Gå til innhold

Blir ikke enig om navn til tvillingene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk tvillinger 25 September de er enda navnløse.

Jeg ville ha Max og Matheo, dette likte ikke far

Han ville ha Jørgen og Marius, dette synes jeg er kjedelig.

Eneste navnet som begge er litt enig om er Anders, men er veldig usikker på navnet pga det som skjedde i 2011.

Jeg liker nok mer internasjonale, mens han er litt mer for norske navn.

Min liste var for eksempel :

Max

Matheo

Liam

William

Simon

Hans :

Jørgen

Marius

Vegard

Simen

Henrik

 

Hvordan skal vi bli enig når vi har så ulik smak? dette er våre første. jentenavnene var bestemt det var Emma og Sigrid, for da fikk begge et navn de likte, + at de var fine sammen. men guttenavn er nesten umulig.

Så forsalg trengs

 

Anonymkode: 1eaf0...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Glem det - jeg ser Hans: og leste Hans.

Haha, det gjorde jeg også til å begynne med! Fint at du skrev det, så jeg oppdaget det. 😁

Mitt råd til hi og mannen er at de begge må fire litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan jo velge et navn hver? 😊

Jeg er veldig glad i Matheo, du kan jo velge det og så kan mannen ta et han liker. 

 

Anonymkode: 2335e...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag hver deres liste med 10 navn. Den andre får stryke 5 av navnene på listen og så får den som laget listen velge et av de 5 som er igjen. Dermed får begge velge et navn, men med noe vetorett.

Anonymkode: a6c8b...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lag hver deres liste med 10 navn. Den andre får stryke 5 av navnene på listen og så får den som laget listen velge et av de 5 som er igjen. Dermed får begge velge et navn, men med noe vetorett.

Anonymkode: a6c8b...45e

Den var lur!! 

Anonymkode: 01771...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere likte jo begge simon og simen . de er jo veldig like, så da kan du jo la han velge Simen , også kan dere ta Andreas som ligner Anders, men som dere ikke assosierer med det som skjedde? 

Synes de passer sammen Simen og Anders / Andreas

Anonymkode: 970c2...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

begge likte godt William og Henrik  :)

men jeg er usikker.

kan ikke velge Max eller Matheo for dette misliker han sterkt. og jeg vil ikke ha Simen ,nettopp pga det er sæd på engelsk.

Vegard liker jeg veldig lite, så det er heller ikke aktuelt.

På mannen liste likte jeg godt Jørgen egentlig, bedre enn Henrik også, føler meg usikker på Henrik, selvom William og Henrik var fine sammen

Anonymkode: 1eaf0...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kallar Anders fremdeles eg kjenner til 3 gutar som heiter det, alle fødde etter 2011, så det synse eg ikkje du treng tenke på. Navnet er for fint til å bli ødelagt av en dust. 

Anders og William for eksempel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene dine er for det meste poppisnavn. Er det ikke kjedelig at barnet ditt skal ha to andre i klassen som heter det samme?

Ta Jørgen og Anders. Begge liker jo de navnene. Det er ingen som forbinder Anders med 2011, likerfor det er så vanlig. Det er ikke Quisling, liksom. 

Og det er ikke noe stress om navnet ikke er internasjonalt. Barna er (så vidt jeg forstår) helnorske. Hvorfor ikke vise det? Jørgen og Anders er skandinaviske navn med lang historisk bruk i Norge. 

Jeg har et erkenorsk navn som er umulig å uttale på engelsk. Gjør ingenting. Både jeg og de jeg møter synes det er morsomt når de prøver seg 😜

Hilsen mamma til Sigrid ❤️

Anonymkode: 644a7...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til andre kombinasjoner: 

Mathias og Matheo

Magnus og Marius

Henrik og Ludvik 

William og Phillip 

Jørgen og Axel 

 

 

 

Anonymkode: 42dc4...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en typisk i tiden smak, Max og Matheo er tidstypiske navn.

William og Henrik er mer tidløse.

Ellers så støtter jeg forslaget om å lage en liste på 10 navn og at den andre stryker de som er uaktuelle, så velger du et av de som er igjen. Det samme gjør mannen din. Da får dere "velge" begge to og trenger ikke ende opp med et navn som dere ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen og Anders var kjempe fint :),men dessverre så er de fleste rundt oss så negative, og synes ikke det er noe koselig hvis han må høre det hele livet.

Mathias er også et veldig pent navn, og vi synes Mikkel også er veldig fint, så kanskje Jørgen og Mikkel. vi har tittet litt i babynavn bøkene.

Begge liker Anders,men jeg i alle fall føler at det er er så belastet

Anonymkode: 1eaf0...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolletråd fra Bw/Love85 osv. 

Det kommer ingen tvillinger. Hun tuller bare fordi hun elsker navn og liker å fake unger

Anonymkode: c80e8...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. blir nok i alle fall Jørgen på han ene. han andre vet vi ikke helt ennå står mellom Simon, Mikkel,Anders og Mathias

Anonymkode: 1eaf0...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...