Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på uteklær til dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinteren kom litt kastet på meg i år. Etter brann i vår er alt av vinterklær ødelagt og kastet. 

Jeg har kjøpt alt til barna, men nå gjenstår det klær til meg selv. Jeg er så usikker på hvilket behov jeg har og hvor mye jeg skal/bør legge i det.

Barna er 1 og 3 år. Vi er ute hver dag, går til og fra jobb og barnehage (ca 30 min totalt hver vei), er på lengre turer i skog og mark i helgene osv. Ikke veldig aktiv, men klærne kommer til å bli mye brukt.

Tidligere hadde jeg skalljakke og bukse fra Norrøna. Var strålende fornøyd og brukte dette året rundt. På vinteren måtte jeg kle meg litt ekstra da det ikke var foring, men det funket greit for min del.

Det settet kostet nærmere 10.000 kr for jakke og bukse. Jeg føler derimot at det er ALT for mye penger å bruke på vinterklær nå- til tross for at det var svært god kvalitet. 

Hvilke klær har dere til vinteren? 

Har dere noe å anbefale til mitt bruk?

Hvilke merker er gode? Har tidligere bare hatt dyre merker, men usikker på om det er nødvendig. Har litt andre prioriteringer nå etter jeg fikk barn- enn før ;) 

Anonymkode: ccf65...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, eg tenker slik at eg ikkje veks ut av ting lenger. Eg kjøper heller ikkje nytt berre fordi det ikkje er siste mote. Eg har eit bergans sett som er 9-10 år og framleis like bra. I fjor kjøpte eg fora yttertøy (faktisk bergans det også) og håper det varer like lenge.  No har eg nettopp brukt ein del pengar på ei gravid/bærejakke, og tenker eg får mykje bruk for den. Eg har ikkje mykje klær, men ønsker god kvalitet av det eg kjøper. Helst etisk og miljøvennleg også. Det første regnsettet eg kjøpte var frå craft, og det syntest eg var heilt grusomt, klamt og ekkelt.

Ellers tenker eg at pris og kvalitet ofte heng godt saman, sjølv om ein ofte må betale ein del for sjølve merket.

Anonymkode: 0455f...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...