Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 .... I mnd pris når typen din ønsker å flytte inn til deg? Han sier at han er villig til å betale den prisen jeg setter. Han har ikke fast jobb ennå, men det er hans store ønske. Han studerer også, så det sier seg selv at lønnen hans nå er ikke den beste akkurat nå. Syns dere kr 2000 høres ok ut? Hilsen HI😊 Anonymkode: 47927...f15
Det var en gang et menneske Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Er det «all inclusive», eller sksl han betale for mat og annet forbruk? Jeg kunne noklatt noen bo for 2000 for å dekke strøm og vann, så lenge det er snakk på en student, men da måtte personen bidratt i husholdningen ellers. En voksen mann spiser fort for over 2000 kr/mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Han betaler for mat etc selv, men det blir nok meg som ordner opp her hjemme med vask og lage mat. Kanskje jeg skal sette opp til 3000? 13 minutter siden, Kontinuum skrev: Er det «all inclusive», eller sksl han betale for mat og annet forbruk? Jeg kunne noklatt noen bo for 2000 for å dekke strøm og vann, så lenge det er snakk på en student, men da måtte personen bidratt i husholdningen ellers. En voksen mann spiser fort for over 2000 kr/mnd. Han betaler for mat etc selv, men det blir nok meg som ordner opp her hjemme med vask og lage mat. Kanskje jeg skal sette opp til 3000? Mvh HI Anonymkode: 47927...f15
Det var en gang et menneske Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 3000 er uansett ikke urimelig... Antar han ikke kommer rett fra gutterommet hos mor og far, så han må jo være vant til å betale husleie?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Hehe, nei da. Han er så heldig å bo i under etg (hybel) i samme hus som mor og far og har sluppet å bet. Men er allikevel raus med penger og kjøper alltid inn mat til hele familien sin. Jeg sa først 5000 til han 🙈 men........?? 17 minutter siden, Kontinuum skrev: Anonymkode: 47927...f15
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 Du skal vaske og lage mat? Hva skal han gjøre? Håper ikke du går i den typiske kvinnefella der kvinnen ordner alt i huset. Hyggelig i begynnelsen, skilsmisseårsak nr 1 i lengden. Anonymkode: 8e7c0...839
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 Skal han betale deg for å slippe husarbeid? Det høres ut som opptakten til et veldig,veldig rart samliv. "Kjære, kan du lage middag/ta ut av oppvaskmaskinen i dag? Jeg rekker det ikke." "Glem det, dette betaler jeg deg for å gjøre!" Anonymkode: 80066...51f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 Studerer han på fulltid? Må si jeg er skeptisk når han flytter rett fra kjelleren til mor og far og inn til deg. Anonymkode: 6dbff...063
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Studerer han på fulltid? Må si jeg er skeptisk når han flytter rett fra kjelleren til mor og far og inn til deg. Anonymkode: 6dbff...063 Men hvis han hadde bodd i noen annens kjeller, så hadde det vært greit? At han har bodd i sokkelleilighet i foreldrenes hus uten å måtte betale handler i utgangspunktet bare om at han har hatt en økonomisk fordel, han kan likevel ha levd helt selvstendig. Hvis moren har vasket klærne hans helt til nå, er det derimot grunn til å bli litt skeptisk. Anonymkode: 80066...51f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 Synes det høres litt harry ut med en "type" som flytter inn hos en alenemor for å slippe å bo hjemme. Anonymkode: fcdf7...5fa
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #11 Skrevet 29. oktober 2018 Verdi på bolig ×3% /2 per år (med bolig til 3 mill blir det 3750 kr år mnd) Strøm 500 kr pr mnd TV,nettleie, renovasjon, forsikring 1500 kr pr mnd (sansynlig vis for lavt vurdert) Matlaging og hushjelptjenester 2000 kr pr mnd Totalt foreslår jeg da 7750 kr pr mnd +at han betaler 50% av all mat, vaskemidler, og andre forbruksvarer. Anonymkode: 84372...af3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #12 Skrevet 29. oktober 2018 I denne perioden mens han ikke har fast jobb og er student så syns jeg han kun trenger å betale halvparten av strøm, tvlisens, tv/nett og kommunale avgifter. Raskt gjettet blir det rundt 2500. Så kan dere også dele på mathandlingen utover det. Den dagen han får fast jobb så vil dere kanskje gjøre noe endringer i eierforhold på hus? Kjøper han seg inn eller kjøper dere annet. Da blir regnestykkene annerledes. Men NÅ er det ikke mer enn halvparten av det jeg har nevnt over du kan "forlange" etter min mening. Anonymkode: f6a77...eb5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #13 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg hadde forlangt at guttehvalpen viste selvstendighet ved å bo for seg selv under normale betingelser i minst to år før samboerskap kom på tale. En som blir sponset og dullet med av mor hadde ikke sluppet inn i mitt hus og min seng. Anonymkode: dd3db...e25
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #14 Skrevet 29. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forlangt at guttehvalpen viste selvstendighet ved å bo for seg selv under normale betingelser i minst to år før samboerskap kom på tale. En som blir sponset og dullet med av mor hadde ikke sluppet inn i mitt hus og min seng. Anonymkode: dd3db...e25 Man må holde seg innen visse grenser dersom man vil tas på alvor som troller. Anonymkode: 80066...51f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #15 Skrevet 29. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvis han hadde bodd i noen annens kjeller, så hadde det vært greit? At han har bodd i sokkelleilighet i foreldrenes hus uten å måtte betale handler i utgangspunktet bare om at han har hatt en økonomisk fordel, han kan likevel ha levd helt selvstendig. Hvis moren har vasket klærne hans helt til nå, er det derimot grunn til å bli litt skeptisk. Anonymkode: 80066...51f Hadde han levd helt selvstendig, så hadde han vel ikke kjøpt mat til hele familien Anonymkode: f5579...d50
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #16 Skrevet 29. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde han levd helt selvstendig, så hadde han vel ikke kjøpt mat til hele familien Anonymkode: f5579...d50 Du bruker mot ham at han har bidratt litt økonomisk til foreldrene som lot ham bo gratis? Anonymkode: 80066...51f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #17 Skrevet 29. oktober 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bruker mot ham at han har bidratt litt økonomisk til foreldrene som lot ham bo gratis? Anonymkode: 80066...51f Hvordan kom du frem til det, av det jeg skrev? Anonymkode: f5579...d50
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #18 Skrevet 29. oktober 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kom du frem til det, av det jeg skrev? Anonymkode: f5579...d50 At du skriver at han ikke har levd selvstendig dersom han har kjøpt mat til familien. Man kan da virkelig være helt selvstendig selv om man spiser sammen med familien sin (og betaler for det!) iblant? Anonymkode: 80066...51f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #19 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg var i samme situasjon som deg en gang, jeg eide egen leilighet, og en kjæreste flyttet inn til meg. Jeg tenkte rett og slett ikke tanken på at han skulle betale for å bo der, men når han flyttet inn oppgraderte han kjøkkenet mitt, kjøpte både nytt kjøleskap, ny komfyr og ny oppvaskmaskin. (det jeg hadde fra før var så gammelt at det ikke var noe verdi i å selge det)Han betalte også mesteparten av maten mens vi var sammen, han bodde bare der i ca 6 mnd. Selv hadde jeg ikke spesielt høy lønn, men hadde lån som var tilpasset min lønn, og jeg sparte faktisk en god del penger mens han bodde hos meg. Han hadde ikke fast lønn i denne perioden. Jeg mener jeg betalte han litt for hvitevarene når han flyttet ut, men langt fra det han hadde betalt for det. I ettertid så tenkte jeg at det var jeg som hadde utnyttet han, men nå når jeg ser ditt innlegg er jeg faktisk ikke helt sikker på dette lenger. Kanskje jeg burde tatt husleie... Anonymkode: cf798...42b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #20 Skrevet 29. oktober 2018 Syns det er litt rart å kreve leige fra en kjærest/partner. Dersom dere får barn eller er samboere lenge nok kan han etter loven kreve å få "sin del" av det han har bidratt med ved et evt brudd. Sikkert greit nok at han bidrar med å betale litt for strøm og sånt, men ville ikke tatt mer enn hans forbruk og sørget for å stå for lånet selv så det ikke slår tilbake på deg. 😊 Evt kan han jo kjøpe seg inn og dere får like rettigheter. Anonymkode: 30899...9d6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #21 Skrevet 29. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt rart å kreve leige fra en kjærest/partner. Dersom dere får barn eller er samboere lenge nok kan han etter loven kreve å få "sin del" av det han har bidratt med ved et evt brudd. Sikkert greit nok at han bidrar med å betale litt for strøm og sånt, men ville ikke tatt mer enn hans forbruk og sørget for å stå for lånet selv så det ikke slår tilbake på deg. 😊 Evt kan han jo kjøpe seg inn og dere får like rettigheter. Anonymkode: 30899...9d6 Det er jo ikke sikkert at hi eier da Anonymkode: f5579...d50
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #22 Skrevet 29. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: At du skriver at han ikke har levd selvstendig dersom han har kjøpt mat til familien. Man kan da virkelig være helt selvstendig selv om man spiser sammen med familien sin (og betaler for det!) iblant? Anonymkode: 80066...51f Hvor får du i blant fra? Hi skriver at han alltid kjøper inn mat til hele familien, derfor regner jeg ikke med at han bor i en helt selvstendig enhet Anonymkode: f5579...d50
Fru Banderas Skrevet 29. oktober 2018 #23 Skrevet 29. oktober 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Han betaler for mat etc selv, men det blir nok meg som ordner opp her hjemme med vask og lage mat. Kanskje jeg skal sette opp til 3000? Anonymkode: 47927...f15 Hvis det du ønsker, er at en pleietrengende mann med behov for at noen varter ham opp, og tar seg av alle de minstekravene man bør ha til enhver person over 14 år, så kan jeg anbefale deg å oppsøke kommunen de bor i. De pleier å utlyse stillinger som støttekontakt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2018 #24 Skrevet 29. oktober 2018 6 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hvis det du ønsker, er at en pleietrengende mann med behov for at noen varter ham opp, og tar seg av alle de minstekravene man bør ha til enhver person over 14 år, så kan jeg anbefale deg å oppsøke kommunen de bor i. De pleier å utlyse stillinger som støttekontakt. Jeg vil vel heller si at det ligger mer under personlig assistent Anonymkode: f5579...d50
Fru Banderas Skrevet 29. oktober 2018 #25 Skrevet 29. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil vel heller si at det ligger mer under personlig assistent Anonymkode: f5579...d50 Ikke minst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå