Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Eller hadde dere slått dere til ro enn så lenge? Har ei datter på 7 år som siden sommeren har vært plaget med periodevis kvalme. Hun har vært såpass mye plaget at hun sier selv hun er lei. Hun har også utviklet en slags angst for denne kvalmen, og kan være redd for å dra bort pga at hun er redd for å bli kvalm. Hun har også veldig dårlig ånde. Var til legen i dag da jeg mistenker at kvalmen og den dårlige ånden kommer av refluks/magesyre. Hun hadde refluks da hun var baby og vi var innlagt pga dette, fordi hun utviklet spisevegring. Hun måtte ha sonde en periode og spiste ikke normalt før hun var 3 år. Legen mistenkte også refluks, men ville avvente å gjøre noe som helst da han ville se om hun vokste det av deg. Men, skal hun da bare få rundt å ha plager så lenge? Og kanskje utvikle mer angst i forhold til dette? Jeg ble veldig i tvil her. Hadde dere fått en annen leges vurdering (dette var en vikarlege)? Eller gjort som denne legen sa og avvente? Anonymkode: e45e5...f8f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Hadde helt klart prøvd å fått en annen til å vurdere henne. Kanskje en privatklinikk. Anonymkode: 8bc05...3a0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg hadde bedt om test for cøliaki. Anonymkode: dec7d...53c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Det er jo verdens minste problem å la ungen prøve syrenøytraliserende en stund da, virker det er det mest sannsynlig reflux... Både søsteren min og nevøen min fikk dette som barn. Søsteren min vokste det av seg, nevøen min ble operert. Men begge fikk syrenøytraliserende, og det var enkleste måte for å se hva det var også. Ville spurt på apoteket i morgen, du får det jo uten resept til voksne, men er litt usikker på barn. Anonymkode: df7f0...c61
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo verdens minste problem å la ungen prøve syrenøytraliserende en stund da, virker det er det mest sannsynlig reflux... Både søsteren min og nevøen min fikk dette som barn. Søsteren min vokste det av seg, nevøen min ble operert. Men begge fikk syrenøytraliserende, og det var enkleste måte for å se hva det var også. Ville spurt på apoteket i morgen, du får det jo uten resept til voksne, men er litt usikker på barn. Anonymkode: df7f0...c61 Legen sa at de ville evt ta gastroskopi før hun fikk starte på medisin. Men, dette ville han altså avvente. Hi Anonymkode: e45e5...f8f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Hadde bedt om ny vurdering, ev kjøpt syrenøytraliserende på apoteket for å prøve ut selv. Anbefaler det første. Be om henvisning ev til privat. Det er helt grusomt å gå rundt slik og det kan skape et problematisk forhold til ernæring. Anonymkode: bfdcd...cca
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Hadde aldri gått fra legen med det svaret. Jeg er ganske bestemt og gir ganske tydelig beskjed på hva jeg ønsker skal skje videre. Selvfølgelig skal barnet ditt få hjelp til plagene sine. Anonymkode: a0e33...537
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 Sjekk for Helicobakter Pyroli (eller omtrent det). Datteren min hadde helt like symptomer som din, masse kvalme og sure oppstøt og gikk ned i vekt. Jeg mistenkte cøliaki pga bror med det og hun gjennomgikk gastroskopi. Det så de masse skader på magesekken, men ikke tegn til cøliaki. Det var derimot en aktiv Helicobakter. Fikk behandling og er bra nå. Anonymkode: ae0e3...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå