Gå til innhold

IKM uke 45


Blablababy

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat startet prøvingen på nummer 3. Jeg har lange sykluser, er på dag 27 nå og pleier å ha rundt 33-36 dager. Tror ikke det har klaffet allerede, det tok en stund forrige gang så jeg er foreløpig ganske tålmodig. Likevel spent på når det skjer og forberedt på å bli like kvalm og dårlig som de andre gangene. Litt skrekkblandet fryd 🙂 Har hatt mye menssmerter de siste dagene, så håper jo at det er et tegn, men forrige gang merket jeg ingenting den måneden det klaffet...

Andre som håper mensen uteblir i neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Akkurat startet med prøving vi også 😊 Jeg troooor jeg skal ha tr på mandag eller tirsdag, men ikke sikker på klaff denne måneden! 

Jeg venter på en skikkelig runde med tr siden jeg tok ut spiralen tidlig oktober :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Skravlemor skrev:

Hei! Akkurat startet med prøving vi også 😊 Jeg troooor jeg skal ha tr på mandag eller tirsdag, men ikke sikker på klaff denne måneden! 

Jeg venter på en skikkelig runde med tr siden jeg tok ut spiralen tidlig oktober :)

Har du kjent noen symptomer? Jeg har de siste to dagene fått skikkelig vann i munnen hele tiden, det hadde jeg lenge i forrige graviditet, men da kom det ikke før etter noen uker. Menssmertene jeg hadde i starten er nesten borte nå, og men jeg kjenner likevel en rar følelse. Begynner å tro veldig at jeg faktisk kan være gravid. Har heldigvis ikke tester liggende, for da hadde jeg nok ikke klart å vente. Vil prøve å vente til tirsdag neste uke, siden jeg ofte har 33 dagers syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blablababy skrev:

Har du kjent noen symptomer? Jeg har de siste to dagene fått skikkelig vann i munnen hele tiden, det hadde jeg lenge i forrige graviditet, men da kom det ikke før etter noen uker. Menssmertene jeg hadde i starten er nesten borte nå, og men jeg kjenner likevel en rar følelse. Begynner å tro veldig at jeg faktisk kan være gravid. Har heldigvis ikke tester liggende, for da hadde jeg nok ikke klart å vente. Vil prøve å vente til tirsdag neste uke, siden jeg ofte har 33 dagers syklus. 

Ja, har hatt litt brunlig utflod og ikke noe mer enn det. Oppdaget i går at niplene mine er vanvittig svære samt de små «vortene» var større enn vanlig. Fikk metallsmak i munnen helgen som var. 

Merker også mye murringer og mye stikkende smerter i puppene og i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg med her 😊 Tok ut spiralen i august, og hadde første pp nå i oktober. Er dermed litt usikker på når IKM er, men tipper en plass mellom i morgen og mandag. Vi prøver på barn nummer to, og jeg kan ikke huske at det va såååå spennende sist! Har følt på en god del symptomer, men er jammen i tvil om det er reelle symptomer eller bare psykisk - har følt på alt mellom himmel og jord 😂 Tenkte å teste i morgen tidlig! Blir spennende å følge dere i uka som kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pippaluk skrev:

Hei! Jeg slenger meg med her 😊 Tok ut spiralen i august, og hadde første pp nå i oktober. Er dermed litt usikker på når IKM er, men tipper en plass mellom i morgen og mandag. Vi prøver på barn nummer to, og jeg kan ikke huske at det va såååå spennende sist! Har følt på en god del symptomer, men er jammen i tvil om det er reelle symptomer eller bare psykisk - har følt på alt mellom himmel og jord 😂 Tenkte å teste i morgen tidlig! Blir spennende å følge dere i uka som kommer 😊

Ja, det er såå spennende. Jeg veksler mellom å være kjempeklar på å bli gravid og å være usikker og redd for alt som kan gå galt (få syk baby, spontanabort, helseproblemer i eller etter svangerskapet, at en av oss blir skadet under fødsel osv). Vi har allerede to friske herlige barn, så egentlig har vi mye å tape hvis noe skulle skje.  Huff, jeg må visst prøve å slutte å bekymre meg. Dette er jo veldig ønsket og planlagt, og det er jo ikke sikkert vi får til å bli gravide en gang. 

 

Du må oppdatere oss med resultatet på testen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Blablababy skrev:

Ja, det er såå spennende. Jeg veksler mellom å være kjempeklar på å bli gravid og å være usikker og redd for alt som kan gå galt (få syk baby, spontanabort, helseproblemer i eller etter svangerskapet, at en av oss blir skadet under fødsel osv). Vi har allerede to friske herlige barn, så egentlig har vi mye å tape hvis noe skulle skje.  Huff, jeg må visst prøve å slutte å bekymre meg. Dette er jo veldig ønsket og planlagt, og det er jo ikke sikkert vi får til å bli gravide en gang. 

 

Du må oppdatere oss med resultatet på testen! 

Kjenner til følelsene! Vi har tre gutter i hus. Jeg har to fra før av med ukompliserte raske fødsler og han en fra før. 

Jeg tenker mye på at jeg kan vel ikke være like heldig med tredjemanns fødsel? 😂👶🏻 

Men, jeg tar det som det kommer. Første prioriteten er jo dette plusset, så får jeg ta litt angstanfall undervei i ni måneder 😂

jeg har bestilt tester så kommer ikke til å teste før de kommer. Da skal mensen opprinnelig ha kommet,før testene kommer i postkassa. Så da kan det nok hende at både jeg og mannen sitter med hjertet oitt i halsen og høy puls mens vi tester! Han vil være hjemme mens jeg tester ❤️

 

Jeg ble gravid rimelig (1 pp) kjapt med mine to gutter, så håper det klaffer fort nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen! Testen var positiv, den! Hadde en sterk anelse fra før, men man vet jo aldri. Så da er det bare å krysse fingrene for at det holder helt til mål 😊 Krysser fingrene for dere også!

Skjønner veldig godt bekymringene deres ang. barn nummer tre. Mest sannsynlig vil det jo gå heeelt fint, men det er ikke alltid like enkelt å tenke rasjonelt når det kommer til slike ting! Vi har selv noen i nær familie som nylig har fått et alvorlig sykt barn, noe som naturligvis fører med seg en del bekymringer hos oss. Mest sannsynlig er det ikke noe arvelig, heldigvis - men allikevel... Min aller største bekymring nå er at jeg må gjennom enda en fødsel. Skrekk og gru 😆 Hvilke tanker har dere omkring fødsel? Hvordan var fødsel nummer to, ift. nummer en? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippaluk skrev:

Hei, igjen! Testen var positiv, den! Hadde en sterk anelse fra før, men man vet jo aldri. Så da er det bare å krysse fingrene for at det holder helt til mål 😊 Krysser fingrene for dere også!

Skjønner veldig godt bekymringene deres ang. barn nummer tre. Mest sannsynlig vil det jo gå heeelt fint, men det er ikke alltid like enkelt å tenke rasjonelt når det kommer til slike ting! Vi har selv noen i nær familie som nylig har fått et alvorlig sykt barn, noe som naturligvis fører med seg en del bekymringer hos oss. Mest sannsynlig er det ikke noe arvelig, heldigvis - men allikevel... Min aller største bekymring nå er at jeg må gjennom enda en fødsel. Skrekk og gru 😆 Hvilke tanker har dere omkring fødsel? Hvordan var fødsel nummer to, ift. nummer en? 😊

Gratulerer så mye! Lurer på om jeg følger etter til uka:-)

Her var fødsel nummer en nokså mye styr i etterkant, selv om den ikke varte mer åtte-ni timer. Fødsel nummer to var en lek (og det er visst helt normalt at andre fødsel blir lett). 2 timer fra første rie, ingen betydelige smerter i det hele tatt. Tok en dusj og spaserte til sykehushotellet med babyen et par timer senere. Ganske uvirkelig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blablababy skrev:

Gratulerer så mye! Lurer på om jeg følger etter til uka:-)

Her var fødsel nummer en nokså mye styr i etterkant, selv om den ikke varte mer åtte-ni timer. Fødsel nummer to var en lek (og det er visst helt normalt at andre fødsel blir lett). 2 timer fra første rie, ingen betydelige smerter i det hele tatt. Tok en dusj og spaserte til sykehushotellet med babyen et par timer senere. Ganske uvirkelig! 

 

Tusen takk! La oss håpe det 💛

Godt å høre at fødsel nummer to var lettere! Det er nok ofte sånn, heldigvis 😊 Det hørtes jo ut som en drømmefødsel! Jeg fødte uten noen form for smertelindring sist (på 24 timer), og tenker å være ganske klar på at jeg ønsker epidural denne gangen. Det var jeg sist også, men fikk den aldri. Vil ikke gå gjennom noe sånn igjen, for alt i verden 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...