Gå til innhold

Dere som venter barn i 2019...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vil ha lengst mulig permisjon. Hvordan løser dere det? 

Hvor lang permisjon vil jeg få med 80 % dekningsgrad?

Venter barn i juni  

Hilsen hun som er oppgitt over de nye permisjonsreglene

Anonymkode: d8bc0...852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter ikke barn i 2019 pr nå, men prøver å få det til. Har laget permisjonsoppsett opptil flere ganger allerede, da jeg har vært gravid og mistet.

Med 80% dekningsgrad har dere til sammen 56 uker permisjon etter fødsel. 

Jeg vet ikke hvordan du og mannen din jobber, det kan jo også ha litt å si for hvordan man kan utvide permisjonen.

Selv har jeg tenkt til å ha 100% dekningsgrad. Jeg har også 2 uker med ferie igjen fra i år som jeg tenker å overføre til 2019. Jeg har da 7 uker ferie som jeg bruker for å forlenge permisjonen litt.
Jeg jobber også turnus, så har mulighet å begynne med å jobbe helg når mannen har fri, samt ettermiddager i uka.

Planen min er å begynne å jobbe 50% når barnet er 8 mnd. Muligens så kan mannen ta noen dager avspasering i denne perioden, tenker 10 uker. Etter dette tenker jeg at mannen skal ta 50% permisjon i 20 uker samtidig som jeg tar 20% permisjon for å få det til å gå rundt.
Etter dette er vi kommet til sommer 2020, og jeg tar 5 uker ferie. (et par-3 av disse uken har vi sammen)
Deretter tenker vi at jeg skal ha 40% permisjon i 10 uker, samtidig som mannen tar ut avspasering eller feriedager ved behov.

Deretter tenker vi at mannen skal ha 50% permisjon samtidig som jeg har 20% permisjon i 10 uker.

Dette er beregnet utfra termin i juli og barnehagestart i januar.

Barnet er da nesten 1,5 år.

Anonymkode: 2ec8d...9dc

Skrevet

jeg venter 1 januar 2019, her deler jeg og far likt, og barna vil begynne i barnhagen August 2019

Anonymkode: ccab7...4c4

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg venter ikke barn i 2019 pr nå, men prøver å få det til. Har laget permisjonsoppsett opptil flere ganger allerede, da jeg har vært gravid og mistet.

Jeg vet ikke hvordan du og mannen din jobber, det kan jo også ha litt å si for hvordan man kan utvide permisjonen.

Selv har jeg tenkt til å ha 100% dekningsgrad. Jeg har også 2 uker med ferie igjen fra i år som jeg tenker å overføre til 2019. Jeg har da 7 uker ferie som jeg bruker for å forlenge permisjonen litt.
Jeg jobber også turnus, så har mulighet å begynne med å jobbe helg når mannen har fri, samt ettermiddager i uka.

Planen min er å begynne å jobbe 50% når barnet er 8 mnd. Muligens så kan mannen ta noen dager avspasering i denne perioden, tenker 10 uker. Etter dette tenker jeg at mannen skal ta 50% permisjon i 20 uker samtidig som jeg tar 20% permisjon for å få det til å gå rundt.
Etter dette er vi kommet til sommer 2020, og jeg tar 5 uker ferie. (et par-3 av disse uken har vi sammen)
Deretter tenker vi at jeg skal ha 40% permisjon i 10 uker, samtidig som mannen tar ut avspasering eller feriedager ved behov.

Deretter tenker vi at mannen skal ha 50% permisjon samtidig som jeg har 20% permisjon i 10 uker.

Ble forresten inspirert av deg, og tenkte litt videre, hvis vi heller skulle hatt 80% dekning, så fikk vi ytterligere utvidet permisjonen med 10 uker. Da kunne jeg eller mannen tatt 40 eller 50 % permisjon samtidig med at den andre hadde tatt ut eks 1 feriedag i uka i 20-25 uker. Deretter ferie i 4-5 uker og evt ulønnet permisjon i 2 uker fremtil barnehagestart i august. Da er barnet nesten 2 år.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ble forresten inspirert av deg, og tenkte litt videre, hvis vi heller skulle hatt 80% dekning, så fikk vi ytterligere utvidet permisjonen med 10 uker. Da kunne jeg eller mannen tatt 40 eller 50 % permisjon samtidig med at den andre hadde tatt ut eks 1 feriedag i uka i 20-25 uker. Deretter ferie i 4-5 uker og evt ulønnet permisjon i 2 uker fremtil barnehagestart i august. Da er barnet nesten 2 år.

Man mister vel retten på sykepenger ved ulønnet permisjon rett før man begynner å jobbe igjen, ville heller tatt 2 uker ulønnet permisjon midt i fødselspermisjonen for å unngå det.

Anonymkode: ed014...467

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man mister vel retten på sykepenger ved ulønnet permisjon rett før man begynner å jobbe igjen, ville heller tatt 2 uker ulønnet permisjon midt i fødselspermisjonen for å unngå det.

Anonymkode: ed014...467

Man kan ta enten er det 2 uker- 10 dager man kan ta uten å miste retten på sykepenger, eller er det under 10 dager, altså 9 dager. Men det finner jeg nok ut før den tid.
Ja, kan omså ta 2 uker midt i, spiller ingen rolle det.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper spiren din sitter snart 😍

Min samboer er student. Holder på å ta bachelor . Han kan nok ikke ta ut permisjon pga da får han endret studieprogresjon og om 3 år er han 35 år og da mister vi retten på studentbolig 

HI

Skrevet

Venter barn i mai. Skal ha 100% perm for det gir høyest samlet utdanning. Med ferie i 2019 og 2020 må jeg ta noen uker ulønnet i tillegg, tenker barnehagestart blir AUG 20. Mannen skal ta utvisning permisjon som en fridag i uka fra ungen begynner i barnehage. 

Anonymkode: fc349...6c3

Skrevet

Utbetaling, ikke utdanning.

Anonymkode: fc349...6c3

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper spiren din sitter snart 😍

Min samboer er student. Holder på å ta bachelor . Han kan nok ikke ta ut permisjon pga da får han endret studieprogresjon og om 3 år er han 35 år og da mister vi retten på studentbolig 

HI

Takk:)
Hvis samboeren din ikke tar ut permisjon i det heletatt, så mister dere de ukene. Vet ikke hva reglene er for å få de overført på deg, men det må du jo sjekke. 

Hva jobber du med? 

Du vet jo selvfølgelig ikke nå hvordan hans studiehverdag ser ut om over 1 år, men kanskje han har dager hvor han ikke har forelesninger, hvor du kan jobbe de dagene. Da får du strekt permisjonen litt.

Lykke til i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...