Gå til innhold

Gjeld hos bidragsfogden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min er uten jobb og inntekt og er i ferd med å opparbeide seg en skikkelig gjeld siden jeg får bidraget nå fra staten.

Er dette en gjeld som "lett" kan slettes, den dagen han er tilbake i jobb? Noen erfaringer?

Anonymkode: b6b98...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på...

Eksen min skylder ikke mye, men vil jeg få det utbetalt noen gang...?

Anonymkode: 1a428...735

Skrevet

Man slipper ikke unna bidragsgjeld. Men det kan ta årevis å få det tilbakebetalt. Har holdt på i 13 år her, nå er han ajour med 2010 liksom... så åtte år igjen med bidragsgjeld. Når barna fyller 18 går det rett på deres konto. Noe som også blir feil all den tid man har stått på og forsørget barna alene. Nå er heldigvis min eldste som har fylt 18 fornuftig og overfører det som kommer inn av bidragsgjeld til meg. Har jo noe gjeld fra alle de årene jeg slet med å få ting til å gå rundt økonomisk. Tjente en tusenlapp over grensen for å få litt i bidragsforskudd i tillegg. 

Anonymkode: aa7cc...4d8

Skrevet

Om han er arbeidledig bør han jo fort som svint kontakte nav og få gjort om bidraget da, om hans betalingsevne synker vil birdraget bli satt ned for hans del så han slipper å opparbeide seg så mye gjeld.

Om han er så dum at han ikke gjør det så øker jo gjelden veldig.

Man blir ikke kvitt gjeld til staten, den vil han alltid skylde. De tar skattepenger og får evt til tvangstrekk på lønn, det må betales.

Anonymkode: 2890f...015

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om han er arbeidledig bør han jo fort som svint kontakte nav og få gjort om bidraget da, om hans betalingsevne synker vil birdraget bli satt ned for hans del så han slipper å opparbeide seg så mye gjeld.

Om han er så dum at han ikke gjør det så øker jo gjelden veldig.

Man blir ikke kvitt gjeld til staten, den vil han alltid skylde. De tar skattepenger og får evt til tvangstrekk på lønn, det må betales.

Anonymkode: 2890f...015

HI

Han har prøvd men fikk fortalt at de mente han burde være i stand til å finne seg en jobb igjen (da han hadde en bra stilling) og at han måtte innse at det kostet å ha barn, også for meg, og at bidraget ikke bare kunne reduseres fordi han ikke "gadd" å lete etter jobb.

Anonymkode: b6b98...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...