Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Min datter har begynt på ungdomsskolen nå og har nå fått vite at ei hun har gått noen år på barneskolen med, kutter seg selv, drikker vaskemidler utblandet i vann, planlegger å dø på skolen,hun vil ikke leve mere.Min datter hadde sett at hun hadde kuttet seg med passer og satt å filmet det på ipad..Hun har vist ett par av jentene på trinnet avskjedsbrevet sitt..Har fortalt noen at moren hennes slår henne..I dag hadde hun spurt om hvor det var hoppetau. Jeg har spurt om de har sagt i fra til noen og da hadde de fortalt det til en lærer,men syns ikke det virker som at de gjør noe..Kjenner jeg får helt vondt av jenta som i følge min datter har sluttet å spise, gråter mye på skolen og vil bare dø! Min datter syns dette begynner å bli ekkelt,spesielt etter at hun hadde sagt at hun hadde planlagt at hun skal dø på skolen.. Hvor kan jeg henvende meg ang dette? Anonymkode: ba1fd...5f5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Helsesøster på skolen kanskje Anonymkode: 88823...c24
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Snakk med kontaktlærer, eventuelt rektor. Jeg ville kanskje sendt en mail eller sms først. Anonymkode: 847a7...a5c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg ville sendt en e-post til læreren. Anonymkode: 70502...35b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg er lærer selv, og jeg hadde satt pris på å få beskjed. Flott at du tar det alvorlig og ønsker å gjøre noe med det. Altfor mange sitter stille og håper noen andre heller griper inn. Dersom skolen ikke vet om det må de få vite. Det du skriver at hun gjør og sier er jo desperate rop om hjelp. Jeg ville ringt kontaktlærer i morgen,og får du ikke kontakt der (eller med andre du har tillit til på skolen), så ville jeg sendt en epost. Kan hende vet de om det og har allerede tatt tak,men det er bedre med en bekymringsmelding for mye enn en for lite! Anonymkode: cd0cc...8f3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Helsesøster og kontaktlærer på skolen siden hun det er der hun er. Barnevernet siden hun sier moren slår henne. Eventuelt snakke med jenta selv. Spør henne hva som er vondt og hvordan ting kan bli bedre. Det er ikke for alle, men for noen er det det at en eller annen bryr seg som er redningen. Anonymkode: ba853...7a1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Jenta roper om hjelp og gjør derfor en masse for oppmerksomhet for at noen skal handle. Sånn rent karakterisikkmessig virker det ikke som at hun vil gjennomføre er selvmord eller at moren slår henne, men noe må man si for å dra oppmerksomhet mot seg slik at man kan få hjelp til ting som ikke er like alvorlig, men vanskelig. Ville sendt en bekymringsmelding til skolen inkludert helsesøster. Da skal de iverksette tiltak. Det gjorde de med min datter og jeg ble ganske kjapt etter meldingen ble sendt innkalt til møte med skolen. Dessverre gjorde ikke skolen så veldig mye, men jeg fikk øynene opp for at alle løgnene hennes ble brukt for å belyse et problem hun hadde og kontaktet bup sammen med fastlegen og kom fort inn fordi det var usikkert om hun var suicidal. Hun fikk hjelp. Anonymkode: 19b12...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå