Gå til innhold

Vil at mannen skal sterilisere seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det synes jeg er skikkelig vanskelig å ta opp med han. Jeg trenger råd, argumenter eller erfaring om dette.

Vi er ca 40 år og ferdig med barn.

Vet han er redd for å la noen slippe til med saksen der nede, men det er jo et superlite og billig inngrep i forhold til hos kvinner.

Bør jeg for eksempel friste med at det blir mer og bedre sex etterpå?

Anonymkode: f4cdf...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke tvinge noen til å sterilisere seg. Greit nok at det er et mindre og billigere inngrep for menn, men det er mye psykologi i dette. Jeg vet om menn som ikke lenger føler seg som menn etter en sterilisering, som sliter med å få den opp og ha sex som før fordi de vet det ikke lenger er sædceller i skytsen....

Men ta det opp med han, si at du synes det er hans tur, at det er et lite inngrep og de aller fleste menn lever godt med å være sterilisert, og ikke minst med å ha koner som kan nyte sex uten å være redd for uønsket graviditet.

Men vil han ikke så vil han ikke, da må enten du sterilisere seg eller dere som par finne andre måter å beskytte dere på.

Anonymkode: e0250...e72

Skrevet

Jeg vil ikke tvinge han, men tror bare at han trenger litt overtalelse 🙂. Det hadde vært fint med noen ideer som kanskje kan motivere han til å si ja. Noen?

Anonymkode: f4cdf...5cd

Skrevet

Og mannen vil gjerne at du skal skjære av deg nesen. Kanskje dere kan bli enige?

Ærlig talt, dette er ditt ansvar, ikke hans - du kan sterilisere deg, men ikke ham. Det er heller ikke noe noen skal "overtales" til.

Anonymkode: 85e0b...304

Skrevet

Dette er selvsagt et felles ansvar. Jeg hadde spiral, men måtte fjerne den da jeg slet med gjentatte soppinfeksjoner. Ble uplanlagt gravid, og da var valget for sterilisering lett for mannen. Var uansett lettere inngrep for han. Ikke skulle vi ha flere barn, og ikke var jeg villig til å gå på p-piller. Veldig godt nå som vi slipper å tenke mer på prevensjon! Jeg har født han 3 barn, så det lille snittet fikk han jammen tåle ;)

Anonymkode: c2361...f13

Skrevet

Så mye dustete svar du får. Dere er ferdig med barn og det er mye enklere at mannen steriliserer seg. Det burde være en selvfølge at mannen tar sin del av ansvaret for prevensjon nå, som jeg antar har vært ditt ansvar i alle år. Det handler ikke om å tvinge noen, det handler om at han også har et ansvar!

Anonymkode: 29732...728

Skrevet

Tja. Vet ikke om min løsning var riktig eller om mannen opplevde å bli presset, men han er fornøyd med å være sterilisert. 

Jeg hadde gitt ham jevnlige beskjeder de siste to årene om at jeg ikke kom til å fortsette med hormonprevensjon når hormonspiralen skulle ut. Hadde blitt frarådet hormoner, og hadde fått de tre barna vi skulle ha. 

Han «somlet» i to år med å steriliseres, men bestilte time da jeg fjernet spiralen og kom hjem med en pakke kondomer til ham. 

Anonymkode: bee99...92b

Skrevet

Hvis han er veldig bestemt på at han er ferdig med barn kan du begynne å snakke om at det hadde vært koselig med en liten en til... det fikk mannen min til å bestille time. 😛 (Jeg mente det da... men var enig med han i at det var mest fornuftig å la være.)

Anonymkode: 31806...c1a

Skrevet

Mannen min har sterilisert seg. Synes det er en fin ting med menn som tar ansvar, men det var heldigvis ikke nødvendig å presse ham. Må innrømme at selv om det er et enklere inngrep for menn enn for kvinner, var det ikke bare gøy. Han var ganske sjaber en ukes tid etter inngrepet. Mulig at det i hans tilfelle var noe som ikke grodde helt optimalt, men ingen større komplikasjoner. Likevel - han var ikke akkurat på topp, og det er noe litt trist med menn som er nedfor og har vondt i ballene. Heldigvis kom humøret og manndommen raskt tilbake.

Anonymkode: ca3aa...a3f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han er veldig bestemt på at han er ferdig med barn kan du begynne å snakke om at det hadde vært koselig med en liten en til... det fikk mannen min til å bestille time. 😛 (Jeg mente det da... men var enig med han i at det var mest fornuftig å la være.)

Anonymkode: 31806...c1a

Jaaaa gå for dette, hi

Anonymkode: 79dd5...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...