Blablababy Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Vi har akkurat startet prĂžvingen pĂ„ nummer 3. Jeg har lange sykluser, er pĂ„ dag 27 nĂ„ og pleier Ă„ ha rundt 33-36 dager. Tror ikke det har klaffet allerede, det tok en stund forrige gang sĂ„ jeg er forelĂžpig ganske tĂ„lmodig. Likevel spent pĂ„ nĂ„r det skjer og forberedt pĂ„ Ă„ bli like kvalm og dĂ„rlig som de andre gangene. Litt skrekkblandet fryd đ Har hatt mye menssmerter de siste dagene, sĂ„ hĂ„per jo at det er et tegn, men forrige gang merket jeg ingenting den mĂ„neden det klaffet... Andre som hĂ„per mensen uteblir i neste uke?
Skravlemor Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Hei! Akkurat startet med prĂžving vi ogsĂ„ đ Jeg troooor jeg skal ha tr pĂ„ mandag eller tirsdag, men ikke sikker pĂ„ klaff denne mĂ„neden! Jeg venter pĂ„ en skikkelig runde med tr siden jeg tok ut spiralen tidlig oktober :)Â
Blablababy Skrevet 1. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2018 23 timer siden, Skravlemor skrev: Hei! Akkurat startet med prĂžving vi ogsĂ„ đ Jeg troooor jeg skal ha tr pĂ„ mandag eller tirsdag, men ikke sikker pĂ„ klaff denne mĂ„neden! Jeg venter pĂ„ en skikkelig runde med tr siden jeg tok ut spiralen tidlig oktober Har du kjent noen symptomer? Jeg har de siste to dagene fĂ„tt skikkelig vann i munnen hele tiden, det hadde jeg lenge i forrige graviditet, men da kom det ikke fĂžr etter noen uker. Menssmertene jeg hadde i starten er nesten borte nĂ„, og men jeg kjenner likevel en rar fĂžlelse. Begynner Ă„ tro veldig at jeg faktisk kan vĂŠre gravid. Har heldigvis ikke tester liggende, for da hadde jeg nok ikke klart Ă„ vente. Vil prĂžve Ă„ vente til tirsdag neste uke, siden jeg ofte har 33 dagers syklus.Â
Skravlemor Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 10 timer siden, Blablababy skrev: Har du kjent noen symptomer? Jeg har de siste to dagene fÄtt skikkelig vann i munnen hele tiden, det hadde jeg lenge i forrige graviditet, men da kom det ikke fÞr etter noen uker. Menssmertene jeg hadde i starten er nesten borte nÄ, og men jeg kjenner likevel en rar fÞlelse. Begynner Ä tro veldig at jeg faktisk kan vÊre gravid. Har heldigvis ikke tester liggende, for da hadde jeg nok ikke klart Ä vente. Vil prÞve Ä vente til tirsdag neste uke, siden jeg ofte har 33 dagers syklus. Ja, har hatt litt brunlig utflod og ikke noe mer enn det. Oppdaget i gÄr at niplene mine er vanvittig svÊre samt de smÄ «vortene» var stÞrre enn vanlig. Fikk metallsmak i munnen helgen som var. Merker ogsÄ mye murringer og mye stikkende smerter i puppene og i magen!
Pippaluk Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Hei! Jeg slenger meg med her đ Tok ut spiralen i august, og hadde fĂžrste pp nĂ„ i oktober. Er dermed litt usikker pĂ„ nĂ„r IKM er, men tipper en plass mellom i morgen og mandag. Vi prĂžver pÄ barn nummer to, og jeg kan ikke huske at det va sÄÄÄÄ spennende sist! Har fĂžlt pĂ„ en god del symptomer, men er jammen i tvil om det er reelle symptomer eller bare psykisk - har fĂžlt pĂ„ alt mellom himmel og jord đ Tenkte Ă„ teste i morgen tidlig! Blir spennende Ă„ fĂžlge dere i uka som kommer đ
Blablababy Skrevet 2. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2018 4 minutter siden, Pippaluk skrev: Hei! Jeg slenger meg med her đ Tok ut spiralen i august, og hadde fĂžrste pp nĂ„ i oktober. Er dermed litt usikker pĂ„ nĂ„r IKM er, men tipper en plass mellom i morgen og mandag. Vi prĂžver pÄ barn nummer to, og jeg kan ikke huske at det va sÄÄÄÄ spennende sist! Har fĂžlt pĂ„ en god del symptomer, men er jammen i tvil om det er reelle symptomer eller bare psykisk - har fĂžlt pĂ„ alt mellom himmel og jord đ Tenkte Ă„ teste i morgen tidlig! Blir spennende Ă„ fĂžlge dere i uka som kommer đ Ja, det er sÄÄ spennende. Jeg veksler mellom Ă„ vĂŠre kjempeklar pĂ„ Ă„ bli gravid og Ă„ vĂŠre usikker og redd for alt som kan gĂ„ galt (fĂ„ syk baby, spontanabort, helseproblemer i eller etter svangerskapet, at en av oss blir skadet under fĂždsel osv). Vi har allerede to friske herlige barn, sĂ„ egentlig har vi mye Ă„ tape hvis noe skulle skje.  Huff, jeg mĂ„ visst prĂžve Ă„ slutte Ă„ bekymre meg. Dette er jo veldig Ăžnsket og planlagt, og det er jo ikke sikkert vi fĂ„r til Ă„ bli gravide en gang.  Du mÄ oppdatere oss med resultatet pĂ„ testen!Â
Skravlemor Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 16 timer siden, Blablababy skrev: Ja, det er sÄÄ spennende. Jeg veksler mellom Ă„ vĂŠre kjempeklar pĂ„ Ă„ bli gravid og Ă„ vĂŠre usikker og redd for alt som kan gĂ„ galt (fĂ„ syk baby, spontanabort, helseproblemer i eller etter svangerskapet, at en av oss blir skadet under fĂždsel osv). Vi har allerede to friske herlige barn, sĂ„ egentlig har vi mye Ă„ tape hvis noe skulle skje.  Huff, jeg mĂ„ visst prĂžve Ă„ slutte Ă„ bekymre meg. Dette er jo veldig Ăžnsket og planlagt, og det er jo ikke sikkert vi fĂ„r til Ă„ bli gravide en gang.  Du mÄ oppdatere oss med resultatet pĂ„ testen! Kjenner til fĂžlelsene! Vi har tre gutter i hus. Jeg har to fra fĂžr av med ukompliserte raske fĂždsler og han en fra fĂžr. Jeg tenker mye pĂ„ at jeg kan vel ikke vĂŠre like heldig med tredjemanns fĂždsel? đđ¶đ»Â Men, jeg tar det som det kommer. FĂžrste prioriteten er jo dette plusset, sĂ„ fĂ„r jeg ta litt angstanfall undervei i ni mĂ„neder đ jeg har bestilt tester sĂ„ kommer ikke til Ă„ teste fĂžr de kommer. Da skal mensen opprinnelig ha kommet,fĂžr testene kommer i postkassa. SĂ„ da kan det nok hende at bĂ„de jeg og mannen sitter med hjertet oitt i halsen og hĂžy puls mens vi tester! Han vil vĂŠre hjemme mens jeg tester â€ïž  Jeg ble gravid rimelig (1 pp) kjapt med mine to gutter, sĂ„ hĂ„per det klaffer fort nĂ„ ogsĂ„!
Pippaluk Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Hei, igjen! Testen var positiv, den! Hadde en sterk anelse fra fĂžr, men man vet jo aldri. SĂ„ da er det bare Ă„ krysse fingrene for at det holder helt til mĂ„l đ Krysser fingrene for dere ogsĂ„! SkjĂžnner veldig godt bekymringene deres ang. barn nummer tre. Mest sannsynlig vil det jo gĂ„ heeelt fint, men det er ikke alltid like enkelt Ă„ tenke rasjonelt nĂ„r det kommer til slike ting! Vi har selv noen i nĂŠr familie som nylig har fĂ„tt et alvorlig sykt barn, noe som naturligvis fĂžrer med seg en del bekymringer hos oss. Mest sannsynlig er det ikke noe arvelig, heldigvis - men allikevel... Min aller stĂžrste bekymring nĂ„ er at jeg mĂ„ gjennom enda en fĂždsel. Skrekk og gru đ Hvilke tanker har dere omkring fĂždsel? Hvordan var fĂždsel nummer to, ift. nummer en? đ
Blablababy Skrevet 3. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, Pippaluk skrev: Hei, igjen! Testen var positiv, den! Hadde en sterk anelse fra fĂžr, men man vet jo aldri. SĂ„ da er det bare Ă„ krysse fingrene for at det holder helt til mĂ„l đ Krysser fingrene for dere ogsĂ„! SkjĂžnner veldig godt bekymringene deres ang. barn nummer tre. Mest sannsynlig vil det jo gĂ„ heeelt fint, men det er ikke alltid like enkelt Ă„ tenke rasjonelt nĂ„r det kommer til slike ting! Vi har selv noen i nĂŠr familie som nylig har fĂ„tt et alvorlig sykt barn, noe som naturligvis fĂžrer med seg en del bekymringer hos oss. Mest sannsynlig er det ikke noe arvelig, heldigvis - men allikevel... Min aller stĂžrste bekymring nĂ„ er at jeg mĂ„ gjennom enda en fĂždsel. Skrekk og gru đ Hvilke tanker har dere omkring fĂždsel? Hvordan var fĂždsel nummer to, ift. nummer en? đ Gratulerer sĂ„ mye! Lurer pĂ„ om jeg fĂžlger etter til uka:-) Her var fĂždsel nummer en noksĂ„ mye styr i etterkant, selv om den ikke varte mer Ă„tte-ni timer. FĂždsel nummer to var en lek (og det er visst helt normalt at andre fĂždsel blir lett). 2 timer fra fĂžrste rie, ingen betydelige smerter i det hele tatt. Tok en dusj og spaserte til sykehushotellet med babyen et par timer senere. Ganske uvirkelig! Â
Pippaluk Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 2 timer siden, Blablababy skrev: Gratulerer sĂ„ mye! Lurer pĂ„ om jeg fĂžlger etter til uka:-) Her var fĂždsel nummer en noksĂ„ mye styr i etterkant, selv om den ikke varte mer Ă„tte-ni timer. FĂždsel nummer to var en lek (og det er visst helt normalt at andre fĂždsel blir lett). 2 timer fra fĂžrste rie, ingen betydelige smerter i det hele tatt. Tok en dusj og spaserte til sykehushotellet med babyen et par timer senere. Ganske uvirkelig!  Tusen takk! La oss hĂ„pe det đ Godt Ă„ hĂžre at fĂždsel nummer to var lettere! Det er nok ofte sĂ„nn, heldigvis đ Det hĂžrtes jo ut som en drĂžmmefĂždsel! Jeg fĂždte uten noen form for smertelindring sist (pÄ 24 timer), og tenker Ă„ vĂŠre ganske klar pĂ„ at jeg Ăžnsker epidural denne gangen. Det var jeg sist ogsĂ„, men fikk den aldri. Vil ikke gĂ„ gjennom noe sĂ„nn igjen, for alt i verden đ
Blablababy Skrevet 6. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2018 Er du gravid ogsÄ Skravlemor?  Mensen har ikke kommet her, sÄ jeg skal nok snart ta en test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ