Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Skulle kjøre å hente 12 åringen min i 20-tiden. Kjører bortover en 50 km sone med gatelys på motsatt side. Plutselig får jeg øye på (heldigvis) et voksent menneske som går tur i mørke klær i veikanten. Uten noen form for refleks. Var bare flaks jeg så vedkommende... jeg stoppet bilen og var temmelig «streng» mot vedkommende, en dame i 50 års alder kanskje. Sitter hjemme nå og er både sint og forbauset. En voksen dame ute på tur burde vite at hun ikke synes i mørket uten refleks. Så blir jeg både sint og redd for hadde jeg kjørt på henne hadde jeg blitt straffet. For 2 år siden kjørte en kollega på et menneske som gikk langs veien uten refleks. Min kollega ble fratatt sertifikat i 6 månede.. Anonymkode: de827...eb0
Superdolly Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg synes det er fint at du sa fra, og helt greit at du var streng. Sånn egentlig burde du hatt med deg noen donorkort, og gitt henne et. En venninne av meg kjørte tidligere rundt med en pose med refleksbrikker og delte ut, men det kan hende donorkort hadde gjort større inntrykk. For ikke bare setter hun seg selv i livsfare, hun er også villig til å gjøre andre til drapsmenn.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Nei, det synes jeg ikke. Fullt fortjent å få kjeft for å sette deg og andre bilister i en potensiell fare. Anonymkode: a26a7...d0f
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Godt du sa fra! Noen blir aldri ferdig oppdratt.
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 ...jeg pleier å ha noen donorkort liggende, og dele ut sammen med noen billige refleksbånd 😉 Helt innafor å si ifra. Pleier å gjøre det selv. Samme til barn...spesielt de som sykler uten hjelm. Men til barn er jeg mildere da, jeg kjefter ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Så bra at du ga beskjed Anonymkode: 9beca...701
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Supert at du stoppet og sa fra. Bare bra du var streng. For meg må folk få gjøre hva de vil med livene sine, men å gjøre meg til drapsmann bare fordi de ikke gidder å bruke refleks er ikke greit. Anonymkode: 8ac7c...d33
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg synes man kan gi beskjed uten å være streng jeg, da 😉 «Hei! Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at det er nærmest umulig å se deg når du går uten refleks her.» Å begynne å dele ut donorkort og være spydig, gjør vel ikke saken bedre? Anonymkode: de232...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 Spydigheter, hinting, snakke til meg som om jeg er et ulydig barn eller dum fungerer dårlig. Et enkelt "hei du, om jeg ikke tar helt feil har du ikke refleks. Tenkte jeg bare ville si ifra i tilfelle du hadde glemt det, for jeg så deg ikke skjønner du." Og så smile. Trenger ikke være en konfrontasjon og stor greie. Hva med å bare snakke til folk på en ordentlig og respektfull måte og anta at de er oppegående mennesker som bare hadde glemt refleks istedet for å "bli streng"? Anonymkode: 4e385...db8
the amazing spidermamma Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes man kan gi beskjed uten å være streng jeg, da 😉 «Hei! Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at det er nærmest umulig å se deg når du går uten refleks her.» Å begynne å dele ut donorkort og være spydig, gjør vel ikke saken bedre? Anonymkode: de232...8e4 Enig i dette. Man kan si ifra uten å være streng og kjefte på folk. Men jeg gjetter på at Hi nok fikk seg en støkk, og når man er både sint og redd tar man kanskje litt ekstra i.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev: Enig i dette. Man kan si ifra uten å være streng og kjefte på folk. Men jeg gjetter på at Hi nok fikk seg en støkk, og når man er både sint og redd tar man kanskje litt ekstra i. Da kan man vurdere å ta en liten runde med seg selv og øve på å ikke handle eller snakke i affekt. "Følelsesregulering". Anonymkode: 4e385...db8
sug lut Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kan man vurdere å ta en liten runde med seg selv og øve på å ikke handle eller snakke i affekt. "Følelsesregulering". Anonymkode: 4e385...db8 Da er det faktisk like greit å kjøre ned vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes man kan gi beskjed uten å være streng jeg, da 😉 «Hei! Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at det er nærmest umulig å se deg når du går uten refleks her.» Å begynne å dele ut donorkort og være spydig, gjør vel ikke saken bedre? Anonymkode: de232...8e4 Enig med deg 😊 Anonymkode: db562...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå