Gå til innhold

Tom fostersekk uke 7 - håp likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blir gravid på egenhånd etter antibiotikakur etter 6-7 år uten prevensjon. Har 1 prøverørsbarn fra før. Vært hos gynekolog da jeg var 6+1 og såg en tom fostersekk. Kom tilbake i dag 7+1 og den var fortsatt tom men vokst til 19 mm. Siste mens var 26.08, så iflg menstermin er jeg 8+4, men vet jeg ikke stemmer, da jeg har lange sykluser. Positiv EL test 18/19 sept.

Gynekologen har henvist meg til sykehus for abortbehandling i morgen. Jeg er realitetsorientert med at dette ikke går veien, samtidig leser jeg historier om flere som ikke så foster før i uke 8-9. Det kan også hende at EL var 2-4 dager etter positiv test, vi hadde bare sex el dagen og dagen før, så befrukting før eller mye etter er ikke mulig.

Jeg kan altså være alt fra 6+4 til 7+1 uker på vei idag. Jeg kjenner jeg trenger å være sikker, selv om gyn min sa hu var sikker. Jeg tror derfor jeg kommer til å avstå fra abortbehandling i morgen og vente 1-2 uker, da får kroppen også tid til å ordne opp selv eventuelt. 

Finnes det noen som har lignende historier? Både positive og negative. Jeg har alle symptomer og normal hcg stigning. Kommer til å be om by hcg måling i morgen på sykehus.

Anonymkode: 5d67f...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 7 skal man kunne se foster med hjerteslag. Da er det kun håp hvis du er kortere på vei enn du tror.

I og med at fostersekken hadde vokst ville jeg ventet litt til for å se om du er kortere på vei. Har dere målt HCG-stigning?

Skrevet

Lykke til! Sjekk hcg i morgen, og vent med abortbehandling. 

Skrevet
34 minutter siden, LME1001 skrev:

Lykke til! Sjekk hcg i morgen, og vent med abortbehandling. 

Enig, få tatt hcg med 48 timers mellomrom og vent litt til. Har du bakovervendt livmor? Isåfall kan du finne mange historier på nettet om at de har sett tom fostersekk lengre enn normalt. Google på engelsk. Hos meg så de en tom fostersekk 6+1, men det viste seg å være en baby der likevel og jeg er nå i uke 38. Lykke til! 

Anonymkode: edf95...253

Skrevet

Opplevd det samme som deg i fire av fire svangerskap. Ble fire barn selv om de regnet med abort alle gangene. De ville sette i gang prosessen den ene gangen. Jeg ville vente. Glad er jeg for det, for barn ble det.

Anonymkode: a75c8...6ef

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Opplevd det samme som deg i fire av fire svangerskap. Ble fire barn selv om de regnet med abort alle gangene. De ville sette i gang prosessen den ene gangen. Jeg ville vente. Glad er jeg for det, for barn ble det.

Anonymkode: a75c8...6ef

Hos meg begynte også legen å snakke om å «hjelpe meg med å få det ut». Får frysninger av å tenke på det, siden jeg har en sprell levende baby i magen.

Skrevet

Du bør vente. Så slipper du å ha hva hvis-tanker om hvordan det kunne gått.

Jeg har selv negativ erfaring med tom fostersekk. Men siden det var ivf var det ikke tvil om svangerskapslengde

Anonymkode: 4456c...4ac

Skrevet

Jeg har negativ erfaring med tom fostersekk, men er du i tvil venter du...

Du bør få målt hcg med blodprøve, om den synker er det jo ingen tvil, men om den stiger er det jo håp om at det blir til et levende foster.

Anonymkode: 6b2df...993

Skrevet

Jeg hadde også tom fosterheim i uke 7-8, men hos meg endte det dårlig da (spontanabort). Men jeg hadde ikke fin HCG stigning, min steg alt for sakte! Så jeg ville også ventet om jeg var deg, i og med at HCG stigningen er fin. Evt prøv å få tatt flere tester? 

Krysser fingrene for dere! Høres ut som et barn til er veldig etterlengtet 🤞🤞🤞

Anonymkode: 0611b...4c3

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er blir gravid på egenhånd etter antibiotikakur etter 6-7 år uten prevensjon. Har 1 prøverørsbarn fra før. Vært hos gynekolog da jeg var 6+1 og såg en tom fostersekk. Kom tilbake i dag 7+1 og den var fortsatt tom men vokst til 19 mm. Siste mens var 26.08, så iflg menstermin er jeg 8+4, men vet jeg ikke stemmer, da jeg har lange sykluser. Positiv EL test 18/19 sept.

Gynekologen har henvist meg til sykehus for abortbehandling i morgen. Jeg er realitetsorientert med at dette ikke går veien, samtidig leser jeg historier om flere som ikke så foster før i uke 8-9. Det kan også hende at EL var 2-4 dager etter positiv test, vi hadde bare sex el dagen og dagen før, så befrukting før eller mye etter er ikke mulig.

Jeg kan altså være alt fra 6+4 til 7+1 uker på vei idag. Jeg kjenner jeg trenger å være sikker, selv om gyn min sa hu var sikker. Jeg tror derfor jeg kommer til å avstå fra abortbehandling i morgen og vente 1-2 uker, da får kroppen også tid til å ordne opp selv eventuelt. 

Finnes det noen som har lignende historier? Både positive og negative. Jeg har alle symptomer og normal hcg stigning. Kommer til å be om by hcg måling i morgen på sykehus.

Dei 2 siste linjene du skriver kan være MA BO. Jeg var  8 +1 hcg 60 000. Tom forstersekk og det jeg fikk til svar at 7 uker burde det være tegn til foster med blinkende hjerte. Jeg hadde symptomer og normal hcg.

Anonymkode: 34409...e96

Skrevet

Jeg var til UL i uke 8 og fikk beskjed om tom fostersekk. Gynekologen så at jeg hadde mistet (var der pga. blødninger) og at om jeg ikke begynte å bli skikkelig innen noen dager måtte jeg inn igjen til utskraping. Ble helt knust. Det sluttet å blø og jeg fikk ny time. Og plutselig var det både foster og bankende hjerte der. Vet ikke hvem som ble mest sjokkert av meg og gynekologen, men det var i hvert fall riktig. I dag er han vedrens beste 11-åring 😊 Lykke til! Håper du er like heldig som jeg var.

Anonymkode: bc042...da3

Skrevet

Herlighet, takk for tilbakemeldinger! Godt å se at det endte godt for noen av dere. Viser at vi må stole på magefølelsen.

Var på sykehuset i dag, de mente også det var alt for tidlig å sette i gang abortbehandling før sekken målte minst 25 mm. Tok ny UL og de så ingenting. Jeg mener jeg så «noe», en svak skisse og en sirkel, meget dus skygge av noe slag.. De ville ha meg inn til ny UL om 10 dager. Hcg viste idag 39000, fikk beskjed om at den var normal ihht mine tidligere verdier, men og at normal hcg-stigning sees ved BO. 

Uansett glad for at de ville vente, og var enige med meg om at det var for tidlig for abortbehandling. Gynekologen min i går som henviste meg tilbydde meg abortpillen der og da, men jeg valgte som sagt henvisning til sykehus. Tenk alle som muligens blir feildiagnosert! Kom også over engelske forum, «misdiagnosed misscarriages» og det finnes mange solskinshistorier!

Skal oppdatere tråden med utfallet. 

TS

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, takk for tilbakemeldinger! Godt å se at det endte godt for noen av dere. Viser at vi må stole på magefølelsen.

Var på sykehuset i dag, de mente også det var alt for tidlig å sette i gang abortbehandling før sekken målte minst 25 mm. Tok ny UL og de så ingenting. Jeg mener jeg så «noe», en svak skisse og en sirkel, meget dus skygge av noe slag.. De ville ha meg inn til ny UL om 10 dager. Hcg viste idag 39000, fikk beskjed om at den var normal ihht mine tidligere verdier, men og at normal hcg-stigning sees ved BO. 

Uansett glad for at de ville vente, og var enige med meg om at det var for tidlig for abortbehandling. Gynekologen min i går som henviste meg tilbydde meg abortpillen der og da, men jeg valgte som sagt henvisning til sykehus. Tenk alle som muligens blir feildiagnosert! Kom også over engelske forum, «misdiagnosed misscarriages» og det finnes mange solskinshistorier!

TS

Så godt å høre at de var enige med deg i å vente! Håper at du får veldig gode nyheter neste gang! Sender deg en stor klem, vet hvor tøff uvissheten er å leve med...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

TS

Jeg hadde en BO, da brukte jeg 6 døgn på å doble hcg. (Bare til sammenligning.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi venter spent! ❤️ 

Anonymkode: 9181c...c2b

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...