Gå til innhold

Skal venninner gjøre sånt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent ei venninne i 2 år nå, men jeg fikk ekstra god kontakt med hu litt før sommeren 2018. Grunnen er nokk fordi hun og kjæresten hennes er omtrent naboer med meg og min kjæreste..

Det har vært veldig koselig og hatt hu alle disse måneder siden mange av de andre venninnene minne drikker vær helg, og jeg har blitt gravid og venter ei jente i november ❤️

De siste måneden har jeg blitt veldig usikker på venninna mi, jeg skjønner liksom ikke helt hvor jeg har hu, og om hu eier antenner for hva hu sier...

Hun har kjent kjæresten min lenger enn meg, så de har jo festet sammen mere enn det jeg gjorde med han i hans tidligere liv, siden jeg hadde min egen vennekrets.

Vi har mange gode samtaler, men plutselig kan hu si «du vet at jeg har kysset kjæresten din» og ser på meg på en måte der hu ser etter hvordan jeg skal reagere på det... hadde hu fortalt det av en morsom grunn hadde det vært noe annet, men jeg tror hu ønsker å se meg reagere negativt... 

 

jeg har ikke lenge igjen før termin og er avhengig av å ha kjæresten min hjemme sammen med meg.. men likevel spør hu han om han vil være med å drekke til helgen... og jeg hadde aldri spurt kjæresten hennes om det, dersom hu satt der høygravid, og det er like før.. Heldigvis er ikke alkohol så stor interesse for typen, så han sier nei VÆR gang...

En kveld satt jeg, kjæresten min og venninna mi og hadde en hyggelig samtale om alt og ingenting, plutselig sier hu «jeg burde kanskje fjerne kallenavnet ditt fra meldingene minne» Hva er det?, spurte jeg.

 «Tafseren» svarte hu og lo...

Så spurte hu typen min om han husker at han drev og tafser på den jenta på den ene festen den gangen... 

når hu begynner å snakke sånn, blir typen lite komfortabel og svarer hu nesten ikke... moren min syns hu er veldig opptatt av kjæresten min og han sin vennegjeng, der hu blander seg inn i drama hu ikke har noe med, og spør vennene hans om de skal i dåpen til barne vårt... jeg skjønner ikke hvorfor hu er så opptatt av dåpen og mitt barn... 

Selvfølgelig er vennene hans invitert, men hu må jo bli født først kanskje...?

Jeg har tenkt om hu kan være forelsket i kjæresten min, men hu er så betatt av sin egen at det ville vært veldig rart... jeg har kjent kjæresten hennes lengere enn henne, og jeg ville aldri nevnt ting fra hans tidligere liv... fordi jeg vet at det ikke er noe hyggelig å høre på. Ihvertfall ikke om sånne type ting...

Kjæresten min og henne har heller ikke hatt noe tidligere med hverandre å gjøre...

Så jeg skjønner ikke hvorfor hu er så opptatt av han?

Er det jeg som er dum? Eller overreagerer jeg?

Jeg har hørt at jeg burde ta det opp med hu, men jeg er veldig konfliktsky og ønsker ikke noe dårlig stevning.. jeg og kjæresten har snakket om det, og han er lei og liker hu ikke lenger... han tror hu kommer hitt for å spise maten våres siden hu og kjæresten har dårlig råd...

 

Men bortsett fra dette er hu ei trivelig jente som jeg liker å være med, jeg bare skjønner ikke helt tanken bak alt hu sier? Noen som har opplevd noe lignende??

 

Hilsen jente 20

 

Anonymkode: ce425...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe svar, synes jo det høres litt merkelig ut. Akkurat dette med dåpen til barnet, barnet er jo ikke født ennå, har dere snakket om dåpen? Skal dere døpe barnet? Er det vanlig i deres krets å invitere venner? I vår krets er ikke det vanlig, her er det vanlig å invitere nær familie og faddere(dersom ikke faddere er nær familie).

Tenker kanskje det er e måte for denne venninnen å sjekke din reaksjon. Kanskje hun savner litt vennegjengen fra "gamledager". Synes du godt kan sette henne litt på plass når hun begynner sånn. Eller at kjæresten din setter henne på plass når det er han hun henvender seg til. Hvis dette er et godt vennskap, så tåler det nok en konflikt, av og til må man ha en liten konflikt for å vise hvor grensene går, og respektere hverandres grenser.

Anonymkode: 86dce...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke noe svar, synes jo det høres litt merkelig ut. Akkurat dette med dåpen til barnet, barnet er jo ikke født ennå, har dere snakket om dåpen? Skal dere døpe barnet? Er det vanlig i deres krets å invitere venner? I vår krets er ikke det vanlig, her er det vanlig å invitere nær familie og faddere(dersom ikke faddere er nær familie).

Tenker kanskje det er e måte for denne venninnen å sjekke din reaksjon. Kanskje hun savner litt vennegjengen fra "gamledager". Synes du godt kan sette henne litt på plass når hun begynner sånn. Eller at kjæresten din setter henne på plass når det er han hun henvender seg til. Hvis dette er et godt vennskap, så tåler det nok en konflikt, av og til må man ha en liten konflikt for å vise hvor grensene går, og respektere hverandres grenser.

Anonymkode: 86dce...17b

Vi har faktisk ikke snakket så mye om dåpen til barnet, tror det bare har vært en selvfølge for de som er mye med meg å bli invitert...  jeg har ikke sagt noe om hvem som skal bli invitert, jeg venter først og fremt på å få måte hu..

Anonymkode: ce425...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dette ikke er en helt uvanlig setting for din aldersgruppe. Du signerer med jente 20, så da antar jeg at dere er på samme alder du, din venninne og kjærestene deres? 

Jeg tenker hun elsker oppmerksomhet og drama. Det er også de som synes det er morsomt å gjøre andre sjalu og henge andre ut på den måten hun gjør. Om hun er helt bevisst på hvordan hun faktisk oppfører seg, er usikkert - så lenge hun faktisk får lov til å holde på sånn. Jeg synes nok det er litt lurt å sette henne litt på plass, når hun kommer med upassende uttalelser. Sånn som når hun sier at hun har kysset kjæresten din. "Javel, skulle jeg bli sjalu nå eller? Hva er det for en ting å si?" kan du svare. Hvis hun fortsetter å hovere, så er det bare å parere med " du virker litt umoden noen ganger, og dette har du sagt før. Hva er det egentlig du vil fram til?" 

Hun er kanskje sjalu på at dere skal ha barn sammen? At dere får en liten familie. Mulighetene er mange. Men jeg synes først og fremst at både du og din kjæreste skal begynne med å sette henne på plass når hun sier tåpelige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kari Mari skrev:

Jeg tenker dette ikke er en helt uvanlig setting for din aldersgruppe. Du signerer med jente 20, så da antar jeg at dere er på samme alder du, din venninne og kjærestene deres? 

Jeg tenker hun elsker oppmerksomhet og drama. Det er også de som synes det er morsomt å gjøre andre sjalu og henge andre ut på den måten hun gjør. Om hun er helt bevisst på hvordan hun faktisk oppfører seg, er usikkert - så lenge hun faktisk får lov til å holde på sånn. Jeg synes nok det er litt lurt å sette henne litt på plass, når hun kommer med upassende uttalelser. Sånn som når hun sier at hun har kysset kjæresten din. "Javel, skulle jeg bli sjalu nå eller? Hva er det for en ting å si?" kan du svare. Hvis hun fortsetter å hovere, så er det bare å parere med " du virker litt umoden noen ganger, og dette har du sagt før. Hva er det egentlig du vil fram til?" 

Hun er kanskje sjalu på at dere skal ha barn sammen? At dere får en liten familie. Mulighetene er mange. Men jeg synes først og fremst at både du og din kjæreste skal begynne med å sette henne på plass når hun sier tåpelige ting. 

Jeg og hu er på samme alder og kjæresten er 23 år.

Du har rett i at hu er glad i drama og fortelle drama til oss, jeg har også tenkt på det om hu kan være sjalu.... og det kan være mulig.

jeg legger ihvertfall merke til at hu selv kan ta opp hennes egen kjæreste sitt tidligere liv, som hvem han har ligget med, foran oss.

sikkert for å prøve å «drite han ut»...

Når de situasjonene skjer blir jeg litt stiv og blank på hva jeg skal svare, samme med kjæresten min. Vi blir liksom litt satt ut, men jeg får prøve å bite i det sure eple og si noe neste gang..

jeg tenker ihvertfall veldig mye på dette... og er redd for at hu prøver å ødlegge. Det har skjedd at det har blitt rar stevning mellom oss etter hu drar, og det er ikke greit! så noe skal gjøres.

 

Anonymkode: ce425...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du og kjæresten din skal snakke ordentlig sammen om dette.  For å finne ut hva dere skal svare når hun kommer med slike utspill neste gang. Være litt forberedte på å stille henne litt spørsmål på hvorfor hun sier sånne ting. Kanskje kjæresten din kan lufte det litt for kjæresten hennes? Hvis de er kamerater da, vel og merke. 

Endret av Kari Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snakket ordentlig om dette, og er ihvertfall enige om at vi ikke syns det er hyggelig.. men vi får tenke litt på hva vi skal si neste gang også..

han er ikke venn med kjæresten hennes, så det gidder han nokk ikke.

Anonymkode: ce425...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke normalt, jeg hadde pent bedt henne om å heller bry seg om hva hennes kjæreste har gjort tidligere og la din få være i fred i sitt eget hjem. 

Det er ikke en dame jeg ville omgås med, men heller ikke vært uvenn med da hu virker ganske gal. Distanser deg ifra henne du.

Anonymkode: fbfce...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "faset henne ut". Du trenger noen som gir positiv energi, ikke motsatt.

 

Når barnet er født møter du andre med barn og denne personen blir helt uvesentlig, forhåpentligvis.

 

Ønsker deg masse lykke til - vær snill med deg selv og fas henne ut. 

Anonymkode: 78f57...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...