Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Min ni åring har gått på jerntilskudd ( lav dose bare 14 mg) over en tid ca 6 mnd. Hun lå først på 19 så 30 og nå sist 26. Så har gått ned. Venter svar fra legen om veien videre. Jeg er en type som lett blir redd for at det kan være noe alvorlig. Er det rart at hun nå går ned og kan det hende at det er fordi hun har gått på for lav dose? Er generelt kresen/ småspist samt at hun har en tante som hun ligner mye på og som alltid har hatt jernmangel. Anonymkode: 62ec4...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Det er nok ingen grunn til bekymring. Om hun er kresen og småspist så er det ikke så rart om hun går litt ned når hun bare tar 14 mg om dagen. Dere får sannsynligvis bare beskjed om å øke dosen og prøve å få i henne mer jernrik mat. Mitt barn er også kresen og småspist og fikk jernmangel pga det, det er ikke så uvanlig. Regner med det var deg jeg svarte i den andre tråden om temaet. Prøv å senke skuldrene litt, det går som regel helt fint. Anonymkode: dfdc8...3e0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok ingen grunn til bekymring. Om hun er kresen og småspist så er det ikke så rart om hun går litt ned når hun bare tar 14 mg om dagen. Dere får sannsynligvis bare beskjed om å øke dosen og prøve å få i henne mer jernrik mat. Mitt barn er også kresen og småspist og fikk jernmangel pga det, det er ikke så uvanlig. Regner med det var deg jeg svarte i den andre tråden om temaet. Prøv å senke skuldrene litt, det går som regel helt fint. Anonymkode: dfdc8...3e0 😘, må sende en klem😀. Ikke lett å ha svart belte i bekymring og alltid godt å få høre andres erfaringer. Anonymkode: 62ec4...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min ni åring har gått på jerntilskudd ( lav dose bare 14 mg) over en tid ca 6 mnd. Hun lå først på 19 så 30 og nå sist 26. Så har gått ned. Venter svar fra legen om veien videre. Jeg er en type som lett blir redd for at det kan være noe alvorlig. Er det rart at hun nå går ned og kan det hende at det er fordi hun har gått på for lav dose? Er generelt kresen/ småspist samt at hun har en tante som hun ligner mye på og som alltid har hatt jernmangel. Anonymkode: 62ec4...f1f Leste nylig at det kan være et tegn på cøliaki hvis verdiene er lave tross tilskudd. Be legen ta blodprøve for dette neste gang dere er der. Anonymkode: 3322f...881
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå