Gå til innhold

Hva er den beste behandlingen mot sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at jeg trenger hjelp. Hvor kan jeg begynne?

Anonymkode: 638f7...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksponeringsterapi. 

Men dersom du har invalidiserende angst bør det gjøres i samarbeid med en behandler. 

Anonymkode: f40d5...608

Skrevet

Takk for svar. 

Er det fastlege jeg begynner hos?

Skrevet

Det samme som all annen angst, eksponering.

Men som allerede nevnt kan det hendre du trenger noe hjelp med den eksponeringen.

For min del hjalp det å bli mamma, kravet mitt om at mine barn aldri skal lide under min angst og mine issues gjorde at jeg sakte men sikkert ble eksponert for alt fra foreldremøter til dugnader og ble frisk nok til at ingen aner det er en sosial angst der.

Anonymkode: 9de16...05d

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Hvis de trenger profesjonell hjelp kan du feks starte HIS fastlege. Eller kanskje kommunehelsetjenesten har noe tilbud som ikke trenger henvisning. 

Ellers kan du selv starte med å eksponere deg for de situasjonene som gir deg angst. 

Anonymkode: f40d5...608

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Ja, snakk med fastlege først, kanskje han/hun kan henvise deg til psykisk helse i din kommune. Jeg snakket med min fastlege, møtte stor fortåelse og ble henvist til det i min kommune. Fikk fort svar derfra, og fikk fort time pga de mente jeg var en hastesak som trengte hjelp fort, men jeg møtte desverre en nedlatende psyk. sykepleier?, noe som gjorde at jeg aldri har satt mine bein der igjen. men jeg regner med at ikke allle er som det jeg møtte.

Anonymkode: f3dd8...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...