Gå til innhold

Mannen min er så bitter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror snart jeg går fra sans og samling.... Jeg har en mann som er litt eldre enn meg. Han er så bitter på mennesker og trangsynt. Jeg prøver å forklare han at det ikke alltid er alle andre det er noe "galt" med til en hver tid. Jeg skal ta noen eksempler;

1. Jeg hadde en "krangel" med min beste venninne, vi har vært bestevenner i over 20 år og det har sjeldent vært konflikter. Denne var heller ikke en alvorlig type. Så etter 1-2 dager, møttes vi, hadde en fin prat og gikk videre. Begge fikk sagt sitt og vi er tilbake til normalen. LIKEVEL, skal mannen min gnage på det, ta det opp og diskutere hvor slemt han synes ting og tang var. Jeg gir beskjed hver gang om at jeg er ferdig med det. Da sier han bare "jeg er ikke det" WTF? Det hadde ingenting med han å gjøre i det hele tatt. Han oppfører seg som om at han var  en del av krangelen (!!!!)

2. Han har stadighet nye grunner til å være sur på kompisene sine, de er inn og ut av livet hans hele tiden. Enten har de sagt noe galt eller så er de for selvopptatte. Bryter avtaler eller har for lite interessant å komme med. Han er alltid sur/uvenn med minst 1 av dem...

Jeg er så inderlig lei av alt dette, jeg er ikke samme type. Jeg ordner opp med folk om jeg synes det er nødvendig å ta opp noe. Jeg lar det gå når jeg har tatt det opp og går tilbake til normalen. Han gjør ikke det, han gnager og elter og styrer med det i evigheter. Jeg blir så negativ og irritert av å ha det sånn. Jeg må jo tross alt høre på alt dette. Jeg har prøvd å forklare ting på en enkel måte for å få han til å forstå at det er sånn at alle opplever ting forskjellig og at det ikke alltid er sånn at mennesker gjør eller sier ting med overlegg.  

Han løper rundt med skylapper og klarer ikke å se at det finnes flere sider av en sak.

Jeg blir lei meg på hans vegene, jeg er glad i han og vil at han skal leve godt uten alle disse "bitre tankene"...….

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av det, før jeg gir opp. Noen gode råd til å få han til å se seg selv? 

Anonymkode: 8267a...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er han likt av sine venner, vet du noe om det? På jobb? 

Anonymkode: 3c3ac...fc5

Skrevet

Eksen min er sånn og jeg orket ikke mer, så jeg gikk fra han. .

Han  satt  igjen med en venn tilslutt. Ingen holdt ut den evige kranglingen om alt og ingenting. Alle familiemedlemmene hans, alle kompisene, alle arbeidskollegaen, ja absolutt alle rundt oss, var det noe i veien med. Han skiftet jobber I hytt og pine i periode, fordi han alltid fant feil hos kollegaene, sjefene eller pasientene for den del, alle var ute etter han og alle behandlet han respektløst, ja Iflg han selv da. Nå er det ingen som vil ansette han lenger. 

Jeg prøvde å snakke han til fornuft, foreldre søsken og kompiser har prøvd å få han til å skjønne, men alle har gitt opp. Kanskje en tur til fmvk eller be han oppsøke en psykolog. Min gikk til psykolog, men skiftet ut fire stykker på rappen, fordi di visst var så fæl med han. 

Anonymkode: 5823d...f19

Skrevet

Sånn er min mann til tider og. Særlig på vinteren når det er lite sol og d-vitaminnivåene er på bunn. Han er nok litt vinterdeprimert, og da er hele verden dum. 

Anonymkode: 0d9bc...cf5

Skrevet

Dette kan ikke være bra å leve med, hverken for mannen, konen eller barna. Jeg håper han får hjelp av psykolog / psykiater/ lege. 

Anonymkode: 309a4...edd

Skrevet

Få han til å ta en tur til legen for full blodprøvesjekk. Det kan altså være noe han mangler. Min manglet mye, og han er noe bedre nå som han tar tilskuddene han trenger.

Hilsen hun med vinterdeprimert mann over her.

Anonymkode: 0d9bc...cf5

Skrevet

Pappaen min er også sånn, og det er psykiatri i bildet, ingen tvil om det.

Problemet med sånne mennesker er at alt er alle andres feil, og det er de som trenger hjelp. De har null selvinnsikt og nekter motta noen form for hjelp selv.

Jeg er veldig glad i pappa, men har begrenset kontakt med han, det blir rett og slett for slitsomt....

Anonymkode: fc363...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...