Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 I selskaper/sosiale sammenkomster.. hva slags oppførsel forventer du av barn i den alderen? Mistenker at flere i fam. ikke synes noe om barna mine og tenker vi kanskje må endre på noe? Hva aksepteres av barn egentlig? Kan de få lov å leke og herje, eller må de sitte pent i sofaen og være stille? Anonymkode: 697e2...9c2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Forventer mer av en på 5 enn av en på 3 år. Har selv jenter på 3 og 6 år. De sitter noenlunde pent på stolene sine til alle er ferdige med å spise, eller til de får beskjed om at det er ok å gå fra. (Det hender likevel at de må minnes på dette, særlig den yngste). De smaker på alt, selv om det ikke er "barnevennlig" mat. Den eldste spiser det aller meste. Ingen av dem sier "æsj" hvis det er noe de ikke liker. Jeg er tydelig på at de kan bestemme selv hva de vil spise, men at vi ikke snakker stygt om maten. Det ser ut til å funke, det blir minimalt med konflikter om maten. Jeg tror familie og venner synes at det oppfører seg fint, men så har jeg også en barnevennlig familie og omgangskrets, som gir jentene mye oppmerksomhet når det er selskap. I den grad det blir "herjing" er det som oftest fordi en voksen setter i gang med gjemsel i klesskapene eller annen mer høylytt lek. Anonymkode: a68a9...b52
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 De må ikke sitte i sofaen og være stille, men de får selvfølgelig ikke oppføre seg helt bajas heller. Helt greit å leke, f.eks har svigermor og svigerfar en stor eske med leker og bøker som svigermor har kjøpt på loppemarked. Den blir alltid hentet frem når vi er i familieselskaper der og ungene leker med de lekene. Selvfølgelig hender det de vil vise frem noe, fortelle noe eller dele noe på en eller annen måte og det er selvfølgelig helt greit. Men de løper ikke rundt og herjer, river ned ting osv selv om de kan finne på ting som å kjøre biler på skjenken e.l. Jeg tror ungene mine er helt normale der altså, ikke helt "ses men ikke høres" men heller ikke helt bajas mananas. Anonymkode: 391f8...19e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Forventer at de (fire og åtte år) sitter pent ved bordet og smaker på maten, ikke sier æsj eller liker ikke. De må spørre om å få gå fra bordet. De får leke men ikke herje. Jeg har det så enkelt at minste gjør ALT den eldste gjør så jeg trenger ikke følge opp henne ekstra. Deilig når storesøster er helten. Anonymkode: a8755...1cb
Mostly Harmless Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 Her er treåringen fullstendig løs kanon for tiden, så det er opp til meg å regulere hva som godtas av oppførsel. Så jeg forventer at han sitter greit ved bordet og leker noenlunde rolig, men da må jeg gjerne være på hugget om noe ser ut til å skjære seg. Skulle han miste besinnelsen over å ha fått feil kniv eller måtte dele på lekene sine, blir det opp til meg å ta ham med bort så vi ikke forstyrrer alle. Seksåringen er nokså selvgående. Spiser pent og oppfører seg fint mot andre. Kan noen ganger måtte minnes på lydnivå dersom han leker sammen med andre barn. Kommer jo også an på hva slags besøk det er og om barna har et annet rom å leke på der de ikke så lett forstyrrer resten av selskapet.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 Høres ut som deres er ganske like mine da 🤔 hi Anonymkode: 697e2...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå