Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Eller hvorfor er det så stort fokus på at vi bør ha lager av mat, vann og jod hjemme nå? Anonymkode: 712d7...67a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Jod var vel pga økt sjanse for utslipp. Ikke angrep. Så tenk Tsjernobyl og fukushima ikke Hiroshima og Nagasaki. Bør du i hus med varmtvannstank er det tappe kran på den. Ville ikke drukket det til vanlig, men hvis vann utenfra stenges av. Er det greit nok. Anonymkode: 2e1c4...3c9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jod var vel pga økt sjanse for utslipp. Ikke angrep. Så tenk Tsjernobyl og fukushima ikke Hiroshima og Nagasaki. Bør du i hus med varmtvannstank er det tappe kran på den. Ville ikke drukket det til vanlig, men hvis vann utenfra stenges av. Er det greit nok. Anonymkode: 2e1c4...3c9 Ja, får tappe det og koke det i nødstilfelle. 👍 Anonymkode: 712d7...67a
Tøystykke Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Er det det? Det har jeg aldeles ikke lagt merke til, gitt. Kilder?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 6 minutter siden, Tøystykke skrev: Er det det? Det har jeg aldeles ikke lagt merke til, gitt. Kilder? Det var senest på nyhetene igår at jodtabletter kan kjøpes uten resept på apoteket fra 1.november, og at befolkningen anbefales av myndigheter å ha jodtabletter til alle i huset. Det er heller ikke lenge siden myndighetene kom med oppdatert liste på hva alle bør ha i hus i tilfelle hendelser som gjør at man må klare seg med det man har noen dager. At du ikke har hørt noe om dette, sier noe om deg og din uvitenhet. Anonymkode: bec82...5da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, får tappe det og koke det i nødstilfelle. 👍 Anonymkode: 712d7...67a Hvis du har strøm da. Eller annen måte å koke på. Anonymkode: 68416...fb9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var senest på nyhetene igår at jodtabletter kan kjøpes uten resept på apoteket fra 1.november, og at befolkningen anbefales av myndigheter å ha jodtabletter til alle i huset. Det er heller ikke lenge siden myndighetene kom med oppdatert liste på hva alle bør ha i hus i tilfelle hendelser som gjør at man må klare seg med det man har noen dager. At du ikke har hørt noe om dette, sier noe om deg og din uvitenhet. Anonymkode: bec82...5da Innlegget ditt var greit helt til den merkede teksten. Anonymkode: 68416...fb9
Tøystykke Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var senest på nyhetene igår at jodtabletter kan kjøpes uten resept på apoteket fra 1.november, og at befolkningen anbefales av myndigheter å ha jodtabletter til alle i huset. Det er heller ikke lenge siden myndighetene kom med oppdatert liste på hva alle bør ha i hus i tilfelle hendelser som gjør at man må klare seg med det man har noen dager. At du ikke har hørt noe om dette, sier noe om deg og din uvitenhet. Anonymkode: bec82...5da Åja, jeg ser ikke på nyhetene (les: døde barn, sultkatastrofer, mordere og sånn. Morer meg ikke at andre lider, nemlig). Klare seg med det man har noen dager? Hvis det blir krig, er det ikke snakk om dager. Det er snakk om år :p Å klare seg noen dager forventes av folk uansett!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 23 minutter siden, Tøystykke skrev: Åja, jeg ser ikke på nyhetene (les: døde barn, sultkatastrofer, mordere og sånn. Morer meg ikke at andre lider, nemlig). Klare seg med det man har noen dager? Hvis det blir krig, er det ikke snakk om dager. Det er snakk om år 😛 Å klare seg noen dager forventes av folk uansett! Hvis du ikke gidder følge med på nyhetene trenger du ikke ting som jodtabletter ol heller. Du ville jo ikke vist når du skulle bruke dem. Anonymkode: c5084...ddd
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 52 minutter siden, Tøystykke skrev: Åja, jeg ser ikke på nyhetene (les: døde barn, sultkatastrofer, mordere og sånn. Morer meg ikke at andre lider, nemlig). Klare seg med det man har noen dager? Hvis det blir krig, er det ikke snakk om dager. Det er snakk om år 😛 Å klare seg noen dager forventes av folk uansett! Er det mulig å være så lite opplyst? Å se/høre nyheter er ikkefordi man morer seg over å se døde barn, sultkatastrofer mm, å se nyheter er for å kunne være opplyst om hva som skjer og faktisk kunne engasjere seg og gjøre det man kan for at verden blir et bedre sted å være for alle. Myndighetene jobber forøvrig ikke bare utfra krig, like stor sannsynlighet er atomutslipp, ekstremvær pga klimaforandringer og terrorangrep. Det vil nødvendigvis ta litt tid før man får strømnettet til å fungere igjen hvis det har vært en storm som har lagd store skader og da trenger man batterier, mulighet til å koke uten strøm og powerbank som gjør at man kan lade opp mobilen og holde kontakt med omverdenen k tilfelle du trenger hjelpav hjelpemannskap. Det er også en mye større sannsynlighet for at andre nasjoner starter cyberangrep som setter ut kritisk infrastruktur som strømforsyning og vannverk. Det vil ikke ta flere år å få disse systemene opp å gå igjen, men det vil ta en tid før alt er opp å gå igjen og da bør man ha det man trenger i hus for noen dager. Og kommentaren din om at det forventes at man kan klare seg noen dager er forsåvidt korrekt, men den gjelder i normale tider. Hvis det kommer et cyberangrep som setter ut både strøm og vannverk så hjelper det ikke å ha mat i frys og kjøleskap da det ikke finnes strøm og maten vil bli ødelagt. Det anbefales at man har boksmat eller posemat, men uten vann får man ikke laget posematen, og uten strøm så får man ikke varmet mat. Kommer landet ut i en unntakstilstand så er myndighetene avhengig av at innbyggerne har mulighet tilå få viktig info og da er en radio som går på batterier viktig. Oc dette er barf noen eksempler på hvorfor myndighetene ber befolkningen om å t ansvar å ha en del hjemme. Anonymkode: bec82...5da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Innlegget ditt var greit helt til den merkede teksten. Anonymkode: 68416...fb9 Der er jeg uenig med deg. Har man ikke klart å få med seg at myndighetene har oppdatert anbefalninger, og ikke minst hvorfor så man uvitende og bær umiddelbart prøve å tilegne seg litt kunnskap. Anonymkode: bec82...5da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er jeg uenig med deg. Har man ikke klart å få med seg at myndighetene har oppdatert anbefalninger, og ikke minst hvorfor så man uvitende og bær umiddelbart prøve å tilegne seg litt kunnskap. Anonymkode: bec82...5da Det er noe med hvordan du formulerer deg å gjøre. Anonymkode: 68416...fb9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 Vi i Norge burde alltid være på vakt. Vi har blitt invadert før, og det er bare litt mer enn 70 år siden. Anonymkode: 4b07f...806
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 Det går bl.a. en oransje gærning med hentehår løs borte i USA. Så lenge han går løs, bør vi være nokså på tå hev alle mann, han er jo fullstendig uforutsigbar og livsfarlig for oss alle. Anonymkode: a0503...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå