Gå til innhold

Kobberspiral


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har du?

Vondt å få satt inn? Jeg har aldri født vaginalt. 

Anonymkode: ed83f...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville valgt hormon. Jeg har prøvd begge deler og kobber ga enormt store blødninger som varte i flere dager. Hadde den i 3 år, sexliv ble håpløst pga stadig menstruasjon. Den kom regelmessig men varte, og varte. Hormon ga meg litt uregelmessige blødninger i nesten 1 år, men betydelig mye mindre. Holdt med et truseinnlegg. Etter ca 10 mnd forsvant det, og jeg er nå på år 6 uten. Kan spotte innimellom men det er sjeldent. 

I tillegg beskytter den mot visse typer kreft.

Anonymkode: 5aefd...c76

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Syns det var vondt å sette inn, mens venninnen min som tok smertestillende før syns det var helt ok. Så vil anbefale deg det, ta Paracet og Ibux først. Har ikke opplevd lengre blødninger eller andre bivirkninger. 

Anonymkode: dbdb4...dff

Skrevet

Å sette inn var ikke problem. Hadde litt økte blødninger, men gikk helt fint. Fikk satt inn hos gynekolog. Det ble også tatt ultralyd i etterkant, for å være sikker på at den satt som den skulle.

Etter et til to år, ble jeg imidlertid gravid. I følge gynekolog (en annen enn den som satt den inn), var det svært sjelden at en ble gravid. Videre var det økt sjanse for at det var svangerskap utenfor livmor. Hun sa til meg at sjansen for et vellykket svangerskap var omtrent som å vinne i Lotto! Lottogevinsten er i dag en sprudlende gutt på 12😉

Anonymkode: 93fb4...adb

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å sette inn var ikke problem. Hadde litt økte blødninger, men gikk helt fint. Fikk satt inn hos gynekolog. Det ble også tatt ultralyd i etterkant, for å være sikker på at den satt som den skulle.

Etter et til to år, ble jeg imidlertid gravid. I følge gynekolog (en annen enn den som satt den inn), var det svært sjelden at en ble gravid. Videre var det økt sjanse for at det var svangerskap utenfor livmor. Hun sa til meg at sjansen for et vellykket svangerskap var omtrent som å vinne i Lotto! Lottogevinsten er i dag en sprudlende gutt på 12😉

Anonymkode: 93fb4...adb

Ikke verst å vinne i lotto 💜

Anonymkode: ed83f...929

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville valgt hormon. Jeg har prøvd begge deler og kobber ga enormt store blødninger som varte i flere dager. Hadde den i 3 år, sexliv ble håpløst pga stadig menstruasjon. Den kom regelmessig men varte, og varte. Hormon ga meg litt uregelmessige blødninger i nesten 1 år, men betydelig mye mindre. Holdt med et truseinnlegg. Etter ca 10 mnd forsvant det, og jeg er nå på år 6 uten. Kan spotte innimellom men det er sjeldent. 

I tillegg beskytter den mot visse typer kreft.

Anonymkode: 5aefd...c76

Tusen takk for tips og linker 😄

Anonymkode: ed83f...929

Skrevet

Jeg har gått på cerazette og reagerer veldig negativt på de, er det de samme hormonene i spiralen? 

Anonymkode: ed83f...929

Skrevet

Jeg har Gynefix kobberspiral, den gir for meg ingen bivirkninger. Google den, den er ganske ny på markedet. Den var veldig grei å sette inn, jeg merket det knapt. Hormonprevensjon tåler jeg ikke, da går jeg, omtrent på dagen,  opp tre bh-størrelser og ti kg, og puppene er konstant megaømme. 

Anonymkode: 719bc...c58

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har Gynefix kobberspiral, den gir for meg ingen bivirkninger. Google den, den er ganske ny på markedet. Den var veldig grei å sette inn, jeg merket det knapt. Hormonprevensjon tåler jeg ikke, da går jeg, omtrent på dagen,  opp tre bh-størrelser og ti kg, og puppene er konstant megaømme. 

Anonymkode: 719bc...c58

Tusen takk for tips 😊

Anonymkode: ed83f...929

Skrevet

Jeg har også kobber spiral og har nå hatt det nøyaktig ett år. Blødningene mine er ganske kraftige men det var de også før spiralen. Mensen varer i 4 dager så ikke uoverkommelig. Er veldig fornøyd og null bivirkninger, hormon tåler jeg ikke. Gjorde forresten ikke vondt å sette inn anbefaler deg til å dra til en gynekolog og ikke fastlegen!

Skrevet
3 timer siden, vimsa3 skrev:

Jeg har også kobber spiral og har nå hatt det nøyaktig ett år. Blødningene mine er ganske kraftige men det var de også før spiralen. Mensen varer i 4 dager så ikke uoverkommelig. Er veldig fornøyd og null bivirkninger, hormon tåler jeg ikke. Gjorde forresten ikke vondt å sette inn anbefaler deg til å dra til en gynekolog og ikke fastlegen!

Så flott at du deler.

Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔

Anonymkode: ed83f...929

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så flott at du deler.

Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔

Anonymkode: ed83f...929

Det er ikke større risiko for svangerskap utenfor livmoren med spiral enn ellers. Men dersom du mot formodning skulle bli gravid med kobberspiral, er det økt risiko for at det er snakk om en graviditet utenfor livmoren.

Anonymkode: ddf2d...5e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så flott at du deler.

Jeg er blitt henvist til en gynekolog. Jeg gruer meg veldig til innsetning og jeg er redd for svangerskap utenfor livmoren 😔😔

Anonymkode: ed83f...929

Som sagt ingenting å grue seg altså! Jeg er veldig ømfintlig synes blant annet det er vondt å ta celle prøve liksom! Men dette merket jeg nesten ikke en gang. Har som sagt ikke trøbbel eneste var litt ømt samme dagen og en dag senere

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke større risiko for svangerskap utenfor livmoren med spiral enn ellers. Men dersom du mot formodning skulle bli gravid med kobberspiral, er det økt risiko for at det er snakk om en graviditet utenfor livmoren.

Anonymkode: ddf2d...5e0

Greit å vite 😊

Anonymkode: ed83f...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...