Gå til innhold

Savittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg få bukt med min dårlige samvittighet?

Eksen fortalte i dag at han mest sannsynlig går konkurs. Jeg skjønte det for et ca år siden og prøvde å fortelle ham det jeg så. Det viste seg at han hadde stooor gjeld. Etter en stund kom det frem st han spilt bort enorme summer. For 6mnd siden sa jeg at han måtte flytte, da han ikke endret den ekstreme pengebruken og ikke ville innse problemet. Det fikk ham til å ta tak. Det var utrolig tøft å kaste ham ut, men det var uansvarlig å bo med ham. Han har slitt og strevd for å komme på beina, men jeg begriper ikke hvordan han skal få det til. Jeg har så dårlig samvittighet, enda det er han som har gått bak min ryg og i flere år opparbeidet seg en enorm gjeld, som han i tillegg skjulte for meg. Jeg gikk selvsagt rett i fella og ga ham alle sparepengene mine og betalte alt jeg kunne i håp om å hjelpe ham. Dråper i havet. 

Jeg vet det er hans problem og hans skyld, men jeg har så vondt av han og får såå dårlig samvittighet. Fordi jeg ikke klarte å redde ham? Jeg vet ike hvor jeg vil med dette, men det gjør så utrolig vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg.

Jeg skjønner at dette er vanskelig, men jeg tenker at du bare må fortsette å si til deg selv at du prøvde alt du kunne. Han nektet å høre på deg og valgte selv den veien som gikk rett i konkursen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...