Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Hadde du latt sønnen din gå rundt med en genser det står "male power" eller "the future is male" på? Det hadde ikke jeg! Derfor er det heller ikke greit med disse genserne. Sykt at de i det hele tatt lages. (Og jeg har bare døtre så det er sagt) Her lærer jeg opp barna til at begge kjønn er like verdifulle. Anonymkode: f730f...891
Det var en gang et menneske Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Hvor selger de slikt til barn? Jeg vil gjerne lære barna mine om verdier og problematiske saker i samfunnet, men jeg hadde ikke latt de være vandrende protestfaner med min agenda. Derimot hadde jeg latt 11-åringen gått med den genseren, så lenge hun ønsker det selv. Det finnes mange hjerneføde trykk som egentlig ikke egner seg på barn. 9-åringer som løper rundt med «beauty» er jo i grunn ikke noe bedre...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Nei, hadde ikke gitt dette til barna frivillig. Fremtiden er likestilling, ikke female/male power. Hadde de fått det i gave eller kommet hjem fra senteret og kjøpt det selv, så joda de skal få beholde det. Anonymkode: ed424...561
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 Ettersom det fortsatt ikke er likestilling mellom kjønnene synes jeg det er greit. Jeg synes det er den gruppen som ønsker likestilling på et område sitt privilegier å demonstrere for det. Menn har allerede mest makt. Da blir det dumt å trykke det på klærne, men slagord som "Husfar", "Menn i barnehagen", "Rosa gutter" ol hadde vært naturlig. Anonymkode: 31f48...f18
Pobie Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Det er forskjell på hva som er greit for kvinner vs menn, pga det ene kjønnet har en historie med undetrykkelse og det andre ikke. Det er dermed helt greit at en kvinne går med en genser med "female power" selv om det virker rart hvis en mann gjør det. Hva som er greit for kvinner måles ikke utifra hva som er greit for menn. Female power er vel ikke noe annerledes enn Girl power, og det er vel ikke spesielt mange som har noe imot gensere som det står girl power på? Jeg fikk f eks en genser i gave til babyen min der det står "I'm a girl, what's your super power?" Har overhode ikke noe problem med det, selv om det hadde vært rart hvis det ble snudd til "I'm a boy".
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 1 time siden, Pobie skrev: Jeg fikk f eks en genser i gave til babyen min der det står "I'm a girl, what's your super power?" Har overhode ikke noe problem med det, selv om det hadde vært rart hvis det ble snudd til "I'm a boy". Hvorfor hadde det vært rart med en babygenser med påtrykket «I’m a boy, what’s your superpower»? Smågutter trenger vel ikke å indoktrineres med at kun jenters kjønn kan fremheves som en spesiell kraft? Jeg ser poenget i at kvinner har blitt undertrykt gjennom historien, men jeg tror ikke på arvesynd. Min gutt er født like uskyldig som jenta mi, og han skal IKKE opplæres i at han skylder jenter noe bare fordi forfedrene hans hadde ræva kvinnesyn. Hvis kjønn i seg selv skal anses som en «kraft» så burde vel det gjelde for begge kjønnene. Anonymkode: ab25e...8ed
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 Ja, jeg ville latt ei jente gå med den genseren. Nei, jeg ville ikke latt en gutt gå med en tilsvarende "boy/male". Selv om det ytre sett kan virke som samme sak, er det overhodet ikke det. Å påstå annet er historieløst. "Girl/female power" etc handler om at jenter og kvinner skal ta den plassen de har rett til, på lik linje med gutter og menn. "Male power" leder tankene hen på den situasjonen som har vært regelen gjennom hele menneskehetens historie, der menn har hatt makten på bekostning av kvinner. Anonymkode: 7d945...975
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 Det der skaper ikke likestilling. Det er den delen av feminismen som får gutter til å føle seg dårlig og samtidig ødelegge for et sunt forhold mellom kjønnene. Sånne uttrykk er ekstra ille er siden gutter tar inn over seg en skyldfølelse og skam fra de er små. De bli jo marinert med normalen om at 9 av 10 i fengsel er gutter, kvinner lever 5 år lengre, 3 av 4 som gjør selvmord er gutter, kvinner får barna ved samlivsbrudd, gutter lider oftest av depresjoner og fyll, gutter får dårlige karakterer og det er jenter som stadig blir mer overrepressentert i høyere utdanning osv. Samtidig er likestillingsloven laget for å "sikre kvinners stilling" og den feministiske kulturen applauderer det å fremstille kvinner som ofre og gutter som seksualiserte monstre. Jeg tror uttrykk som "Future is female" skader mer enn det ordner opp i. Anonymkode: 27d0f...53e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Ettersom det fortsatt ikke er likestilling mellom kjønnene synes jeg det er greit. I vestlige land er det likestilling mellom kjønnene i dag. Anonymkode: 4dc76...6e5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: I vestlige land er det likestilling mellom kjønnene i dag. Anonymkode: 4dc76...6e5 På papiret. At det ikke er det i realiteten, er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å argumentere for. Anonymkode: 7d945...975
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #11 Skrevet 29. oktober 2018 12 minutes ago, Anonym bruker said: På papiret. At det ikke er det i realiteten, er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å argumentere for. Anonymkode: 7d945...975 Det er fordi du ikke har noen argumenter. Det er ingen i våre dager som har så mange fordeler som kvinner. Anonymkode: 4dc76...6e5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #12 Skrevet 29. oktober 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: På papiret. At det ikke er det i realiteten, er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å argumentere for. Anonymkode: 7d945...975 Om jeg i dag kunne valgt mellom rettigheter, praksis og muligheter som følger det å være jente kontra gutt ville valget vært enkelt. I dag er det fordelsaktig å vokse opp som jente. Anonymkode: 27d0f...53e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #13 Skrevet 29. oktober 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fordi du ikke har noen argumenter. Det er ingen i våre dager som har så mange fordeler som kvinner. Anonymkode: 4dc76...6e5 Klarer ikke å provosere meg Anonymkode: 7d945...975
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #14 Skrevet 29. oktober 2018 Det er rart det der. Black Power applauderes. White Power er fy fy. Folk er ikke konsekvente. Anonymkode: 4dc76...6e5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #15 Skrevet 29. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er rart det der. Black Power applauderes. White Power er fy fy. Folk er ikke konsekvente. Anonymkode: 4dc76...6e5 Du synes det er rart? Da må du jamen begynne å lese litt snart. Anonymkode: 19415...eb9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #16 Skrevet 29. oktober 2018 Just now, Anonym bruker said: Du synes det er rart? Da må du jamen begynne å lese litt snart. Anonymkode: 19415...eb9 Jeg syntes ingen av delere er greit. Identitetspolitikken ødelegger samfunnet. Anonymkode: 4dc76...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå