Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #1 Skrevet 28. oktober 2018 Hei alle sammen Jeg så en video i går anngående 10 tidlige signaler på små barn som tyder på at de er autister, og nå har jeg selvsagt fått meg til å tro at sønnen min har det. Han er 17 måneder og rett utviklet i det meste. Han har først nå begynt å slippe litt taket for å gå. Da snakker vi kun få skritt. Han sier kun mamma og pappa, men han er flink til å umme slik at man forstår hva han mener. Han er ganske så kommunikativ og veldig veldig blid. Han er også en som gråter svært lite. Men på den videoen visste de blant annet dunking av hode i vegg og stol osv. Det gjør han. Blitt mindre av det siden han begynte i barnehagen men er jo fortsatt der. Han har også noe de kalte handflapping dette har han gjort siden han var rundt 6 måneder. Når han vill noe så flapper han med fingrene. I tillegg suger han på fingrene på en spesiel måte dette har han gjort siden fødselen og gjør det hele tiden. De har også fått diagnostisert ekstremt dårlig syn på han noe som kan forklare det sene motorisk. Kan noen hjelpe meg her ble så stresset at jeg ikke fikk sove i natt grunnet dette. Anonymkode: ed1fe...3aa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #2 Skrevet 28. oktober 2018 Vi har alle autistiske trekk. Alle, du også. Hvis du bevisst leter etter signaler ut fra en liste vil alltid en del av punktene stemme. Sønnen din høres helt normal ut. Anonymkode: c9b91...5e4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #3 Skrevet 28. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har alle autistiske trekk. Alle, du også. Hvis du bevisst leter etter signaler ut fra en liste vil alltid en del av punktene stemme. Sønnen din høres helt normal ut. Anonymkode: c9b91...5e4 Tusen takk! Det beroliger meg faktisk ❤️ Anonymkode: ed1fe...3aa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #4 Skrevet 28. oktober 2018 Vel om han har veldig dårlig syn så forklarer det sen motorikk. Om han er sen med språket kn det være andre ting enn autisme feks språkvansker. Men mest sannsynlig er det ingenting. Han er bare 17 mnd. Hvis du er usikker så snakk med helsesøster og/eller lege. Og se videoer på YouTube som viser "typiske" tegn på alvorlige diagnoser er aldri lurt. De fleste foreldre kan kjenne igjen ungene sine (i varierende grad) i flere "typiske" trekk. Og om dette plager deg så du ikke får sove bør du kanskje vurdere å snakke med noen. Anonymkode: 0d2bc...219
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #5 Skrevet 28. oktober 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel om han har veldig dårlig syn så forklarer det sen motorikk. Om han er sen med språket kn det være andre ting enn autisme feks språkvansker. Men mest sannsynlig er det ingenting. Han er bare 17 mnd. Hvis du er usikker så snakk med helsesøster og/eller lege. Og se videoer på YouTube som viser "typiske" tegn på alvorlige diagnoser er aldri lurt. De fleste foreldre kan kjenne igjen ungene sine (i varierende grad) i flere "typiske" trekk. Og om dette plager deg så du ikke får sove bør du kanskje vurdere å snakke med noen. Anonymkode: 0d2bc...219 Glemte en av de viktigste grunnene til reaksjonen min! Broren til faren hans har aspergerssyndrom. Så jeg har alltid vert litt obs på det, så ble jo ekstra skremt. Anonymkode: ed1fe...3aa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #6 Skrevet 28. oktober 2018 slutt og se på videoer som skremmer sier jeg. Anonymkode: 86031...9d9
Toneelise Skrevet 28. oktober 2018 #7 Skrevet 28. oktober 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen Jeg så en video i går anngående 10 tidlige signaler på små barn som tyder på at de er autister, og nå har jeg selvsagt fått meg til å tro at sønnen min har det. Han er 17 måneder og rett utviklet i det meste. Han har først nå begynt å slippe litt taket for å gå. Da snakker vi kun få skritt. Han sier kun mamma og pappa, men han er flink til å umme slik at man forstår hva han mener. Han er ganske så kommunikativ og veldig veldig blid. Han er også en som gråter svært lite. Men på den videoen visste de blant annet dunking av hode i vegg og stol osv. Det gjør han. Blitt mindre av det siden han begynte i barnehagen men er jo fortsatt der. Han har også noe de kalte handflapping dette har han gjort siden han var rundt 6 måneder. Når han vill noe så flapper han med fingrene. I tillegg suger han på fingrene på en spesiel måte dette har han gjort siden fødselen og gjør det hele tiden. De har også fått diagnostisert ekstremt dårlig syn på han noe som kan forklare det sene motorisk. Kan noen hjelpe meg her ble så stresset at jeg ikke fikk sove i natt grunnet dette. Anonymkode: ed1fe...3aa De tidligste tegnene på autisme er lite eller ingen interesse for andre barn, vanskelig å få blikkkontakt, forsinket språk, leker ikke som andre barn feks hvis han har en bil i handen snurrer han på hjulene heller enn å "kjøre med den" Dårlig eller urolig søvn med mange oppvåkninger. (Etter hva du skriver tror jeg ikke sønnen din har autisme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå