Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hvilke erfaringer har du? Vondt å få satt inn? Jeg har aldri født vaginalt. Anonymkode: ed83f...929
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Ville valgt hormon. Jeg har prøvd begge deler og kobber ga enormt store blødninger som varte i flere dager. Hadde den i 3 år, sexliv ble håpløst pga stadig menstruasjon. Den kom regelmessig men varte, og varte. Hormon ga meg litt uregelmessige blødninger i nesten 1 år, men betydelig mye mindre. Holdt med et truseinnlegg. Etter ca 10 mnd forsvant det, og jeg er nå på år 6 uten. Kan spotte innimellom men det er sjeldent. I tillegg beskytter den mot visse typer kreft. Anonymkode: 5aefd...c76
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg er veldig fornøyd. Syns det var vondt å sette inn, mens venninnen min som tok smertestillende før syns det var helt ok. Så vil anbefale deg det, ta Paracet og Ibux først. Har ikke opplevd lengre blødninger eller andre bivirkninger. Anonymkode: dbdb4...dff
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Å sette inn var ikke problem. Hadde litt økte blødninger, men gikk helt fint. Fikk satt inn hos gynekolog. Det ble også tatt ultralyd i etterkant, for å være sikker på at den satt som den skulle. Etter et til to år, ble jeg imidlertid gravid. I følge gynekolog (en annen enn den som satt den inn), var det svært sjelden at en ble gravid. Videre var det økt sjanse for at det var svangerskap utenfor livmor. Hun sa til meg at sjansen for et vellykket svangerskap var omtrent som å vinne i Lotto! Lottogevinsten er i dag en sprudlende gutt på 12😉 Anonymkode: 93fb4...adb
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 https://forskning.no/medisiner-kreft-partner/hormonspiral-beskytter-mot-livmorkreft/407484 Anonymkode: 5aefd...c76
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 https://nhi.no/forskning-og-intervju/hormonspiral-beskytter-mot-kreft/ Anonymkode: 5aefd...c76
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å sette inn var ikke problem. Hadde litt økte blødninger, men gikk helt fint. Fikk satt inn hos gynekolog. Det ble også tatt ultralyd i etterkant, for å være sikker på at den satt som den skulle. Etter et til to år, ble jeg imidlertid gravid. I følge gynekolog (en annen enn den som satt den inn), var det svært sjelden at en ble gravid. Videre var det økt sjanse for at det var svangerskap utenfor livmor. Hun sa til meg at sjansen for et vellykket svangerskap var omtrent som å vinne i Lotto! Lottogevinsten er i dag en sprudlende gutt på 12😉 Anonymkode: 93fb4...adb Ikke verst å vinne i lotto 💜 Anonymkode: ed83f...929
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville valgt hormon. Jeg har prøvd begge deler og kobber ga enormt store blødninger som varte i flere dager. Hadde den i 3 år, sexliv ble håpløst pga stadig menstruasjon. Den kom regelmessig men varte, og varte. Hormon ga meg litt uregelmessige blødninger i nesten 1 år, men betydelig mye mindre. Holdt med et truseinnlegg. Etter ca 10 mnd forsvant det, og jeg er nå på år 6 uten. Kan spotte innimellom men det er sjeldent. I tillegg beskytter den mot visse typer kreft. Anonymkode: 5aefd...c76 Tusen takk for tips og linker 😄 Anonymkode: ed83f...929
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har gått på cerazette og reagerer veldig negativt på de, er det de samme hormonene i spiralen? Anonymkode: ed83f...929
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har Gynefix kobberspiral, den gir for meg ingen bivirkninger. Google den, den er ganske ny på markedet. Den var veldig grei å sette inn, jeg merket det knapt. Hormonprevensjon tåler jeg ikke, da går jeg, omtrent på dagen, opp tre bh-størrelser og ti kg, og puppene er konstant megaømme. Anonymkode: 719bc...c58
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har Gynefix kobberspiral, den gir for meg ingen bivirkninger. Google den, den er ganske ny på markedet. Den var veldig grei å sette inn, jeg merket det knapt. Hormonprevensjon tåler jeg ikke, da går jeg, omtrent på dagen, opp tre bh-størrelser og ti kg, og puppene er konstant megaømme. Anonymkode: 719bc...c58 Tusen takk for tips 😊 Anonymkode: ed83f...929
vimsa3 Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har også kobber spiral og har nå hatt det nøyaktig ett år. Blødningene mine er ganske kraftige men det var de også før spiralen. Mensen varer i 4 dager så ikke uoverkommelig. Er veldig fornøyd og null bivirkninger, hormon tåler jeg ikke. Gjorde forresten ikke vondt å sette inn anbefaler deg til å dra til en gynekolog og ikke fastlegen!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 3 timer siden, vimsa3 skrev: Jeg har også kobber spiral og har nå hatt det nøyaktig ett år. Blødningene mine er ganske kraftige men det var de også før spiralen. Mensen varer i 4 dager så ikke uoverkommelig. Er veldig fornøyd og null bivirkninger, hormon tåler jeg ikke. Gjorde forresten ikke vondt å sette inn anbefaler deg til å dra til en gynekolog og ikke fastlegen! Så flott at du deler. Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔 Anonymkode: ed83f...929
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så flott at du deler. Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔 Anonymkode: ed83f...929 Det er ikke større risiko for svangerskap utenfor livmoren med spiral enn ellers. Men dersom du mot formodning skulle bli gravid med kobberspiral, er det økt risiko for at det er snakk om en graviditet utenfor livmoren. Anonymkode: ddf2d...5e0
vimsa3 Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så flott at du deler. Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔 Anonymkode: ed83f...929 Som sagt ingenting å grue seg altså! Jeg er veldig ømfintlig synes blant annet det er vondt å ta celle prøve liksom! Men dette merket jeg nesten ikke en gang. Har som sagt ikke trøbbel eneste var litt ømt samme dagen og en dag senere
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke større risiko for svangerskap utenfor livmoren med spiral enn ellers. Men dersom du mot formodning skulle bli gravid med kobberspiral, er det økt risiko for at det er snakk om en graviditet utenfor livmoren. Anonymkode: ddf2d...5e0 Greit å vite 😊 Anonymkode: ed83f...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå