Gå til innhold

Redd jeg ikke blir gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år,

Jeg og typen har konstant hatt samleie i 5 måneder nå, uten å lykkes :/ 

Kroppen min er jo på det mest fruktbare nå, hvorfor skjer det ingen ting.

 

Anonymkode: 1c676...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg, og håper det snart klaffer. Vet det er lett å si, men vanskelig å gjennomføre: Hvis man ikke stresser med det, så skjer det.

Det heter også at man må ha prøvd å bli gravid i 1 år før man kan få hjelp for det.

Det heter at det er større sjanse for å bli gravid hvis man har sex annenhver dag(fremfor hver dag). Det har noe med at man skal spare opp nok sædceller. Hvis man derimot venter flere dager, blir det dårligere kvalitet på sædcellene.

Selv hadde jeg 3 sa i løpet av under 1 år. Så gikk det 11 mnd hvor jeg ikke ble gravid, så ble jeg det igjen, og mistet igjen.

Anonymkode: c5206...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan er kostholdet til deg og kjæresten?

Anonymkode: f8777...fb6

Ikke så sunt egentlig, for han går det mest i ostesmørbrød. Samme med meg. Han drikker mye vann og kanskje 1 kopp kaffe om dagen. Jeg drikker mye melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiljeVanilje5678909 skrev:

Ikke så sunt egentlig, for han går det mest i ostesmørbrød. Samme med meg. Han drikker mye vann og kanskje 1 kopp kaffe om dagen. Jeg drikker mye melk.

 

Det er næring i ost, men hvis hovedkostholdet består av ostesmørbrød så er det ikke rart dere ikke får det til å klaffe.

Da bør dere forbedre kostholdet. Kostholdet har stor innvirkning på fertiliteten. Det sier seg selv at hvis man er dårlig enært er det dårligere vilkår for et embryo å feste seg. Når barnet blir unnfanget er det viktig at at mor er i balanse. At far er i balanse er og viktig. 

Jeg ble gravid på hhv 1. og 2. forsøk i en alder av 27 og 31 år. Har hatt et gjennomført kosthold siden starten av tjueårene så jeg har virkelig fått bygget opp kroppen. 

 

Anbefaler bloggen www.heleneragnhild.no

Mye gode tips om kosthold der og enkle retter, er bare å ta ett steg om gangen 😊

 

Anonymkode: f8777...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krysser fingrene for deg, og håper det snart klaffer. Vet det er lett å si, men vanskelig å gjennomføre: Hvis man ikke stresser med det, så skjer det.

Det heter også at man må ha prøvd å bli gravid i 1 år før man kan få hjelp for det.

Det heter at det er større sjanse for å bli gravid hvis man har sex annenhver dag(fremfor hver dag). Det har noe med at man skal spare opp nok sædceller. Hvis man derimot venter flere dager, blir det dårligere kvalitet på sædcellene.

Selv hadde jeg 3 sa i løpet av under 1 år. Så gikk det 11 mnd hvor jeg ikke ble gravid, så ble jeg det igjen, og mistet igjen.

Anonymkode: c5206...aa1

Hmm, vi har prøvd litt forskjellig som å vente til dagen før eggeløsingen, og gjøre det de 4 dagene som er mest sansynlig. Også har vi liksom holdt på hver dag i 2 uker (det skjer når det skjer). 

Trudde det ikke skulle være så vanskelig å bli det 😪

Jeg og typen ble enig om å ta en fertilitetsjekk om det ikke har skjedd i løpet av 1 år.

veldig leit å høre.

 

Anonymkode: 1c676...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er næring i ost, men hvis hovedkostholdet består av ostesmørbrød så er det ikke rart dere ikke får det til å klaffe.

Da bør dere forbedre kostholdet. Kostholdet har stor innvirkning på fertiliteten. Det sier seg selv at hvis man er dårlig enært er det dårligere vilkår for et embryo å feste seg. Når barnet blir unnfanget er det viktig at at mor er i balanse. At far er i balanse er og viktig. 

Jeg ble gravid på hhv 1. og 2. forsøk i en alder av 27 og 31 år. Har hatt et gjennomført kosthold siden starten av tjueårene så jeg har virkelig fått bygget opp kroppen. 

 

Anbefaler bloggen www.heleneragnhild.no

Mye gode tips om kosthold der og enkle retter, er bare å ta ett steg om gangen 😊

 

Anonymkode: f8777...fb6

Tusen takk skal prøve å bli bedre ❤️ så får jeg og typen Håper på det beste I mellomtiden 

Anonymkode: 1c676...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk dette hjelper ^^ skal prøve alt!

Anonymkode: 1c676...c4f

I tillegg til å spise forholdsvis sundt og variert, så har jeg kjøpt multivitaminer både til meg og mannen. Tar vel noen måneder å fylle opp lagrene hvis man har lite.

Anonymkode: c5206...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk skal prøve å bli bedre ❤️ så får jeg og typen Håper på det beste I mellomtiden 

Anonymkode: 1c676...c4f

Det bør dere klare for å gi avkommet deres best mulig start. Bare ta ett steg av gangen, Roma er ikke bygd på en dag 

Anonymkode: f8777...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg til å spise forholdsvis sundt og variert, så har jeg kjøpt multivitaminer både til meg og mannen. Tar vel noen måneder å fylle opp lagrene hvis man har lite.

Anonymkode: c5206...aa1

Du bør heller fokusere på å få i deg næring gjennom maten da multivitaminet inneholder syntetiske vitaminer og mineraler som er vanskeligere for kroppen å nyttiggjøre seg av. 

Anonymkode: f8777...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...