Gå til innhold

Tilbakekreving av bidragsforskudd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd.. 

Jeg er alenemor, får ordinært forskudd (1200 kr. per barn) fra NAV og utvidet barnetrygd. Får ikke noe andre yttelser. 

Fikk et brev fra NAV hvor de ønsker bidragsforskuddet for siste 4 måneder betalt tilbake. Summen er på 9600 kr. 

Til meg summen er enormt stor. 

Alt pga NAV har beregnet inntekten min på 533 820 kr. og utifra det skriver de at jeg hadde ikke krav på forskudd fra juli måneden.  

Jeg var i sjokk. Hvor i alle dager de har beregnet så stor inntektsumme hvis hittil i år jeg har opptjent kun 303 758 kr. før skatt?  Og det er helt sikkert at jeg med mine 187 kr. i time skal ikke i siste 2 måneder tjene 200 000. Det er en galskap fra NAV! 

Fikk først vedtaksbrevet fra dem. Det står at jeg har 6 uker tid til å klage men i NESTE dag fikk jeg faktura i posten med forfalldato 11. november!!!  Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... 

Etter betalte regningen - leie, strøm, sfo til begge o.a. står jeg igjen med 3500 kr. i lommen nå. Og med den summen jeg må kjøpe mat for denne måneden, klær til begge. Faktisk har ikke råd å kjøpe klær til begge nå.. Jeg måtte å kjøpe vinterklær til begge, støvler.. Bidrag helt sikkert jeg skal ikke få i denne måneden. 

Barnefar hjelper meg ikke, jeg betaler alt alene - SFO som er på 5590 kr. hver måned, betaler semesteravgift til treningen, kulturskole til barna. Kjøper klær til begge. 

Nå sitter jeg med faktura fra NAV. Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre. 😢

Vær så snill hjelp meg med noe anbefalinger! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra nav sin side er det vel opprinnelig sånn at man skal betale fakturaen også klage, om du når frem med klagen vil du få pengene tilbake.

Men har du ikke pengene så har du ikke pengene, så jeg ville tatt kontakt med nav og fortalt akkurat det. Send en mld i Mitt nav og be om at en saksbehandler ringer deg for du er nødt til å ha et møte så fort som mulig. Det er gjort en feil og du har både bankutskrifter og ikke minst lønnsslipper som beviser det, og du har rett og slett ikke penger til å betale den regningen.

Så får du ta det derfra. Om de har gjort en så stor feil som du beskriver vil du jo også få etterbetalt bidragsforskuddet de nå har stoppet, men det blir jo noen litt tøffe måneder mens de finner ut av alt sammen...

Anonymkode: a8f3d...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...