Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hvor strenge er dere på aldersgrense på filmer? Ønsker gjerne fleres synspunkter på dette da det virker som det er dyp uenighet rundt om kring i de forskjellige hjem. Jeg synes for eksempel ikke det er Ok at barna mine kommer hjem fra venner og er redde etter å ha sett en fil jeg ikke visst om, gjerne med 15-årsgrense, fordi foreldre der i hjemmet har sagt det er Ok! Mine barn er 6 og 11 år. Anonymkode: ab015...ea0
MrGoodMan Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Litt info fra medietilsynet finner man her: https://www.medietilsynet.no/barn-og-medier/aldersgrenser/#anchor_16 Man kjenner sitt eget barn best og kan dermed også vite hva ens eget barn er modent nok til å se. Å la andres barn se film med vesentlig høyere anbefalt aldersgrense syns jeg er overtramp. 9-åringen her i huset er av den litt mer følsomme typen når det kommer til film og spesielt skumle ting. Selv om han ikke er spesielt redd av seg sånn i dagliglivet. Så hadde ikke syntes det var greit uten å evt å sjekket med foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har vært relativt streng på aldersgrensene, selv om eldste snikkikket på Deadpool da hun var 11 😄 Vi er ihuga Marvelfans begge to, tror hun overlevde. Kommer litt an på, vi testet ut Bølgen litt før hun ble 12 (jeg hadde sett den og tenkte det gikk greit), men den ble for realistisk. Anonymkode: aff9c...1af
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Min 6-åring har blitt servert Annabelle Creation hos noen andre. Hun er vettskremt!! Jeg er så utrolig sint og forbanna for at noen har latt henne se denne filmen! Hun er jo helt fra seg, stakkars..! Tør ikke gå ut av senga, oppi senga, på badet, ned trappanosv.. HI Anonymkode: ab015...ea0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Mitt barn er ikke særlig interessert i filmer med høyere aldersgrense enn sin alder, men jeg ville uansett ikke tillatt det med andre barn på besøk uten å høre med foreldrene deres først. Jeg hadde også blitt sint hvis jeg var deg. Anonymkode: 784aa...fe5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Våre er snart 14 og 11 år. 14-åringen får se 16-års grense, og 11-åringen får se 13. Vi lar ingen på besøk se annet enn aldersgrense ift hvor gamle de er, med mindre vi skulle avtalt dette direkte med foreldrene deres. Tenker at foreldrene kjenner sitt barn best her, og se an hva som passer for deres barn å se. Aldersgrenser er veiledende ift innhold. Jeg hadde ikke syntes det var greit om mine barn fikk se filmer med høyere aldersgrense uten at vi ble spurt først. Anonymkode: 99463...c03
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Min 6-åring har blitt servert Annabelle Creation hos noen andre. Hun er vettskremt!! Jeg er så utrolig sint og forbanna for at noen har latt henne se denne filmen! Hun er jo helt fra seg, stakkars..! Tør ikke gå ut av senga, oppi senga, på badet, ned trappanosv.. HI Anonymkode: ab015...ea0 Da hadde jeg blitt skikkelig forbanna! Ikke greit i det hele tatt! Anonymkode: 99463...c03
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Kommer an på filmen, her har snart 6åring sett jurassic world og fallen kingdom og titanic, gikk helt fint, ingen mareritt etterpå Anonymkode: b82b7...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå