Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Er en mann/kvinne som elsker sin ektefelle utro? Har en venninne diskusjon. Jeg mener at hvis et ekteskap er lykkelig og en har det flott sammen, så har en verken lyst eller samvittighet til å være utro. Slik var det hvertfall i mitt ekteskap. I løpet av alle de gode årene, så hadde jeg ikke noe som helst behov for å være utro eller rote meg borti noen andre. Anonymkode: 87340...1ed
Det var en gang et menneske Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 For en del er sex og samliv mer separat. Det betyr ikke at de ikke elsker partneren sin og ikke har set bra. Lyst er ikke kjærlighet...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 6 minutter siden, Kontinuum skrev: For en del er sex og samliv mer separat. Det betyr ikke at de ikke elsker partneren sin og ikke har set bra. Lyst er ikke kjærlighet... Greit en kan få lyst på en annen selv om en er gift. Men, hvis en er lykkelig i ekteskapet, så gor en vel ikke etter for den lysten? Ser på menyen ute, men spiser hjemme.. Anonymkode: 87340...1ed
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 27 minutter siden, sug lut skrev: Lykkelig utelukker ikke noe. Hvorfor ikke? En vil vel ikke ta sjansen på å miste det man har hvis man er lykkelig og vil beholde det? Anonymkode: 87340...1ed
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 9 minutter siden, Kontinuum skrev: For en del er sex og samliv mer separat. Det betyr ikke at de ikke elsker partneren sin og ikke har set bra. Lyst er ikke kjærlighet... Sex er vel en viktig del av et lykkelig samliv? Man går vel ikke til andre om sex livet fungerer som det skal? Anonymkode: 87340...1ed
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Kjenner et par fyrer som er utro i ny og ned. De er bare laga sånn. Det holder ikke med en partner. De elsker kona si og har det kjempebra. Tror bare enkelte trenger noe mer enn den samme hele tiden. selv om de setter kona først . Anonymkode: 0921a...cf0
Det var en gang et menneske Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sex er vel en viktig del av et lykkelig samliv? Man går vel ikke til andre om sex livet fungerer som det skal? Anonymkode: 87340...1ed En kan få plenty med sex og nærhet hjemme, og fremdeles få lyst på mer uforpliktende sex andre steder. Det hadde nok ikke fungert for meg, men jeg skjønner jo at menneskehjerner og -kropper er mer kompliserte enn at det for alle fungerer som hos meg.
Det var en gang et menneske Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Greit en kan få lyst på en annen selv om en er gift. Men, hvis en er lykkelig i ekteskapet, så gor en vel ikke etter for den lysten? Ser på menyen ute, men spiser hjemme.. Anonymkode: 87340...1ed Men hvis du er sulten nok og langt nok hjemmefra, er det noen som velger å ikke sulte. Det betyr jo ikke at du ikke elsker maten du får hjemme og omsorgen som er nedlagt i måltidet. Følelser og drifter er komplisert, og det er ikke gitt at man treffer en som er helt lik en selv...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er en mann/kvinne som elsker sin ektefelle utro? Har en venninne diskusjon. Jeg mener at hvis et ekteskap er lykkelig og en har det flott sammen, så har en verken lyst eller samvittighet til å være utro. Slik var det hvertfall i mitt ekteskap. I løpet av alle de gode årene, så hadde jeg ikke noe som helst behov for å være utro eller rote meg borti noen andre. Anonymkode: 87340...1ed Der tar du feil. Anonymkode: dda27...a26
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, Kontinuum skrev: Men hvis du er sulten nok og langt nok hjemmefra, er det noen som velger å ikke sulte. Det betyr jo ikke at du ikke elsker maten du får hjemme og omsorgen som er nedlagt i måltidet. Følelser og drifter er komplisert, og det er ikke gitt at man treffer en som er helt lik en selv... Nå tenker jeg mer at en har et langvaring forhold på si, ikke en ons langt hjemmefra. En legger bevisst opp til å treffe "den andre". Kan man ha et langvarig forhold på si om ekteskapet er lykkelig? Anonymkode: 87340...1ed
Det var en gang et menneske Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå tenker jeg mer at en har et langvaring forhold på si, ikke en ons langt hjemmefra. En legger bevisst opp til å treffe "den andre". Kan man ha et langvarig forhold på si om ekteskapet er lykkelig? Anonymkode: 87340...1ed Ja, ser ikke at det kan være uproblematisk for enkelte. Noen har sikkert nok kjærlighet til flere samtidig (hvis det er kjærlige følelser i begge forhold), uten at det forringer følelsene for kona/mannen eller elskeren. Andre har ømhet, kjærlighet og sterk tilknytning til kona/mannen og setter pris på sexen de har samnen, men har også andre seksuelle behov som dekkes et annet sted. Jeg skjønner at det er en ubehagelig tanke for den som føler at monogami er eneste rette samlivsform, og som ikke kunne tenke seg å dele partneren med noen. Selv liker jeg og tro at både jeg og mannen min har lik tilnærming til forholdet, og om han ikke har det, er jeg glad jeg ikke vet det. Jeg vet han elsker meg svært mye, og jeg ønsker ikke å dele ham med andre. Vi er stort sett lykkelige og for mitt vedkommende hadde det blitt problematisk om jeg hadde funnet ut at det var en elsker, men det betyr ikke at han hadde elsket meg mindre eller at han var misfornøyd med vårt samliv.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå tenker jeg mer at en har et langvaring forhold på si, ikke en ons langt hjemmefra. En legger bevisst opp til å treffe "den andre". Kan man ha et langvarig forhold på si om ekteskapet er lykkelig? Anonymkode: 87340...1ed Jeg tror ja, noen kan det. Jeg hadde en elsker gjennom lang tid, han var lykkelig gift (jeg var single). Han hadde store kvaler og dårlig samvittighet overfor både kona og meg, men jeg tror ikke forholdet til kona var dårlig utover det - tvert i mot. Spør meg ikke hvordan han fikk det til, jeg er ikke skrudd sammen sånn i det hele tatt! Anonymkode: b5f7d...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå