Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg og mannen har nettopp fått vår 3 barn, og vi sliter med navn. Storebroren heter Even og Storesøsteren heter Synne. Men lillesøster er det helt umulig og finne navn til, vi liker gode norske navn, og vert innom Solveig ,Ingeborg, Ulrikke ,Sigrid og Inger,men de føles ikke helt riktige. Eneste vi tenker på er at de er norske og kanskje passer litt til søskene, at det ikke brått blir et navn som skiller seg helt ut som for eksempel Nora som er veldig populært eller Vanessa som er veldig internasjonalt igjen. Ikke lett dette her Anonymkode: b67be...c3b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Ingvild, Ildri, Ragne/-a/-i, Live. Etter min mening skal navn være enkle å bruke, både i tale og skrift, gjerne korte, og være navn med innhold og tyngde. Gjerne også med litt historisk tyngde. I tillegg skal initialene passe sammen, f.eks. ville jeg ikke gitt et barn med etternavn på S et fornavn på S. Dessuten ser jeg ingen hensikt i doble navn hvis bare ett skal brukes. Anonymkode: 1bb41...af3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Vi tenkte -ikke dobbeltnavn - ikke veldig populært, men heller ikke helt ukjent, altså et navn som folk har hørt før - skulle klinge godt til søskenflokken Det var ikke lett, men er godt fornøyd med valgene våre Anonymkode: ee5cd...1d3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Vi tenkte at navnene skulle ha minst to stavelser, men ikke være for lange vanskelige siden vi har et etternavn med mange konsonanter i. Navnene skulle være kjent, så folk har hørt de før. Ikke for kjent, så de ender med å være en av fire i klassen som heter det. Dobbeltnavn som ikke blir brukt gidder vi ikke, så våre barn har bare et fornavn. Fineste navnet jeg har hørt siste uken er Viktor, det er typen navn jeg liker. Vanlige, norske, men ikke 10 på topp. Jeg synes alle jentenavnene du hadde på listen din var fine, men hva med f.eks Olava? Anonymkode: 7777a...7db
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Lykke? Oline? Vi ønsket navn som kunne fungere både på norsk og i mitt hjemland. I tillegg skulle det være enkelt for barnet å bruke i hverdagen. Og vi skulle like det begge to. Det var det viktigste. Så våre to barn har ikke navn i samme kategori. Den ene har et ganske populært navn av bibelsk opprinnelse mens det andre har en gammel norsk variant av et latinsk navn som er lite brukt. Anonymkode: f6f24...52b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Sara uten h? Anonymkode: 8b063...a51
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Navnet bør klinge med navnet på søsken og etternavn. Hva med Signe? Emma? Elise? Anonymkode: b02b5...85d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og mannen har nettopp fått vår 3 barn, og vi sliter med navn. Storebroren heter Even og Storesøsteren heter Synne. Men lillesøster er det helt umulig og finne navn til, vi liker gode norske navn, og vert innom Solveig ,Ingeborg, Ulrikke ,Sigrid og Inger,men de føles ikke helt riktige. Eneste vi tenker på er at de er norske og kanskje passer litt til søskene, at det ikke brått blir et navn som skiller seg helt ut som for eksempel Nora som er veldig populært eller Vanessa som er veldig internasjonalt igjen. Ikke lett dette her Anonymkode: b67be...c3b Fine navn dere har på søskene 😊 Jeg hadde tenkt et navn som ikke begynner på søskenes navn, altså E og S. Jeg syns Ingvild hadde passet bra i gjengen. Et tips , lat som det er middag og rop :" Even , Synne og ........ ! Nå er det middag ! " hehe. Da hører du hva som klinger. 😁🤩 Anonymkode: 2e2f0...b9c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lykke? Oline? Vi ønsket navn som kunne fungere både på norsk og i mitt hjemland. I tillegg skulle det være enkelt for barnet å bruke i hverdagen. Og vi skulle like det begge to. Det var det viktigste. Så våre to barn har ikke navn i samme kategori. Den ene har et ganske populært navn av bibelsk opprinnelse mens det andre har en gammel norsk variant av et latinsk navn som er lite brukt. Anonymkode: f6f24...52b Du synes sukkernavnet Lykke passer til gode, stødige norske navnene Even og Synne? 😂 Anonymkode: 28811...112
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du synes sukkernavnet Lykke passer til gode, stødige norske navnene Even og Synne? 😂 Anonymkode: 28811...112 Jeg synes Synne er så sukkersøtt det går an! 😄 Anonymkode: f6f24...52b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes Synne er så sukkersøtt det går an! 😄 Anonymkode: f6f24...52b Deg om det. Det er en kortform av Sunniva som er langt fra noe sukkersøtt navn uten historie. Lykke derimot. Til HI, hva med Saga, Frøya, Frida, Fride, Eline, Anna, Vilde? Anonymkode: 28811...112
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Deg om det. Det er en kortform av Sunniva som er langt fra noe sukkersøtt navn uten historie. Lykke derimot. Til HI, hva med Saga, Frøya, Frida, Fride, Eline, Anna, Vilde? Anonymkode: 28811...112 Enig i at Sunniva ikke er sukkersøtt. Forkortelsen Synne derimot er litt som et kjælenavn. Anonymkode: f6f24...52b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg og mannen har nettopp fått vår 3 barn, og vi sliter med navn. Storebroren heter Even og Storesøsteren heter Synne. Men lillesøster er det helt umulig og finne navn til, vi liker gode norske navn, og vert innom Solveig ,Ingeborg, Ulrikke ,Sigrid og Inger,men de føles ikke helt riktige. Eneste vi tenker på er at de er norske og kanskje passer litt til søskene, at det ikke brått blir et navn som skiller seg helt ut som for eksempel Nora som er veldig populært eller Vanessa som er veldig internasjonalt igjen. Ikke lett dette her Anonymkode: b67be...c3b Signe 😍 Anonymkode: 8bd0e...c5d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 Mine kriterier da jeg lette etter navn: Et navn som ikke skiller seg vanvittig ut i mengden, men som samtidig ikke er noe "alle" heter Ikke dobbeltnavn Enkelt å skrive uten å måtte stave det hele tiden og som fungerer på både norsk og engelsk Når jenta kom hadde jeg ingen navn klart, men jeg "så" med en gang hva hun het og jeg måtte vike fra det ene kriteriet. Hun har et svært vanlig navn, og det kjenner jeg er helt greit den dag i dag. Et kriterie som jeg kanskje burde tenkt litt mer på var initialer. Hun var ikke den aller heldigste der fant jeg ut rundt toårsalderen. Anonymkode: d1000...a2c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Cassandra Anonymkode: 513bd...f53
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #16 Skrevet 26. oktober 2018 Tenkte som flere over her, at det skulle være et normalt navn, men ikke et som alle heter. Hadde også lyst på dobbelt navn til eldste, men fant ikke 2 navn som jeg likte, og også passet sammen. Anonymkode: 38aee...53e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #17 Skrevet 26. oktober 2018 Tenkte først og fremst på at vi valgte navn vi likte og syntes var fine. Vi ønsket at navnene skulle være litt spesielle, men ikke så spesielle at de skilte seg veldig ut eller ble sånn "kan du stave det for meg?", bare at vi ikke ønsket at 4-5 stk i klassen skulle hete det samme. Ønsket heller ikke navn med flere forskjellige uttaler/stavemåter, det virker litt kjedelig å alltid måtte rette på navnet sitt. Siste kriteriet var at det skulle være navn som fungerer for de delene av familien vår som bor i andre land også. Anonymkode: 74122...be8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 Vilde, Synne og Even Hanna, Synne og Even Line, Synne og Even Eline, Synne og Even Anna, Synne og Even Helene, Synne og Even Anonymkode: a2420...755
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 Ikke for vanlig, men ikke uvanlig. Ikke trenge å stave det. Kort. Funke ok utenlands. To navn, men kun det første brukes. Landet på to herlige, norske oldefarnavn. Anonymkode: d1f82...ede
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 Liv, Ragnhild, Ane, Mari, Ingebjørg, Tora, Kari. Vi valgte de navnene vi likte best uten noen andre tanker eller kriterier. Anonymkode: 8182a...63b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #21 Skrevet 26. oktober 2018 Nydelige navn på Even og Synne! Hva med Åse? Anonymkode: 371d3...564
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #22 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg synest Ida og Eline passer godt til navnene dere har fra før. Anonymkode: b1387...133
Nyttårs barn Skrevet 27. oktober 2018 #23 Skrevet 27. oktober 2018 Liker vanlige ufjasete navn som er kjent men ikke poppis. Dere har fine navn fra før av. Hva med Liv, Astrid, Gunhild, Ingebjørg eller Anna?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #24 Skrevet 27. oktober 2018 Takk for mange fine tips, men far i huset er så kresen, jeg selv elsker flere her blant annet Liv, Åse, ingvild, Ane , Anna, Astrid og Ingebjørg, pappa likte kun Emma og Gunhild, ingen av de er min smak, de andre er navn som dessverre allerede er brukt i familien eller venner, så mange fine her Emma er egentlig ganske fint synes jeg, men det er så populært, og slike navn vil jeg ikke ha Anonymkode: b67be...c3b
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2018 #25 Skrevet 27. oktober 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for mange fine tips, men far i huset er så kresen, jeg selv elsker flere her blant annet Liv, Åse, ingvild, Ane , Anna, Astrid og Ingebjørg, pappa likte kun Emma og Gunhild, ingen av de er min smak, de andre er navn som dessverre allerede er brukt i familien eller venner, så mange fine her Emma er egentlig ganske fint synes jeg, men det er så populært, og slike navn vil jeg ikke ha Anonymkode: b67be...c3b Hva med Ella i stedet? Anonymkode: f6f24...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå