Gå til innhold

Hvor finne inspirasjon til trening for en voksen nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt bakgrunnsinfo om meg:

35 år, 4 barn (to bhg barn, og to store barn), ped.leder i barnehage - storbarn, alene med barna annenhver mnd. 

Bor langt unna treningssenter, så må stå på selv hjemme. 

Har lagt på meg en god del, bmi sier lett overvektig, tung i kroppen, vondt i ryggen, mye sliten, svak i kroppen, tungt å gå i bakker ol. 

Noen forslag til nettsider eller bøker som kan inspirere? 

Vet i forhold til maten hva som må gjøres endringer på, så det er trening jeg trenger hjelp til. Har ingen å gjøre det sammen med dessverre. 

Anonymkode: 789d2...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt tilfelle hadde jeg satset på å gå raske turer i motbakke når gubben er hjemme. men bra musikk på øret. evt bakketrening om du har en fin bakke i nærheten.  

når gubben er borte, ville jeg ha satset på hjemmetrening. du kjøper en matte, strikk, vekter og ball eller det du ønsker. også finner du videoer på Youtube som du trener etter. Er tonnevis med materiale der. Yoga, Pilates, styrke, cardio - you name it. Jeg liker videoene til Jillian Michaels. 

Skrevet
53 minutter siden, LeTwinsA skrev:

I ditt tilfelle hadde jeg satset på å gå raske turer i motbakke når gubben er hjemme. men bra musikk på øret. evt bakketrening om du har en fin bakke i nærheten.  

når gubben er borte, ville jeg ha satset på hjemmetrening. du kjøper en matte, strikk, vekter og ball eller det du ønsker. også finner du videoer på Youtube som du trener etter. Er tonnevis med materiale der. Yoga, Pilates, styrke, cardio - you name it. Jeg liker videoene til Jillian Michaels. 

Gå turer må jeg få til ja, når de store barna er hjemme eller mannen 😊. Litt bakker er det i området, ikke så lange eller bratte da, de finnes der det ikke er lys dessverre, men tar det jeg har 😊.

Skal prøve litt videoer ja, skal sjekke ut Jillian sine 😊

Tusen takk for tips.

Skrevet

Jeg bruker en app som heter Asana Rebel. 

Yoga-treningsvideoer for alle ferdighetsnivåer, og programmer tilpasset de målene du setter deg, som styrke, fettforbrenning, balanse, fleksibilitet osv. 

Jeg bruker appen på Apple-TV når jeg er hjemme, og direkte fra mobilen når jeg er på jobb (bor på jobb noen dager). 

Anonymkode: b713f...a9a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker en app som heter Asana Rebel. 

Yoga-treningsvideoer for alle ferdighetsnivåer, og programmer tilpasset de målene du setter deg, som styrke, fettforbrenning, balanse, fleksibilitet osv. 

Jeg bruker appen på Apple-TV når jeg er hjemme, og direkte fra mobilen når jeg er på jobb (bor på jobb noen dager). 

Anonymkode: b713f...a9a

Det skal jeg teste ut, takk for tips 😊

Skrevet
På 2.11.2018 den 19.56, Anonym bruker skrev:

Gå turer må jeg få til ja, når de store barna er hjemme eller mannen 😊. Litt bakker er det i området, ikke så lange eller bratte da, de finnes der det ikke er lys dessverre, men tar det jeg har 😊.

Skal prøve litt videoer ja, skal sjekke ut Jillian sine 😊

Tusen takk for tips.

Du kan jo evt kjøpe en hodelukt, du får de for a 50 kr enkelte plasser :)  

Er litt balsam for sjela å komme seg litt ut alene, etter jobb og mas :) :) 

Ett godt tips er å faktisk sette det inn i kalender på forhånd. 

Skrevet
2 timer siden, LeTwinsA skrev:

Du kan jo evt kjøpe en hodelukt, du får de for a 50 kr enkelte plasser :)  

Er litt balsam for sjela å komme seg litt ut alene, etter jobb og mas :) :) 

Ett godt tips er å faktisk sette det inn i kalender på forhånd. 

Har hodelykt, men det er i skogen det er skikkelige bakker, og jeg er livredd elgen, men kan ta de når jeg er ferdig tidlig på jobb 👍🏻.

Skrevet

løp til og fra jobb hver dag

Anonymkode: 7b7d9...3ec

Skrevet

Sjekk ut sweat med kayla Itsines

Anonymkode: b13ee...f9e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en nybegynner? Snakk om å drepe enhver treningslyst

Anonymkode: eded7...99f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hodelykt, men det er i skogen det er skikkelige bakker, og jeg er livredd elgen, men kan ta de når jeg er ferdig tidlig på jobb 👍🏻.

Løp med bjelle eller en liten høytaler i lomma og musikk på bra volum. Da rømmer elgen lenge før du kommer i nærheten av den.

Anonymkode: 4bc9d...c98

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Løp med bjelle eller en liten høytaler i lomma og musikk på bra volum. Da rømmer elgen lenge før du kommer i nærheten av den.

Anonymkode: 4bc9d...c98

Hehe..syns jeg ser meg med bjelle 😂😂

Fikk gått en tur i dag, fant en bra bakke med lys/hus ved 😊👍🏻

Skrevet

Har gått dit på sommeren, men med barna på slep så er det verre pga veien.

Skrevet

Forsøk treningsformer som bygger styrke og utholdenhet, men som ikke så lett gir skader. Svømming er fint, men litt vanskelig når du ikke har barnevakt. Ei svømmeøkt i uka kan likevel gjøre underverker, hvis du kan få det til. Gå mest mulig i hverdagen. Skaff deg hodelykt og refleksvest. Gå i motbakker, både ute og på tredemølla på helsestudio. Det siste kan gi like god treningseffekt som å løpe, og mye mindre risiko for belastningsskader. Tren styrke, f.eks i form av yoga eller pilates.

Anonymkode: d55e6...b43

Skrevet

Forsøk treningsformer som bygger styrke og utholdenhet, men som ikke så lett gir skader. Svømming er fint, men litt vanskelig når du ikke har barnevakt. Ei svømmeøkt i uka kan likevel gjøre underverker, hvis du kan få det til. Gå mest mulig i hverdagen. Skaff deg hodelykt og refleksvest. Gå i motbakker, både ute og på tredemølla på helsestudio. Det siste kan gi like god treningseffekt som å løpe, og mye mindre risiko for belastningsskader. Tren styrke, f.eks i form av yoga eller pilates.

Anonymkode: d55e6...b43

Tusen takk for tips, kjøpte meg egen refleksvest i går, og hodelykt har vi, så da er det bare å stå på 😊. For blir jo ute ettersom det er så langt til treningsstudio. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en nybegynner? Snakk om å drepe enhver treningslyst

Anonymkode: eded7...99f

ok, det fungerte fint for meg. Jogga/gikk veldig sakte og leverte barna i barnehage på veien. Syklet ofte til barnehage og satt sykkel der, jogga videre. Ble veldig raskt i mye bedre form, og det er motiverende 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...