Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg hadde besøk for noen dager siden. Besøket mitt hadde meg seg følgende vertinnegave: 2 flasker med sprudlende og 2 pakker sigaretter av et merke jeg ikke røyker og som derav er "ubrukt". Vi hadde en superkoselig kveld. Ikveld fikk jeg besøk av en annen venninne som røyker den type sigaretter som jeg fikk i gave og som fortsatt var "ubrukt". Jeg ga dem videre til henne ikveld, men samtidig, eller like etterpå, spurte jeg henne om hun kunne kjøpe 2 pakker sigaretter til meg av det merket jeg ønsker, siden jeg var tom. Hun gjorde så, kjøpte 2 pakker til meg. Jeg vippset beløpet til henne. Jeg vippset kr 10 for lite og hun bemerket, slik at jeg vippset de siste kr 10 også. Hun er veldig opptatt av rett og galt og jeg stusset på at hun tok imot 2 pakker sigaretter, ga meg 2 tilbake, som jeg betalte for, for så å bemerke at de siste kr 10,- ikke var betalt. Dette er en bagatell, men jeg stusser likevel. Kveldssukk fra min side. Anonymkode: f6263...d48
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg skjønte ikke hva ydmykhet har å gjøre med siggen? Anonymkode: 14da9...93d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Ydmykhet har da ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 0326e...456
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Hadde aldri tatt betalt for røyken. Hun høres utrolig kjip og stusselig ut. Anonymkode: c6d06...16c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde besøk for noen dager siden. Besøket mitt hadde meg seg følgende vertinnegave: 2 flasker med sprudlende og 2 pakker sigaretter av et merke jeg ikke røyker og som derav er "ubrukt". Vi hadde en superkoselig kveld. Ikveld fikk jeg besøk av en annen venninne som røyker den type sigaretter som jeg fikk i gave og som fortsatt var "ubrukt". Jeg ga dem videre til henne ikveld, men samtidig, eller like etterpå, spurte jeg henne om hun kunne kjøpe 2 pakker sigaretter til meg av det merket jeg ønsker, siden jeg var tom. Hun gjorde så, kjøpte 2 pakker til meg. Jeg vippset beløpet til henne. Jeg vippset kr 10 for lite og hun bemerket, slik at jeg vippset de siste kr 10 også. Hun er veldig opptatt av rett og galt og jeg stusset på at hun tok imot 2 pakker sigaretter, ga meg 2 tilbake, som jeg betalte for, for så å bemerke at de siste kr 10,- ikke var betalt. Dette er en bagatell, men jeg stusser likevel. Kveldssukk fra min side. Anonymkode: f6263...d48 Du lurte henne jo. Først sier du ver så god , ta disse. Jo foresten, kan du kjøpe to pakker til meg ? Jeg Syns hun sjal ha penger for det, men en 10'er... Det hadde jeg droppa å spørre etter. Anonymkode: e743b...b4d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Så smålig av venninnen din 😅🙈 Blir flau... Anonymkode: 30127...347
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du lurte henne jo. Først sier du ver så god , ta disse. Jo foresten, kan du kjøpe to pakker til meg ? Jeg Syns hun sjal ha penger for det, men en 10'er... Det hadde jeg droppa å spørre etter. Anonymkode: e743b...b4d Skjønner det er tidlig på morgenen, men du må jo lese innlegget før du svarer. HI ga 2 pakker til venninen. Ba henne om å kjøpe 2 pakker som HI betalte for. HUn betale da 10 kr for lite. Venninen hadde da fått 2 pakker sigaretter og penger for 2 nye pakker (minus 10,-). HI, jeg synes ikke du kan bruke ordet ydmyk her. Handler vel mer om raushet. Men synes ikke det er noe å henge seg opp i. Du var vel klar til å betale full pris for sigarettene. Og nå har du lære hvordan hun stiller seg i slike saker. Og så sier jeg som Elsa: let it go Anonymkode: a23a9...509
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner det er tidlig på morgenen, men du må jo lese innlegget før du svarer. HI ga 2 pakker til venninen. Ba henne om å kjøpe 2 pakker som HI betalte for. HUn betale da 10 kr for lite. Venninen hadde da fått 2 pakker sigaretter og penger for 2 nye pakker (minus 10,-). HI, jeg synes ikke du kan bruke ordet ydmyk her. Handler vel mer om raushet. Men synes ikke det er noe å henge seg opp i. Du var vel klar til å betale full pris for sigarettene. Og nå har du lære hvordan hun stiller seg i slike saker. Og så sier jeg som Elsa: let it go Anonymkode: a23a9...509 Venninne får noe hun ikke har bedt om og blir bedt om å handle noe annet. Selvsagt skal hun ha betalt. Anonymkode: 14da9...93d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Venninne får noe hun ikke har bedt om og blir bedt om å handle noe annet. Selvsagt skal hun ha betalt. Anonymkode: 14da9...93d Men HALLO! Hun HADDE fått betalt! Men det var 10 kr for lite. Når hun nettopp hadde fått to pakker sig gratis, er det smålig å mase om skarve 10 kr altså. Anonymkode: c798a...254
frk Nilsen Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg gidder ikke henge meg opp i en tier her og der, men hvorfor vippset du henne 10,- for lite i første omgang? Har du vippset for lite andre ganger, og venninnen din er lei av småsnyltingen din?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men HALLO! Hun HADDE fått betalt! Men det var 10 kr for lite. Når hun nettopp hadde fått to pakker sig gratis, er det smålig å mase om skarve 10 kr altså. Anonymkode: c798a...254 Det var da voldsomt til breking på deg. Kanskje du bør slutte å røyke? Venninnen får to pakker røyk, men må også skaffe to pakker. Dermed har hun ikke fått en dritt. I tillegg går hun 10,- i minus fordi HI er en gnien gnu som ikke gjør opp for seg. Anonymkode: 14da9...93d
amandine Skrevet 30. oktober 2018 #12 Skrevet 30. oktober 2018 HI, du er usannsynlig gnien som krever din venninne for to pakker røyk når du har gitt henne to pakker du har fått i gave. Selvfølgelig vil hun ha betalt! Hun har jo drevet byttetjeneste for deg. Og hvem i alle dager har røyk med som vertinnegave??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 4 minutter siden, amandine skrev: HI, du er usannsynlig gnien som krever din venninne for to pakker røyk når du har gitt henne to pakker du har fått i gave. Selvfølgelig vil hun ha betalt! Hun har jo drevet byttetjeneste for deg. Og hvem i alle dager har røyk med som vertinnegave?? Hun betalte jo for røyken! Men hun vipsa 10 kroner for lite. Anonymkode: cd031...b0c
amandine Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun betalte jo for røyken! Men hun vipsa 10 kroner for lite. Anonymkode: cd031...b0c Ja, venninnen betalte 10 kroner for mye for å gjøre HI en tjeneste hun ikke hadde behøvd å gjøre. Det er HI som er ute på tur. Venninnen sitter sikkert og rister på hodet, humrer for seg selv og lurer på om det er sant. Og neste gang en "mest gjerrig - tråd" kommer på dib er venninnen til HI her med historien om HI som ville snyte på 10 kroner.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #15 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner det er tidlig på morgenen, men du må jo lese innlegget før du svarer. HI ga 2 pakker til venninen. Ba henne om å kjøpe 2 pakker som HI betalte for. HUn betale da 10 kr for lite. Venninen hadde da fått 2 pakker sigaretter og penger for 2 nye pakker (minus 10,-). HI, jeg synes ikke du kan bruke ordet ydmyk her. Handler vel mer om raushet. Men synes ikke det er noe å henge seg opp i. Du var vel klar til å betale full pris for sigarettene. Og nå har du lære hvordan hun stiller seg i slike saker. Og så sier jeg som Elsa: let it go Anonymkode: a23a9...509 Ja... det var liksom det jeg svarte i mitt eget innlegg. Det du ramser opp. Hi stusser på at venninnen vil ha de 10 kronene. Det er jo det som er rett, dog smålig, men venninnen ba ikke om de to pakkene. Anonymkode: e743b...b4d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #16 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var da voldsomt til breking på deg. Kanskje du bør slutte å røyke? Venninnen får to pakker røyk, men må også skaffe to pakker. Dermed har hun ikke fått en dritt. I tillegg går hun 10,- i minus fordi HI er en gnien gnu som ikke gjør opp for seg. Anonymkode: 14da9...93d Ta å rull inn. Jeg røyker ikke. Og jo, hun har fått noe; hun har fått to pakker røyk til den betyr sum av 10 kroner. Jeg vet ikke nøyaktig hva røyk koster, men jeg dog at hun har spart MYE på det. Anonymkode: c798a...254
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #17 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, amandine skrev: Ja, venninnen betalte 10 kroner for mye for å gjøre HI en tjeneste hun ikke hadde behøvd å gjøre. Det er HI som er ute på tur. Venninnen sitter sikkert og rister på hodet, humrer for seg selv og lurer på om det er sant. Og neste gang en "mest gjerrig - tråd" kommer på dib er venninnen til HI her med historien om HI som ville snyte på 10 kroner. Altså... Jeg har klart å taste inn 10 kr feil på vipps før selv. Ikke i et forsøk på å svindle mennesket for en tier, men når taster er ved siden av hverandre er det fullt mulig å taste 240 i stedet for 250. Når det kommer til tjenesten, så kan det være venninnen uansett kjørte forbi en butikk på veien. Hvis HI da bor et stykke unna, og besøket må forbi butikken, ser jeg ikke problemet. Har du så kjipe venner at de oppfatter det som frekt om du ber dem kjøpe med noe på veien? Anonymkode: 984d7...1f1
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. oktober 2018 #18 Skrevet 30. oktober 2018 Men venninna di fikk to pakker sig av deg. Ergo så slapp hun å betale for dem selv. Da burde hun ikke ha krevd penger av deg for å kjøpe to pakker av ditt merke til deg. For ei smålig venninne 😞
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #19 Skrevet 30. oktober 2018 5 minutter siden, Kari Mari skrev: Men venninna di fikk to pakker sig av deg. Ergo så slapp hun å betale for dem selv. Da burde hun ikke ha krevd penger av deg for å kjøpe to pakker av ditt merke til deg. For ei smålig venninne 😞 Men hi gav henne røyken, hvis hi sin venninne ikke skulle ha tatt betalt for røyken til hi, så fikk ikke venninnen røyk plutselig. Det er som som å gi en gave, og så kreve betalt for den Anonymkode: 90c98...ffa
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. oktober 2018 #20 Skrevet 30. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hi gav henne røyken, hvis hi sin venninne ikke skulle ha tatt betalt for røyken til hi, så fikk ikke venninnen røyk plutselig. Det er som som å gi en gave, og så kreve betalt for den Anonymkode: 90c98...ffa Men venninnen måtte jo selv ha kjøpt røyken i butikken uansett. Dette er en bytteting. HI har jo også vipset venninnen og ikke sagt noe til henne. Det er 10 kroners beløpet hun reagerer på. Jeg synes i det store og det hele at det er smålig å kreve betaling i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #21 Skrevet 30. oktober 2018 4 minutter siden, Kari Mari skrev: Men venninnen måtte jo selv ha kjøpt røyken i butikken uansett. Dette er en bytteting. HI har jo også vipset venninnen og ikke sagt noe til henne. Det er 10 kroners beløpet hun reagerer på. Jeg synes i det store og det hele at det er smålig å kreve betaling i det hele tatt. Det er jo ikke bytting, hi gav henne røyken. Anonymkode: 90c98...ffa
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #22 Skrevet 30. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var da voldsomt til breking på deg. Kanskje du bør slutte å røyke? Venninnen får to pakker røyk, men må også skaffe to pakker. Dermed har hun ikke fått en dritt. I tillegg går hun 10,- i minus fordi HI er en gnien gnu som ikke gjør opp for seg. Anonymkode: 14da9...93d Nei, venninnen får to pakker av HI som HI likevel ikke kommer til å bruke, og kjøper to pakker FOR HI som hun også får betalt for, minus ti kroner som HI vippser når hun gjøres oppmerksom på det - ergo har venninnen fått to pakker gratis røyk i gave av HI. Hvordan du får det til å bli at venninnen ikke har fått en dritt skjønner jeg ikke - hun har fått to pakker røyk. Hvorvidt venninner er smålig eller ikke (hvor kommer forresten ydmyk inn her?) er jo en annen diskusjon, noe jeg syns hun er når hun purrer på den tieren som manglet. Hun har tross alt nettopp fått to pakker røyk av HI. Anonymkode: f1c5c...f4b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2018 #23 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg tenker mer på at folk faktisk røyker i våre dager. Anonymkode: f7302...44b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. oktober 2018 #24 Skrevet 30. oktober 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke bytting, hi gav henne røyken. Anonymkode: 90c98...ffa Man kan jo velge å se det som man vil. Jeg ville aldri ha krevd betaling for å ha måttet kjøpe to pakker sig tilbake. Jeg hadde sett på det som bytting. Men alle er forskjellige, så hva du ville gjort er jo opp til deg å bestemme.
Bruker3 Skrevet 30. oktober 2018 #25 Skrevet 30. oktober 2018 Hehe, det er tråder som dette som gjør dib bra. Røyk i vertinnegave, krangling om en 10er...priceless (÷10 kr) Mine 5 cent (hehe). Å bli bedt om å stikke innom en butikk er en utrolig kjedelig tjeneste. Også trodde jeg gaver ble gitt uten betingelser. Du kan da ikke forvente mer godvilje av noen fordi du valgte å gi noen en gave? Det heter bestikkelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå