Gå til innhold

Blir litt oppgitt... ang barn med spes behov og bemanning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at foreldre ønsker at barna ikke skal ha så mange forskjellige assistenter og pedagoger rundt seg. For det blir så slitsomt for barna.  Men hva med de som jobber rundt barnet?  De blir jo utslitt om vi skal ha et utagerende barn i 7,5 timer daglig,  det er veldig krevende og være rundt et voldelig barn i så mange timer. 

Men normal skole er ikke tilrettelagt godt nok for en del av disse barna . 

Søk spesial skole  istede for og klag og krev uoppnåelige ting. 

Anonymkode: 2ed90...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at foreldre ønsker at barna ikke skal ha så mange forskjellige assistenter og pedagoger rundt seg. For det blir så slitsomt for barna.  Men hva med de som jobber rundt barnet?  De blir jo utslitt om vi skal ha et utagerende barn i 7,5 timer daglig,  det er veldig krevende og være rundt et voldelig barn i så mange timer. 

Du vet lite hva du prater om. Spesialskole???

Anonymkode: 0045d...145

Skrevet

Spesialskole...2018? Har du «bare» et barn som er utagerende finnes det ikke spesialskole. Barn skal integreres.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det lange ventelister på spesialskolen, og de som kommer inn der er gjerne veldig handikappet.

Et utagerende barn ville aldri få plass der....

Men jeg skjønner at det er vanskelig å finne riktig bemanning rundt barn som krever/trenger 100% tilsyn hele tiden. Det er en kabal som må legges. En mellomting hadde kanskje vært greit, for de fleste barn tåler at f.eks tre-fire stykker rullerer på den jobben, fremfor at det skal være helt nye hver gang.

Anonymkode: 1daf0...9bb

Skrevet

Jo da det er lange lister på disse skolene , men   De finnes og søk dit med spesialbarna  som utagerer og ødelegger og slår andre barn. 

Jeg mener at andre barn også skal ha det trygt på skolen. 

Skrevet

Vet du egentlig hvordan slikt fungerer rundt omkring på norsk skole? Eller er dette ren synsing? 

Anonymkode: 159af...e21

Skrevet

En assistent er vel ansatt for nettopp å ha ansvaret for ett eller flere bestemte barn. Om det er så slitsomt, så bør man heller se seg om etter en annen jobb. 

Selvsagt bør barn med spesielle behov ha faste voksne assistenter rundt seg. Stadig skifte skaper utrygghet. 

Skrevet
20 minutter siden, Kari Mari skrev:

En assistent er vel ansatt for nettopp å ha ansvaret for ett eller flere bestemte barn. Om det er så slitsomt, så bør man heller se seg om etter en annen jobb. 

Selvsagt bør barn med spesielle behov ha faste voksne assistenter rundt seg. Stadig skifte skaper utrygghet. 

Selvfølgelig skal barna ha faste folk rundt seg, men det tjener ingen at det er så få voksne å spille på at de ansatte blir helt utslitt. Å si at man må bytte jobb hvis man synes det er slitsomt fordi det er for få voksne å bytte, er idiotisk.

Anonymkode: a8d95...9a8

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal barna ha faste folk rundt seg, men det tjener ingen at det er så få voksne å spille på at de ansatte blir helt utslitt. Å si at man må bytte jobb hvis man synes det er slitsomt fordi det er for få voksne å bytte, er idiotisk.

Jo man bør i grunn se seg om etter en annen jobb. Jeg er 100 % (og stort sett alltid en-en) på et barn i skolen og har vært det noen år nå. Jeg ble advart om å ikke ta jobben da assistentene (og spesialpedagogene) hadde sluttet en etter en fordi det var for slitsomt og utfordrende. Jeg derimot, liker barn med utfordrende diagnoser, og jeg tror ikke jeg er mer sliten etter jobb enn andre. Jeg elsker jobben min nettopp pga av han jeg jobber med. Han er diagnostisert med alvorlig autisme og hadde kanskje hatt det bedre på en spesialskole, men de er det ikke flust av her til lands.

Anonymkode: a3d65...7b7

Skrevet

Når det blir for ustabilt i forhold til personale, kan jo en del barn/ungdom utagere mer. Et stabilt team rundt barna, er det aller beste.

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel en kjent sak at assistenter i skolen nærmest er en luksus å få. Det er dessverre en utgiftspost mange kommuner ikke prioriterer godt nok. Derfor må de få assistentene som er, innrette seg etter de behov både skolen og de aktuelle elevene har. Så om man synes det er for slitsomt, så må man faktisk bytte jobb. Jeg har også jobbet som assistent. Jeg hadde stort sett ett barn, men måtte noen ganger også ha andre barn. Selvsagt var det slitsomt noen ganger. Men jeg hadde fokuset stort sett kun på denne ene personen. Etter hvert kjente jeg jo gutten så godt også, at jeg kunne lese tegnene på hva som kom. På den måten klarte jeg å unngå mange uheldige situasjoner for ham. Det må være mer slitsomt å være kontaktlærer som må ha ansvaret for en hel klasse! 

Endret av Kari Mari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...