Gå til innhold

Influensa-vaksine og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok vaksine for 9 år siden. Jeg som aldri er særlig syk (unntatt litt forkjøla) låg strekk ut med 40 i feber i en uke etterpå og hadde det helt jæ***. Legene jeg har snakket med mener det er tilfeldig og at jeg bør ta den pga risikogruppe, men jeg tør ikke!!

Flere som har opplevd dette? Kan det virkelig være tilfeldig at den ene gangen utløpet av 20 år jeg har blitt skikkelig syk med så høg feber var kvelden etter jeg tok vaksina?

Anonymkode: bb67f...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tilfeldig.

Er du i  risikogruppe bør du absolutt ta vaksine.

Anonymkode: 005d5...a54

Skrevet

Dette bør du først og fremst diskutere med den legen som behandler deg, HI!

En vaksine vil forbigående være en belastning for immunsystemet, og derfor er det noen i visse risikogrupper som ikke bør ta vaksiner, fordi de den perioden kan være mer utsatt for annen sykdom og ha mindre motstandskraft generelt.

Jeg svarte i en annen tråd, er også i en risikogruppe, men min lege sier jeg ikke trenger ta vaksinen (selv om jeg jobber med pasienter også). Jeg gjør alt jeg kan for immunforsvaret mitt for å styrke dette gjennom optimalt kosthold og livsstil, er veldig konsekvent med dette for å holde immunforsvaret mitt best mulig (selv om det er redusert i utgangspunktet). Jeg spiser veldig sunt for min kropp, styrker tarmfloraen, forsøker stresse ned og bruke teknikker for å redusere stress, ha best mulig søvn. Og i tillegg til dette er håndhygiene kjempeviktig.

Anonymkode: 68b13...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...