Pobie Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 (endret) Det er anbefalt å ta influensavaksine i tredje trimester, siden det ikke bare beskytter deg, men også gir babyen delvis immunitet. Jeg ble vaksinert etter uke 30 i begge svangerskapene. Endret 2. november 2018 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Koster det noe? Legen min har ikke nevnt noenting ang vaksinasjon av meg så måtte spørre om den selv. Samboeren er veldig skeptisk, mener det ikke er bra å sprøyte ting inn i kroppen mens man er gravid 😅 Forstår hva han mener men har forklart han fordelen ved det Anonymkode: 037b0...216
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Får man influensasymptomer rett etter vaksinen? 🤔 Anonymkode: 037b0...216
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Jobber i helsevesenet. Tok vaksinen for tre dager siden. Ingen bivirkninger hos meg. Jeg tar den mest for å beskytte pasienter, me også fordi jeg har sett hvor sinnsykt dårlige noen kan bli av influensa (og nei, ikke bare gamle mennesker). Jeg hadde tatt vaksinen. Anonymkode: 6fe33...a63
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Jeg er 10 uker gravid og kommer ikke til å ta influensavaksine. Jobber som sykepleier på sykehus. Har hørt flere i det siste som har fått influensa etter og ha tatt vaksinen. Meningsløst Anonymkode: e6c35...b39
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 Jeg hadde også tatt den ettersom det er anbefalt. Jeg er ikke gravid men tok den på tirsdag. Ingen symptomer annet enn litt øm, rød og hoven rundt stikkstedet en dag etter. Anonymkode: be98b...c28
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 10 uker gravid og kommer ikke til å ta influensavaksine. Jobber som sykepleier på sykehus. Har hørt flere i det siste som har fått influensa etter og ha tatt vaksinen. Meningsløst Anonymkode: e6c35...b39 Jeg håper ikke du er sykepleier med det kunnskapsnivået om vaksinering.. Anonymkode: be98b...c28
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 Stoler du mer på folk her inne enn på leger/jordmødre? Anonymkode: d3780...f62
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Jeg tok ikke vaksinen da jeg var gravid. Angrer ikke. Anonymkode: 2b9e1...975
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok ikke vaksinen da jeg var gravid. Angrer ikke. Anonymkode: 2b9e1...975 Nei, for du fikk ikke influensa. Hva om du ble syk og sykdom skadet barnet ditt? Hva da? Man vaksinerer seg for å være føre var. Akkurat som man bruker bilbelte. Jeg har brukt bilbelte i alle år uten å kræsje... Anonymkode: be98b...c28
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 Jeg hadde definitivt gjort det. Jeg fikk influensa rett før jeg fødte mitt yngste barn, først en uke med feber og elendighet også utviklet det seg til lungebetennelse og jeg ble lagt inn med pustehjelp, intravenøs antibiotika og intravenøs næring under to uker før termin. Endte med keisersnitt og jeg har aldri blitt helt bra igjen etterpå. Fikk først diagnosen postviralt utmattelsessyndrom også ME. Det ble altfor mye for kroppen og jeg kollapset helt, høygravid og så dårlig. Anonymkode: c8b76...2c9
Toneelise Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Får man influensasymptomer rett etter vaksinen? 🤔 Anonymkode: 037b0...216 Var syk fra oktober til april begge gangene jeg har tatt vaksinen. Skjer ikke igjen.
Toneelise Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Koster det noe? Legen min har ikke nevnt noenting ang vaksinasjon av meg så måtte spørre om den selv. Samboeren er veldig skeptisk, mener det ikke er bra å sprøyte ting inn i kroppen mens man er gravid 😅 Forstår hva han mener men har forklart han fordelen ved det Anonymkode: 037b0...216 100 kr
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 10 uker gravid og kommer ikke til å ta influensavaksine. Jobber som sykepleier på sykehus. Har hørt flere i det siste som har fått influensa etter og ha tatt vaksinen. Meningsløst Anonymkode: e6c35...b39 Du beviser vel her bare at man kan være sykepleier med bare en fungerende hjernehalvdel. Håper ikke du jobber på sykehuset der jeg jobber, for jeg kunne ikke stolt på at du er faglig adekvat. Anonymkode: 6fe33...a63
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 10 uker gravid og kommer ikke til å ta influensavaksine. Jobber som sykepleier på sykehus. Har hørt flere i det siste som har fått influensa etter og ha tatt vaksinen. Meningsløst Anonymkode: e6c35...b39 Nei, du kan ikke være spl! Da hadde du visst endel mer enn det du viser her😂 Anonymkode: 38479...260
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 Tok vaksinen 10 dager før termin sist gang for å beskytte babyen og meg selv. Gikk veldig fint. Hadde lest på mange sider hva som kunne gå (veldig) galt under fødselen pga influensa under fødselsforløpet. Det var ikke et tema å ikke ta vaksina! Veldig viktig at babyen også fikk antistoffene da fødselen var ved utbruddet av influensaen i området. Jeg tar fremdeles vaksina hvert år for å beskytte de i familien som ikke kan ta vaksinen. Det er ikke bare deg selv og babyen du beskytter, men også de andre i din omgangskrets ved å ikke få det og smitt dem. En influensa er ikke noe som tar en dag eller to med litt forkjølelse å bli kvitt. En influensa holder deg sengeliggende i flere dager og dårlig i uker etterpå. Influensa kan ta livet av de med dårlig/nedsatt immunforsvar. Du som kaller deg sykepleier og gravid må være rimelig tankeløs. Du utsetter babyen, deg selv og ikke minst pasientene i fare ved å ikke ta den! Det er så ufattelig idiotisk at jeg knapt nok har ord for å beskrive det... Anonymkode: 5163f...b71
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, for du fikk ikke influensa. Hva om du ble syk og sykdom skadet barnet ditt? Hva da? Man vaksinerer seg for å være føre var. Akkurat som man bruker bilbelte. Jeg har brukt bilbelte i alle år uten å kræsje... Anonymkode: be98b...c28 Sannsynligheten for å kræsje er større enn for å få influensa. Venninnen min tok vaksinen OG fikk influensa. Tenk det. Du gjør som du selv vil. Men jeg tok ikke og ble ikke syk. Begge gangene. Snakker bare om min egen erfaring. Anonymkode: 2b9e1...975
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 Det er anbefalt for gravide i 2. og 3. trimester å ta vaksinen. Den beskytter også det nyfødte barnet. Jeg tok den i forrige uke. Hadde et par dager med lett forkjølelse og var slapp, men det er absolutt mye bedre enn å bli smittet av influensa. Gravide har svekket immunforsvar og kan bli veldig syke dersom de får influensa. Se Folkehelseinstituttets anbefaling her: https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/kunnskapsgrunnlag/gravide/ Rister samtidig på hodet til den påståtte sykepleieren lenger oppe. Du er 10 uker gravid, det er ikke anbefalt for deg å ta vaksinen uansett. Og at du sier at det er meningsløst å ta vaksinen... At kunnskapen kan være så mangelfull blant sykepleiere er absolutt ikke bra. Håper inderlig at du har løyet på deg sykepleiertittelen her. Anonymkode: c71ea...c88
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Toneelise skrev: Var syk fra oktober til april begge gangene jeg har tatt vaksinen. Skjer ikke igjen. Hvordan syk da? Anonymkode: e2410...e8d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #21 Skrevet 2. november 2018 Takk for svar. Legen min har skrevet ut resept til meg så kommer til å ta den. Syns bare det er veldig rart at verken legen min eller jordmor har nevnt noe ang vaksine og at jeg må spørre om å få den selv. Leste i en gravidgruppe på Facebook helt tilfeldig at det var anbefalt å ta den, så hadde det ikke vært for den gruppa hadde jeg ikke visst bedre 😳 Anonymkode: 037b0...216
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #22 Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Legen min har skrevet ut resept til meg så kommer til å ta den. Syns bare det er veldig rart at verken legen min eller jordmor har nevnt noe ang vaksine og at jeg må spørre om å få den selv. Leste i en gravidgruppe på Facebook helt tilfeldig at det var anbefalt å ta den, så hadde det ikke vært for den gruppa hadde jeg ikke visst bedre 😳 Anonymkode: 037b0...216 Skrevet ut resept? Må du hente den selv? Anonymkode: e2410...e8d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #23 Skrevet 2. november 2018 Ja, fikk beskjed om at den ligger klar på apoteket så må bare hente den ut og komme innom legekontoret for å sette den der. Anonymkode: 037b0...216
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #24 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, fikk beskjed om at den ligger klar på apoteket så må bare hente den ut og komme innom legekontoret for å sette den der. Anonymkode: 037b0...216 Jøss, her har de mange av denne vaksinen på legekontoret så du kan bare komme å ta den når du vil. Det er de som jobber på labben som setter den. Anonymkode: c8b76...2c9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #25 Skrevet 2. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Legen min har skrevet ut resept til meg så kommer til å ta den. Syns bare det er veldig rart at verken legen min eller jordmor har nevnt noe ang vaksine og at jeg må spørre om å få den selv. Leste i en gravidgruppe på Facebook helt tilfeldig at det var anbefalt å ta den, så hadde det ikke vært for den gruppa hadde jeg ikke visst bedre 😳 Anonymkode: 037b0...216 Er veldig rart at jordmor/lege ikke tar opp dette temaet ja. Ingen som sa noe til meg heller... Anonymkode: c71ea...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå