Gå til innhold

Dere med unger som er mye ute i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere uteklærne hver dag? Altså her ser mini ut som et søletroll hver dag. Klærne må jo bli helt slitt ut av all vaskingen? Hva slags regntøy tåler å vaskes hver dag? 

Anonymkode: 90e42...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spyler av det i dusjen og henger til tørk

Anonymkode: 7c27e...02f

Skrevet

I perioder må det vaskes daglig ja. Forsøker å bare skulle hvis det er mulig, men når det er skikkelig sølevær så blir det mye vask, lite å gjøre med det. Jeg har som regel en ekstradress (arvet eller en rimelig type) som jeg sender med på de verste søledagene slik at vi slipper å vaske den nye dressen i stykker med en gang.

Anonymkode: a3a5c...e2a

Skrevet

Barnehagen har slange med kost ved inngangspartiet så alle barna blir spylt og kostet før de går inn. Genialt 👍

Anonymkode: 3dbd9...e88

Skrevet

Spyler av i dusjen, vasker når jeg absolutt må. 

Skrevet

Spyler av ute og henger til tørk i dusjen. Vasker 2-3 ganger på en høst.

Anonymkode: 66e91...f0c

Skrevet

Jeg spylte i dusjen hver dag og vasket hver helg, var det virkelig ikke så vasket jeg oftere. Hadde 2 dresser og brukte vaskemiddel for gortex klær innimellom ellers så brukte jeg omo. 

Regntøy vasket jeg bare alene med minimalt med vaskepulver på kortprogram hvær helg, spylte hver dag. 

Skrevet

Veldig sjelden å finne regnklær så skitne, da barnehagen spyler alle før de går inn på de verste søledagene, tar bare med regnklærne hjem og tørker de om de er våte på innsiden, og for vasking innimellom selvsagt.

Dressene er stort sett såpass tørre at de kan ristes for sand, og ellers vaskes når det er helt krise.

Anonymkode: 96edb...921

Skrevet

Nei overhodet ikke! Ungene går i friluftsbarnehage. Det er ikke meningen at man skal se nystrigla ut på tur i skogen altså! Det ødelegger dessuten impregeneringen med hyppig vask. 

Jeg vasker uteklærne sjelden. 

Anonymkode: 18d94...f94

Skrevet

Vasker det ganske ofte faktisk. Så har vi 2-3 sett. Skitten yttertøy er ekkelt og blir faktisk kaldt å ha på når det er mye møkk i dem. 

Anonymkode: 1de2e...60e

Skrevet

Alle dere som spyler sand i dusjen... er dere ikke redde for tette sluk?

Anonymkode: ebfb2...e79

Skrevet

Min går i friluftsbarnehage. Tar alt hjem i helger og vasker da det som trenger det. 

Anonymkode: d0f37...5fe

Skrevet

Barnehagen vår henger det som er gjennomvått eller spesielt skittent på et eget stativ. Da er det meningen at vi skal ta det med hjem og vaske/tørke det.

Jeg skyller av utetøyet i dusjen og henger til vask. Det har aldri vært så mye sand at det har bekymret meg. Da hadde jeg ev. børstet av det ute.

I perioder vasker vi regntøyet nesten hver dag, fordi det er blitt veldig sølete på innsiden. Barn har jo gjerne slikt gummiregntøy, det virker som det tåler vask godt. Det ser i alle fall like fint ut og er vanntett. De vokser fort, da, så ingenting varer mer enn 3–4 mnd. før det byttes ut.

Vinterdressen forsøker jeg å vaske sjeldnere, pga. impregnering og fordi den tørker saktere.

Vi har to sett regntøy og to vinterdresser.

Anonymkode: 54306...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...