Gå til innhold

Hvilket guttenavn liker dere best av disse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Theodor, synes det er koselig og sjarmerende.

2. Kasper. Også fint navn.

3. Sebastian. Helt brukbart navn, men er ikke så glad i det.

Anonymkode: d0b7b...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar! Svarene gjorde ikke meg så mye klokere da, hehe :) Jeg liker Theodor veldig godt, men mannen synes ikke det passer så godt til en voksen mann... jeg mener at når våre barn blir voksne, så er Theodor et helt vanlig navn på voksne. 

Anonymkode: 79eca...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Hva liker dere best av: 

Theodor

Sebastian

Kasper

Anonymkode: 79eca...a0c

Sebastian :) Hadde vert Kasper hvis det hadde skrevet med C :) Casper. Theodor er helt greit,men veldig poppis her, så litt lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva liker dere best av: 

Theodor

Sebastian

Kasper

Anonymkode: 79eca...a0c

Ingen av dem. Theodor minner meg om en bjørn. 

Sebastian høres ut som et dophue. 

Kasper minner meg om et spøkelse.

 

Sorry!

Anonymkode: 76dcc...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor er greit, men må virkelig skrives uten H. Sebastian er langt, Kasper er rett fram og et greit navn. 

Kasper er det beste av disse, videre Sebastian, Theodor er fullstendig uaktuelt, mens Teodor er helt ok.

Anonymkode: 77643...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian eller Kasper.

Men mange av oss har vel stort sett våre egne assosiasjoner til navnene. Har dere noen?  Kan dere velge noe helt annet? Utvid listen litt og stryk ut etterhvert som navn blir uaktuelt og la de som er "nja" stå igjen, kanskje det bare blir ett?

Også enig med ei over at Theodor er finere uten h.

Anonymkode: f7ad2...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian - uten tvil!!!

Kasper var, her jeg bor, en ordentlig bygdeoriginal. Mange år siden han døde, men folk snakker fortsatt om han. Tror ikke det er noen små gutter her som heter Kasper. 😉

Theodor er en bamse!

Anonymkode: f90ba...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Ser at et par her nevner at Teodor bør skrives uten H. Hva tenker dere andre om det? Theodor eller Teodor? Jeg liker best enklest mulig skrivemåter, men er veldig usikker på dette navnet. Det opprinnelige navnet er det greske navnet Theodor, og det er flest som skriver navnet med H. I 2017 var det 232 stk som fikk navnet Theodor og 55 stk som fikk navnet Teodor. I engelskspråklige land uttales også navnet litt annerledes, med th-lyd. Noen som har innspill?

Anonymkode: 79eca...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor med h uten tvil, det heter gutten min og jeg er veldig fornøyd med navnet, han kler det veldig godt 🙂

Anonymkode: d2f33...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar! Ser at et par her nevner at Teodor bør skrives uten H. Hva tenker dere andre om det? Theodor eller Teodor? Jeg liker best enklest mulig skrivemåter, men er veldig usikker på dette navnet. Det opprinnelige navnet er det greske navnet Theodor, og det er flest som skriver navnet med H. I 2017 var det 232 stk som fikk navnet Theodor og 55 stk som fikk navnet Teodor. I engelskspråklige land uttales også navnet litt annerledes, med th-lyd. Noen som har innspill?

Anonymkode: 79eca...a0c

Jeg selv er ikke så glad i «pyntebokstaver», men dette navnet foretrekker jeg Theodor rett og slett for at det er slik de fleste skriver det, så det er enklest😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med inimini, liker ikke så godt når navn skal fjolles til med bokstaver på rare steder som bare gjør dem tungvinte, sånn at barnet ditt må stave navnet sitt for folk resten av livet. Men føler at med Theodor er det litt motsatt, for meg hvert fall er det en selvfølge at det skal skrives med en h, det faller i samme kategori som navn som Therese og Thomas - fjerner du h-en må det hele tiden spesifiseres. Synes også det er mye finere med h, føler det mangler noe uten. :) 

Anonymkode: 61166...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...