Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 På FB ser en stadig velykkede familie bilder der mor, far og barn gjør aktiviteter sammen og alt er bare fryd. Tror dere alt er så flott i virkeligheten? Husker selv at jeg kort tid før jeg gikk fra mannen følte jeg måtte legge ut en kjærlig bursdagshilsen til mannen som jeg ikke elsket lenger. Vet folk ville reagert om jeg ikke gjorde det. Følte det var feil, men gjorde det likevel. Har nå en elsker som er gift (jada, vet det er feil, men han er ikke noe potensiell kjæreste, kun min elsker). Han var hos meg en dag forrige uke og dagen etter legger kona bilde på FB om at hun er på date med verdens beste mann som hun elsker "to the moon and back" .Noen timer senere tekster han med meg. Hvordan "opptrer" dere på FB? Er det mye pur familie lykke mens sannheten egentlig er en helt annen? Anonymkode: 71e33...bb4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Legger ikke ut noe som helst på Facebook. Bruker det kun fordi skoleklassene er der. Anonymkode: 1d25a...65a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 Legger ikke ut noe på fb, synes det er litt harry. Er der kun pga gruppene på skolen og aktiviteter som barna mine går på. Jeg har det veldig bra kanskje 90% av tiden, lykkelig med mannen, mange spennede reiser og opplevelser og lever et veldig harmonisk og godt liv på alle måter. Hadde jeg lagt ut bilder av det jeg gjør og sånn jeg føler det tror jeg det hadde blitt for mye for folk. Så vi er lykkelige uten å vise det frem. Anonymkode: d2289...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Legger ikke ut noe. Anonymkode: 03b9e...aff
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Legger heller ikke ut noe særlig. Deler av og til innlegg jeg synes er interessante. By the way, det kan jo være at kona til elskeren din faktisk synes at mannen hennes er verdens beste mann. Og at hun elsker han veldig høyt. Hun vet antageligvis ikke hvilken kjip fyr hun egentlig er sammen med da, og det er jo veldig synd! Utro menn bruker jo å være mest fornøyd med å få i både pose og sekk, så han spiller mest sannsynlig rollen sin utmerket som en hengiven ektemann.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Tenker dere at påstanden om at de som har det verst, er de som legger ut mest? Anonymkode: 71e33...bb4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tenker dere at påstanden om at de som har det verst, er de som legger ut mest? Anonymkode: 71e33...bb4 Nei. Jeg tenker at de som deler mye, synes det er hyggelig. De som har lyst til å vise bilder fra toppturen sin, ferieturen sin, familien sin, osv. Man er jo på Facebook for å holde kontakten med folk, og jeg personlig synes det er fint å se bilder mine venner legger ut. Det som irriterer meg mest, er alle visdomsordene enkelte til stadighet deler. Men jeg scroller bare forbi dem, og noen har jeg også fjernet fra feeden min.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tenker dere at påstanden om at de som har det verst, er de som legger ut mest? Anonymkode: 71e33...bb4 Jeg har det ikke bra. Men jeg legger ikke ut noe på fb eller andre sosiale medier. Kan være at jeg legger ut et bilde på mystory på snap om jeg har en god dag, så hos meg er det motsatt. Men jeg lever ikke i en verden basert på sosiale medier heller da Anonymkode: 1d25a...65a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker dere at påstanden om at de som har det verst, er de som legger ut mest? Anonymkode: 71e33...bb4 Ikke nødvendigvigvis. Anonymkode: d2289...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Nå legger jeg ikke ut noe på facebook mer, har blitt flink og kuttet ut veldig mye av sosiale medier. Men når jeg var aktiv på facebook fikk folk se positive og muligens negative sider.bilder som så ut som glansbilder la jeg sjeldent ut, jeg har ikke ett glansbilde hjem eller gjør normale dameting. Så det var nok flest bilder der jeg reiv vegger, pusset opp, kløvde ved osv. Min tidligere samboer la ut mer glansbilde bilder, og med det lura han mange. Selv meg. Han hadde vist dame på si i fire år, så mulig jeg burde ha skjønt noe... Anonymkode: f8972...29a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 Legger lite ut på facebook, og i hvert fall ikke private ting som hvordan jeg har det i forholdet og lignende. Har heller ikke for vane å gratulere mannen med dagen på fb, da jeg bor i samme hus som han og sier det til ham personlig;-) Syns det er litt harry å skrive slike kjærlighetserklæringer til hverandre på fb, skjønner ikke helt hensikten. Da får jeg heller inntrykk av at det kanskje skranter litt i forholdet. Det har jeg faktisk ofte sett stemmer. venner på fb legger ut svulstige kjærlighetserklæringer på fb, og så hører du et par uker etterpå at de har gått fra hverandre...slår nesten aldri feil;-) Anonymkode: 3c129...a95
Det var en gang et menneske Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 De som legger ut bilde fra søndagsturen der de sitter i gapahuken og griller, har det helt sikkert koselig der og da. Kan godt hende det skjedde noe da de kom hjem som gjorde at stemningen ble muggen, så mor eller far kjeftet unødvendig høyt på poden som gikk i vranglås. Selvsagt er Face glansbilder. Noen liker å skryte av sin perfekte familie selv om de vet godt den ikke er perfekt, noen er mer livsnytere og liker å vise fram det de synes er gode stunder, andre liker å poste når de trenger sympati og en «klem» siden hele livet er en oppoverbakke. Selv har jeg ingen poster, bilder eller venner på Face, insta eller snap lengre. Det ga meg ingentig. Er kun medlem av klassesider osv. Jeg skjønner jo at enkelte deler det gode, og er i grunn glad folk slipper å bli dokumentert og delt når de har dårlige dager og er ukledelige slik vi alle kan være.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: På FB ser en stadig velykkede familie bilder der mor, far og barn gjør aktiviteter sammen og alt er bare fryd. Tror dere alt er så flott i virkeligheten? Husker selv at jeg kort tid før jeg gikk fra mannen følte jeg måtte legge ut en kjærlig bursdagshilsen til mannen som jeg ikke elsket lenger. Vet folk ville reagert om jeg ikke gjorde det. Følte det var feil, men gjorde det likevel. Har nå en elsker som er gift (jada, vet det er feil, men han er ikke noe potensiell kjæreste, kun min elsker). Han var hos meg en dag forrige uke og dagen etter legger kona bilde på FB om at hun er på date med verdens beste mann som hun elsker "to the moon and back" .Noen timer senere tekster han med meg. Hvordan "opptrer" dere på FB? Er det mye pur familie lykke mens sannheten egentlig er en helt annen? Anonymkode: 71e33...bb4 Du og den "mannen" er noen skikkelige dritfolk. Anonymkode: 4e01f...c02
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du og den "mannen" er noen skikkelige dritfolk. Anonymkode: 4e01f...c02 Ja takk! Vet det ikke er riktig, men nå er det altså blitt slik. Anonymkode: 71e33...bb4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har ikke barn på Facebook, og glemmer stort sett å gratulere mannen der. For mye snuske-lusking og «elsker deg sv hele mitt hjerte» synes jeg er pinlig, men glad for at folk ikke legger ut all driten også. Man vet da at det er de gode stundene man viser fram, enten det er i sosiale medier eller IRL. Anonymkode: f7398...3ac
*Miss Marple* Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 Det er jo færre og færre som legger ut noe privat på FB, og når de først gjør det så er det vel naturlig nok noe positivt? Man ønsker vel ikke å dele øyeblikksbilder av ungenes trass eller mannens surmuling? Jeg skjønner egentlig ikke hva man vil oppnå med innlegg som dette? En bekreftelse på at andre har det verre enn det ser ut som? Poster man et bilde av en glad familie på tur, så er de vel glade der og da, i det minste?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 Vi legger vel alle ut det vi ønsker å vise frem til verden tenker jeg. Ser mange av mine venner er veldig intelligente og klarer å vise hvor vellykkede de er. Og så har du de som driter seg loddrett ut, nå har jeg lest bind 60 av Lassejenta liksom... Anonymkode: 45483...2c0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #18 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg legger ut fra ferier og bilder av lykkelige barn. Jeg er da ærlig for det? Jeg gidder ikke legge ut bilder av regn, rotete hus og grinete unger. Anonymkode: 62a60...abd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #19 Skrevet 31. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg legger ut fra ferier og bilder av lykkelige barn. Jeg er da ærlig for det? Jeg gidder ikke legge ut bilder av regn, rotete hus og grinete unger. Anonymkode: 62a60...abd Samme her. Hvem skulle ha interesse av å se det? Her legger jeg ut et bilde av ungene i ny og ne - og bare hvis de selv godtar det - kanskje et vakkert naturbilde, eller fra turen i helgen. Selv syns jeg det er koselig når fb vennene mine kommer med små drypp. Er det ikke det fb er til da? Anonymkode: 070ae...3fa
Yellow Brick Road Skrevet 31. oktober 2018 #20 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg er 100% ærlig på Facebook og andre sosiale medier. Jeg deler ikke bilder eller statuser for å imponere, og det er det få eller ingen av vennene min som gjør heller. Men jeg velger mine medier når det gjelder hva jeg uttrykker hvor. Problemer og negative ting tar jeg ikke opp på Facebook, like lite som jeg gjør det på personalrommet til lunsj på jobb, eller i et festlig lag. Jeg bruker heller ikke Facebook til å fortelle verden hvor lykkelig jeg er heller eller om jeg er forelska i mannen eller ikke akkurat den dagen. Og jeg tror aldri at jeg har gratulert ham med dagen der. Hvorfor skal jeg det? Det kan jeg gjøre Face-to-face, eller på telefon / melding om vi ikke befinner oss på samme plass. Jeg kan godt legge ut et bilde av rotete hus, kombinert med en passende tekst - eller meg sjølv med håret til alle kanter, men da i en humoristisk setting, ikke i en "Se hvor sliten og deppa jeg er, har verken orden på hår eller- hus"-setting. Facebook er virkeligheten i mitt liv, og så langt jeg kan se hos mine venner også. Men det er ikke hele virkeligheten, og det kommer det aldri til å bli heller. Og nei, jeg tror ikke det er sånn at det er de som er mest ulykkelige som legger ut flest "lykke"-statuser.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #21 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg legger bare ut meg selv. Veldig ofte er det mye humor i meg selv, litt galgenhumor og mye bare hverdagsmorsomheter. Å så gratulerer jeg alltid familie, igjen med humor om de tåler det. Og får tilbake ganske så priceless hilsner selv. Jeg ser ikke no galt i det jeg gjør. Jeg ser meg selv med et skråblikk og jeg synes veldig mange av mine venner gjør det samme. Jeg kan ikke huske å ha sett de dype kjærlighetserklæringene fra noen, mulig jeg har selektiv hukommelse og bare skroller forbi. Eller mulig jeg har spesielt gøyale venner som liker å dele litt skråblikk. Jeg synes uannsett at det er utrolig koselig å oppdatere seg på folk og når de faktisk legger ut noe av seg selv og ikke bare deler det ene og det andre. Anonymkode: e8a05...0db
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #22 Skrevet 31. oktober 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja takk! Vet det ikke er riktig, men nå er det altså blitt slik. Anonymkode: 71e33...bb4 Å skryte av det... 🤨 Anonymkode: 62a60...abd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #23 Skrevet 31. oktober 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja takk! Vet det ikke er riktig, men nå er det altså blitt slik. Anonymkode: 71e33...bb4 Du bare falt ned på pikken han sin............. Anonymkode: 850a9...20f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #24 Skrevet 1. november 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du bare falt ned på pikken han sin............. Anonymkode: 850a9...20f Nei, gjorde ikke det akkurat da. Vi har begge valgt dette, jeg er singel, han er gift. Anonymkode: 71e33...bb4
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #25 Skrevet 1. november 2018 Altså. Det eneste som er kleinere og mer harry enn folk som legger ut kjærlighetserklæringer til mannen sin og denslags, er vel folk som legger ut en masse personlige greier om hvordan de "egentlig" har det. Hvor høyt jeg elsker mannen min, forteller jeg til ham, ikke alle andre. De vanskelige tingene i livet mitt deler jeg gjerne med en god venninne, ikke på Facebook. Anonymkode: ea963...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå