Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Hva skjer med tyver som stjeler i butikk. Ja jeg vet de blir anmeldt men får det ikke mer konsekvenser for de? Jeg har ei venninne, og jeg har hørt at hennes mann stjeler fra butikker. Men jeg vet jo ikke om dette er sant. Hvis det er sant at han stjeler ofte, hadde han ikke fått fengselstraff? Merker at jeg for tiden ikke vil shoppe med min venninne. Har hørt at bilder av folk som stjeler blir tatt bilder av og de havner på flere butikker slik at man skal «følge med på» vedkommende. Anonymkode: 7f265...dac
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Men hvorfor vil du ikke shoppe med venninnen din, det er jo ikke hun som stjeler Anonymkode: 5b03e...22d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor vil du ikke shoppe med venninnen din, det er jo ikke hun som stjeler Anonymkode: 5b03e...22d Fordi jeg føler et svik hvis jeg har en slik venninne. Og stedet jeg bor på er et lite sted, jeg vil ikke at butikkarbeidere skal se på meg og tenke at jeg også kan være en som kanskje stjeler Anonymkode: 7f265...dac
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg føler et svik hvis jeg har en slik venninne. Og stedet jeg bor på er et lite sted, jeg vil ikke at butikkarbeidere skal se på meg og tenke at jeg også kan være en som kanskje stjeler Anonymkode: 7f265...dac Herlighet, dere har for lite å ta dere til på små steder altså om dere klarer å holde oversikt på slike ting... Men deg om det. Les deg opp på straffeloven par. 321-2-3 så lærer du om strafferammer og beløpsgrenser. Det er forskjell på beløp og omstendigheter rundt tyveriet, og dette utgjør forskjellen ifh anmeldelse/bøter/fengsel. Anonymkode: 20f53...385
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg føler et svik hvis jeg har en slik venninne. Og stedet jeg bor på er et lite sted, jeg vil ikke at butikkarbeidere skal se på meg og tenke at jeg også kan være en som kanskje stjeler Anonymkode: 7f265...dac Men igjen, det er ikke din venninne som stjeler. Da får du kutte ut venninnen din da, hvis du er redd for å bli sett sammen med henne. For folk vet jo at dere er venninner regner jeg med, så da har det jp ikke noe å si om du handler med henne eller ei Anonymkode: 5b03e...22d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Manlig tyveri i butikk betegnes som nasking og i beste fall (fra butikkens vinkel) får gjerningspersonen maks bot. Men oftest blir det bare henlagt. Men det er alikevel viktig å anmelde gjentagelse tilslutt kan gi tiltalen tyveri/grovt tyveri og strengere straff. Anonymkode: f50e1...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå