Gå til innhold

Inkasso

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, jeg har ett par spørsmål.

Noen har tatt en kredittvurdering..og jeg skjønner ikke så mye av dette. Legger ved bilde. Har strøket over sum og refnr så ikke tenk på det. Men det er ikke alle det står beløpet på. Og på de som ikke beløpet står på så står det INTET UTLEGG. Vet at saker ikke blir slettet av seg selv. Men de kunne vel i det minste satt på evt ett beløp som jeg skylder? Og det er politistasjon og lensmannskontor de som står INTET UTLEGG på. Jeg lurer på hvorfor det ikke står beløpet jeg skylder og hvorfor har jeg ikke fått noe brev om det eller regning, hva er egentlig INTET UTLEGG? 🙈 

Tusen takk for svar :)

20181030_203355.jpg

Anonymkode: e694b...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svart deg i tråden fra 2012, men kan svare det samme her:

Noen har forsøkt å ta lønnstrekk eller pant i eiendelene dine via namsmann (lensmann i mange kommuner). Intet utlegg betyr at du enten har så mange trekk og så mye pant at det ikke er mulig med mer, eller det betyr at du ikke har nok inntekt eller eier noe av verdi. Det sendes et såkalt 4-18 varsel før det sendes og namsmann sender ut brev om hvilken dato utlegget blir avholdt. Det meste ser ut til å være sendt til deg i 2016/2017 med unntak av en i 2018. Beløp blir kun rapportert på inkassosaker (brudd på nevetalingsavtaler feks), ikke på utleggsforetninger med intet utlegg. Kilden er kodet, men CREN er i alle fall Lindorff sine krav (lærte det fort da jeg jobbet der). 

Anonymkode: c7a1b...d7c

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen har forsøkt å ta lønnstrekk eller pant i eiendelene dine via namsmann (lensmann i mange kommuner). Intet utlegg betyr at du enten har så mange trekk og så mye pant at det ikke er mulig med mer, eller det betyr at du ikke har nok inntekt eller eier noe av verdi. Det sendes et såkalt 4-18 varsel før det sendes og namsmann sender ut brev om hvilken dato utlegget blir avholdt. Det meste ser ut til å være sendt til deg i 2016/2017 med unntak av en i 2018. Beløp blir kun rapportert på inkassosaker (brudd på nevetalingsavtaler feks), ikke på utleggsforetninger med intet utlegg. Kilden er kodet, men CREN er i alle fall Lindorff sine krav (lærte det fort da jeg jobbet der). 

Hei takk for svar. Jeg ble svart i den gamle tråden at jeg burde lage ny tråd. (Så derfor ny tråd) 

Ja de beløpa som jeg har tusjet over er blitt gjort opp. Så på riktig vei nå 🙈  Men så vansklig å finne ut av hva det gjelder og hvor mye når det ikke står oppført på kredittvurderingen 🙈 syns det kanskje var litt rart at det ikke står oppført om hvor mye jeg skylder. Ser datoen på første er  Januar 2017, mener de at det er den første vanlige regningen eller datoen det ble registrert sak hos politiet? 🙈

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei takk for svar. Jeg ble svart i den gamle tråden at jeg burde lage ny tråd. (Så derfor ny tråd) 

Ja de beløpa som jeg har tusjet over er blitt gjort opp. Så på riktig vei nå 🙈  Men så vansklig å finne ut av hva det gjelder og hvor mye når det ikke står oppført på kredittvurderingen 🙈 syns det kanskje var litt rart at det ikke står oppført om hvor mye jeg skylder. Ser datoen på første er  Januar 2017, mener de at det er den første vanlige regningen eller datoen det ble registrert sak hos politiet? 🙈

Det er datoen politiet har avholdt utleggsforretningen

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Atte hva? 

Anonymkode: 720cf...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...