gresset er grønnere?

Anonymkode: cda2c...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 10.50, Anonym bruker skrev:

Hei, jeg er helt med deg! Er selv gravid med min første. Jeg har også et lite spørsmål å komme med. Jeg er nå gravid i 23. uke og lurer på om jeg bør begynne å trappe ned alkoholinntaket? Jeg har også et lite rusproblem men har hørt at det ikke påvirker barnet. Lurer også på om å bytte fra Marlboro red til vanlig rulletobakk ettersom gresset er grønnere?

Anonymkode: cda2c...316

Troll!! 

Anonymkode: 27d2e...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...