Gå til innhold

Hva hadde dere gjort her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 6 mnd, fant ut i går at jeg var 8 uker på vei med nr 2, det vil si at storebror er ca 13 mnd når minste kommer.

Det jeg lurer på da, hva hadde dere gjort, hadde dere søk begge inn i bhg 2020 eller hadde dere sendt storebror i bhg fra August 2019 ?

den nye babyen kommer jo juni neste år

Anonymkode: 5af8f...a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller mai/juni blir vel mer riktig. kommer jo litt an på når terminen blir, men blir vel ca 30 mai da

Skrevet

Storebror august 2019!

Anonymkode: 80390...fbf

Skrevet

Om du ikke har lyst til å slite deg helt ut, så send største i BHG. Du får mer enn nok å holde på med og ikke vet du hvordan babyen blir heller. Plutselig får du en kolikkbaby.

Anonymkode: b45c3...3c3

Skrevet

Jeg hadde begge mine tette hjemme. Orket ikke tjase opp den største for levering i barnehage, vi koste oss hjemme. Rolige morgener og null stress. Gikk i åpnet barnehage og lignende.. 

Anonymkode: 43ce9...70f

Skrevet

Søk eldste i bhg.

Anonymkode: 30ce5...9bf

Skrevet

Jeg hadde aldri hatt en ettåring i barnehage uten at det var nødvendig, så dette kommer helt an på hvilket nettverk du har rundt deg. 

Har barna en deltagende pappa, har dere et nettverk som kan avlaste eller blir du alene om barna? 

Anonymkode: 39ac8...fa3

Skrevet

Jeg ville søkt barnehage til den eldste. Du kan ha ham der korte dager, men hvis du får en vrien kolikkbaby, feks, så har du mulighet til å gi ham litt fri fra det, pluss du har tid til å hente deg inn.

Anonymkode: 2ce70...5d1

Skrevet

Søk barnehage for eldste og se an frem til barnehageetaten. Det er lettere å si opp en plass du har fått, eller å få permisjon, enn å komme inn på kort varsel etterpå hvis du trenger det.

Anonymkode: e5b18...fd6

Skrevet

14 mnd mellom mine. Søkte først eldste inn i barnehage fra han var 1 år men pga dårlig oppstart (han følte seg ikke trygg nok og hver dag var et mareritt å levere over en periode) tok jeg han ut av BHG igjen. De begynte samtidig i barnehage året etter og da gikk det smertefritt. Han trengte mammaen sin litt til, det var riktig for oss ❤️ 

Anonymkode: 289b5...30a

Skrevet

1.5 år mellom mine og jeg søkte eldste inn i barnehage fra august (hun ble 1 år i mai). Jeg var da sykemeldt og hun rakk begynne i barnehagen før lillesøster ble født. 

Men etter innkjøringen var hun der bare 3-4 dager i uken og bare korte dager, stort sett fra 9.30 til 14.30. Hun sov da i barnehagen så det var ikke så mange våkne timene hun var der, men for oss som fikk en skikkelig high-need baby var det gull å skille de noen timer.

Anonymkode: 7d15d...280

Skrevet

Ville helst sluppet å sende en ettåring i barnehagen, men hadde søkt likevel. Plutselig skjer det et eller annet som gjør at du trenger plassen. Hvis ikke kan du bare si den opp. 

Anonymkode: 47d2a...536

Skrevet

Ville søkt eldste inn to dager i uken jeg. 

Anonymkode: b01bb...ceb

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med avlasting, dette burde jeg kanskje tatt med, jeg føler mest på og beholde eldstemann hjemme, så begynner de likt i bhg, men så tenker jeg at jeg synes minsten blir for liten for barnehagen da denne babyen vil være rundt 14 mnd ved bhg, så tenker jeg heller tar de hos dagmamma et par år og bhg når de er 3 og 4. Jeg skal tilbake i jobb i alle fall når minsten er 14mnd

Skrevet

Behold begge hjemme lengst mulig.

Anonymkode: 8656e...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...