Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Mine er ikke. De er med hvis de blir invitert, men er liksom ikke årets høydepunkt. Synes det er moro å gå knask eller knep, kose seg med godteri...men er liksom ikke snakk om Halloween ellers. 8 og 10 år. hvordan er det hjemme hos dere? Anonymkode: 03e38...cc4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Min datter bryr seg ikke. Hun har aldri likt å kle seg ut. Spurte henne om hun ville gå knask eller knep med skolevennene sine men hun vil heller være hjemme. Helt greit for meg. Anonymkode: 6cf79...9d9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Min eldste (5 år) har snakket mye om det de siste ukene og spurt hvor lenge det er til.. vi har i utgangspunktet ingen planer men han har likevel store planer om å kle seg ut og få godteri som han sier. Tidligere har hatt fått gå når venner har tatt initiativ. så det kan nok hende vi må ta oss en tur ut å gå knask og knep på onsdag ja. Anonymkode: be2b6...5ee
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Ja, yngste er det. Hun er 7 år. Hun og venninnegjengen samles og går rundt med oss foreldre. Etterpå samles de for litt lek og godterispising. Anonymkode: f2d4d...eaf
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Ja, de har gleda seg i minst en måned. Planlegger kostyme osv. Virkelig et at høstens høydepunkt. De er 9 og 11 år. Anonymkode: 9daf9...715
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Sønnen min har spurt i over en måned hvor mange dager det er til Halloween å snakker mye om hvor kjekt det blir. Prøvde å overtale han til å gå på halloween fest istedenfor for barn ettersom jeg ikke har lyst å ringe på dørene til folk,men han tviholder på at han heller vil gå halloween på dørene med vennene sine. Han gleder seg masse å smilte fra øre til øre når han fortalte at idag at det bare var fem dager igjen nå. Han er 7 år foresten Anonymkode: caee0...b1d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 Mine elsker Halloween hodet gjør jeg også👻 Anonymkode: bf692...d00
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 Ja og nei. De syns det er beldig koselig å pynt til denne dagen, heldigvis så syns de gresskar og koselig pynt er ok. Så vi kutter gresskar og gjør det koselig utenfor huset sammen. Tidligere var det stor stas å gå rundt på dørene, heldigvis for meg fant nabogutten ut at han fikk mye mer godteri om han gikk med lillebroren og nabobarna enn om han gikk med kompisgjengen. Så jeg koste meg hjemme forran peisen mens de gikk og jeg ordnet litt mat og kos til de når de kom hjem. Stua var da full av unger som skravlet, lo og ett tonn med godteri som de byttet og studerte. Dette var utrolig koselig. Litt kjedelig de ikke gjør dette lengre, men kan jo håpe de finner ut de bør ta meg seg noen små nabobarn på tur snart. Vi har også Hallovenn rett borti gata, men det syns de ikke er noe. Var der ett år siden mine tidligere bonusbarn måtte jobbe der med moren. Muligens de drar dit i år for å se på naboen som skal trylle der, men tviler. Hu ene som skal være en pølse skal nok gå med noen venner og hu andre skal vel sminke ansiktet sitt og gi barn snop når de ringer på. Tennåringene syns det er gøy, men på en annen måter enn når de var mindre. Anonymkode: 78ce7...461
frk Nilsen Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 De synes det er kjempegøy! Gleder seg til onsdag
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #10 Skrevet 27. oktober 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min har spurt i over en måned hvor mange dager det er til Halloween å snakker mye om hvor kjekt det blir. Prøvde å overtale han til å gå på halloween fest istedenfor for barn ettersom jeg ikke har lyst å ringe på dørene til folk,men han tviholder på at han heller vil gå halloween på dørene med vennene sine. Han gleder seg masse å smilte fra øre til øre når han fortalte at idag at det bare var fem dager igjen nå. Han er 7 år foresten Anonymkode: caee0...b1d Jeg har gått sammen med barna mine hele tiden og vi ringer bare på dører hvor det er tent lykter eller pyntet til halloween, da er du helt sikker på at de som er der inne er med på leken og møter ingen ubehageligheter eller sure miner. Nå er jentene mine 9 og 11 år og skal gå alene for første gang i år, men jeg regner med de holder på tradisjonen med å bare ringe på der de har tent stearinlys og satt ut halloween-pynt. Det er ganske mange av dem etterhvert Jeg synes det er koselig med de som ringer på døra her, og jeg er sikker på at veldig mange tenker det samme. Anonymkode: 9daf9...715
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #11 Skrevet 27. oktober 2018 Min elsker det, og snakker mye om det, han begynte i fjor når han var nesten 5, nå er han nesten 6 og like ivrig Anonymkode: 9ac0c...104
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #12 Skrevet 27. oktober 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine er ikke. De er med hvis de blir invitert, men er liksom ikke årets høydepunkt. Synes det er moro å gå knask eller knep, kose seg med godteri...men er liksom ikke snakk om Halloween ellers. 8 og 10 år. hvordan er det hjemme hos dere? Anonymkode: 03e38...cc4 De har gledd seg i flere uker nå! Har planlagt kostymer, filmkveld og Halloweensnop med meg osv. 😁 Anonymkode: b515b...6e1
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #13 Skrevet 27. oktober 2018 Datteren min gleder seg til Halloween hele året. Det er Halloween, bursdagen og julaften som er topp tre. Jeg syns Halloweenfeiringen er en overkommersialisert drittdag hentet til landet for å skvise enda noen kroner av folk på ubrukelig stæsj og godteri til fremmede barn ( så man ikke får egga huset.. WHAT, liksom) Men jeg har bare godtatt at det er noe som har blitt en del av den sosiale virkeligheten til barn. Og i klassen til datteren min så er det full fokus på inkludering og det å bruke dagen til å skape samhold.. så da fester jeg edderkopper i håret og tegner på meg gliset.. Anonymkode: fba07...f81
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #14 Skrevet 27. oktober 2018 Nei. Vi feirer ikke okkultiske tradisjoner. Anonymkode: 0af7b...845
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #15 Skrevet 27. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vi feirer ikke okkultiske tradisjoner. Anonymkode: 0af7b...845 Skal ikke se bort fra at barna dine likevel har tanker og ønsker rundt Halloween.. Grunnen til at jeg har gitt etter er fordi at jeg rett og slett ikke ønsker at mine egne overbevisninger skal ha sosiale konsekvenser for barnet mitt. Halloween har blitt så stort at det kryper helt inn i klasserommet, i lang tid før og etter den «store» dagen. Vi hadde ikke markering av Halloween da hun var mindre, men når deg har blitt en del av hennes sosiale virkelighet så tar ikke vi de avgjørelsene for henne.. Anonymkode: fba07...f81
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #16 Skrevet 27. oktober 2018 Mine barn elsker Halloween. Jeg er ikke særlig fan, men jeg har innsett at det er en tradisjon som har kommet for å bli - også hos oss. Jeg gleder meg med barna Der jeg er oppvokst er det stor tradisjon med nyttårsbukker. Barn kler seg ut og synger julesanger og ønsker godt nytt år. Det er koselig det Her jeg bor nå er det ikke tradisjon for det. Anonymkode: a8605...ac7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #17 Skrevet 27. oktober 2018 Ja. 5 og 3 Anonymkode: dd371...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #18 Skrevet 27. oktober 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn elsker Halloween. Jeg er ikke særlig fan, men jeg har innsett at det er en tradisjon som har kommet for å bli - også hos oss. Jeg gleder meg med barna Der jeg er oppvokst er det stor tradisjon med nyttårsbukker. Barn kler seg ut og synger julesanger og ønsker godt nytt år. Det er koselig det Her jeg bor nå er det ikke tradisjon for det. Anonymkode: a8605...ac7 Nei, hadde vært merkelig om folk gikk nyttårsbukk i oktober gitt. Anonymkode: dd371...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #19 Skrevet 27. oktober 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vi feirer ikke okkultiske tradisjoner. Anonymkode: 0af7b...845 Det er ikke okkult Anonymkode: dd371...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #20 Skrevet 27. oktober 2018 Ja, alle tre gleder seg veldig. De skal gå med venner. Så kommer de hjem hit og ser film og spiser godteri etterpå👻🎃 Anonymkode: 719ff...7a6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #21 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vi feirer ikke okkultiske tradisjoner. Anonymkode: 0af7b...845 Vet du hva okkult betyr? Anonymkode: b2bb9...d2e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #22 Skrevet 27. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vi feirer ikke okkultiske tradisjoner. Anonymkode: 0af7b...845 Okkult? Anonymkode: 9daf9...715
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #23 Skrevet 27. oktober 2018 De synes det er kjempegøy. Fult fokus på blod, gørr og skumle ting. Den eldste er tenåring. Vi skal begynne å sette opp "kulisser" i morgen. Det tar noen timer. Så blir det å legge siste hånd på verket onsdag før jentene drar på fest med vennene. Anonymkode: 0a7e4...fa1
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #24 Skrevet 27. oktober 2018 Nei, eldste på 8 år syns ikke det er noe gøy med Halloween. Det er helt greit for meg for jeg syns ikke noe om å gå rundt og ringe på dørene til ukjente folk. Men har aldri luftet mine tanker om det til barnet da. Har spurt han hvert år siden han ble gammel nok om han er interessert i å kle seg ut og gå Halloween (spør jo fordi han vet vennene gjør det og det er snakk i nabolaget om at ungene skal gå). Men hvert år sier han nei, han vil ikke. Han liker ikke Halloween. Litt merkelig er det for ellers så elsker han alt som har med grøss og skumle greier. Vi har vår egen tradisjon i stede. Vi ser en fast Halloween-film og spiser tonnevis med godteri (som ofte er på en vanlig hverdag og bare det er jo stor stas). Og så har vi noe å tilby hvis noen unger kommer på dørene her, men vi bor i blokk så ikke mange har tilgang hit. Anonymkode: f89f8...dbc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2018 #25 Skrevet 28. oktober 2018 Min 8 åring elsker Halloween, hun har snakket om det i en måned nå, vi er en gjeng i nabolaget som skal gå sammen Anonymkode: ec413...fb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå