Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Skal ha min første jul uten barna i år pga. skilsmisse og er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Kan dra hjem til foreldrene mine og feire jul der, men jeg vet ikke helt - er redd jeg bare kommer til å savne ungene veldig? Hva gjør dere andre? Feirer med venner eller familie, drar til Paris, jobber frivillig på Blå Kors eller noe helt annet? Er det veldig sårt med jul uten barna? Anonymkode: 1026a...2ab
Frulakris Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg jobber annenhver jul. Om jeg ikke har vakt tilbyr jeg meg å ta en vakt slik at en annen småbarnsforeldre får fri til å være sammen med sine barn.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Nei, det har gått overraskende greit selv om jeg er veldig glad i julaften og selvsagt vil ha barna sammen med meg. Jeg jobber annenhver jul (vi har åpent plantesenter til kl. 14) Anonymkode: f2b47...6f0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Søsteren min er gift på nytt og de reiser når de ikke har ungene, alt fra Gran Canaria til høyfjellshotell her i Norge. Men de er to da... I fjor reiste de med ungene, fordi hennes ene og hans to barn gjerne ville se hva slags jul de hadde uten dem- Da var de på Gol høyfjellshotell. Hest og slede, middag på hotellet osv, de koste seg visst veldig, selv om mesteparten av gavene lå igjen hjemme og de åpnet dem da de kom hjem. Ungene er fra 10 til 15 år da, så ikke bittesmå. Anonymkode: 0abe5...98a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg skal være uten barn på julaften i år, og kunne tenkt meg å hjulpet til på julefeiring hos Frelsesarmeen eller noe slikt. Får se om det dukker opp noe når det nærmer seg. 🙂 Hvis ikke, så blir jeg nok hos foreldrene mine. Anonymkode: 34e06...8b9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg orker ikke familiejul de årene jeg ikke har barna. Jeg melder meg gjerne til frivillig arbeid. Det er i alle fall nyttig selvom det på mange måter også kan være tungt. Ideelt sett hadde jeg hatt kosekveld for meg selv der hjemme, men det blir så mye spørsmål fra folk og invitasjoner til andre folks familiejul- for de føler jo ikke de kan la meg sitte alene. Da er det bedre å jobbe frivillig. Da får folk ikke dårlig samvittighet overfor meg. Anonymkode: 8b9a0...3c9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg orker ikke familiejul de årene jeg ikke har barna. Jeg melder meg gjerne til frivillig arbeid. Det er i alle fall nyttig selvom det på mange måter også kan være tungt. Ideelt sett hadde jeg hatt kosekveld for meg selv der hjemme, men det blir så mye spørsmål fra folk og invitasjoner til andre folks familiejul- for de føler jo ikke de kan la meg sitte alene. Da er det bedre å jobbe frivillig. Da får folk ikke dårlig samvittighet overfor meg. Anonymkode: 8b9a0...3c9 Godt poeng! Hvis jeg blir hjemme, eller reiser et sted alene, kommer jeg allikevel til å si til barna at jeg er hos foreldrene mine, så de ikke skal synes synd på meg. Her jeg bor (ikke Norge) blir alle frivillige arrangementer på julaften nedrent av skilte foreldre uten barn; i fjor måtte flere organisasjoner gå ut og si tusen takk, men nå hadde de all den hjelpen de trengte! Ellers kunne jeg absolutt vurdert det samme. Høyfjellshotell har jeg ikke helt råd til. Skal også jobbe i romjula, så det måtte bli en kort reise et eller annet sted, f.eks. en storby. HI Anonymkode: 1026a...2ab
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg orker ikke familiejul de årene jeg ikke har barna. Jeg melder meg gjerne til frivillig arbeid. Det er i alle fall nyttig selvom det på mange måter også kan være tungt. Ideelt sett hadde jeg hatt kosekveld for meg selv der hjemme, men det blir så mye spørsmål fra folk og invitasjoner til andre folks familiejul- for de føler jo ikke de kan la meg sitte alene. Da er det bedre å jobbe frivillig. Da får folk ikke dårlig samvittighet overfor meg. Anonymkode: 8b9a0...3c9 Godt poeng! Hvis jeg blir hjemme, eller reiser et sted alene, kommer jeg allikevel til å si til barna at jeg er hos foreldrene mine, så de ikke skal synes synd på meg. Her jeg bor (ikke Norge) blir alle frivillige arrangementer på julaften nedrent av skilte foreldre uten barn; i fjor måtte flere organisasjoner gå ut og si tusen takk, men nå hadde de all den hjelpen de trengte! Ellers kunne jeg absolutt vurdert det samme. Høyfjellshotell har jeg ikke helt råd til. Skal også jobbe i romjula, så det måtte bli en kort reise et eller annet sted, f.eks. en storby. HI Anonymkode: 1026a...2ab
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 jeg og samboeren drar på ferie, mine 2 barn på 10 og 12 er hos far fra 20 desember til 1 Januar, blir den siste ferieturen vår før barnet vårt kommer i mai. skal en tur til Thailand fra 20 desember til 30 Anonymkode: c6dec...426
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 Første jul uten ungene her også. Jeg skal jobbe på ettermiddagen/kvelden, heldigvis. Hadde tatt på meg vakt om jeg hadde fri. Anonymkode: 8d547...906
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første jul uten ungene her også. Jeg skal jobbe på ettermiddagen/kvelden, heldigvis. Hadde tatt på meg vakt om jeg hadde fri. Anonymkode: 8d547...906 Jobben min er stengt julaften og helligdagene, så jeg kan ikke ta ekstra jobb, hvis ikke hadde jeg gjort det, jeg også. Er litt fristet til å være her alene og bare nyte noen fridager i ensomhet - gå lange turer, gå på midnattsmesse julaften, lese bøker... HI Anonymkode: 1026a...2ab
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Jekker en øl klokken 17.00 mens jeg hører på sølvguttene med beina på bordet ikledd joggedress. Så leser jeg en god bok og sovner på sofaen. Veldig behagelig og ikke noe stress med noe Anonymkode: ac199...96d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Koser meg! Julepyntet hus, ribba og surkålen og pent dekket bord. Finpysj og julemiddag alene (kunne dratt til familien men det er et stykke, så roligere og enklere å vente til ungene kommer dagen etter og dra alle sammen 1.dag), Sølvguttene og god julefilm og julemusikk og pyntet hus og god ro. Jeg vet jo at barna har det godt der de er, og at de kommer hit dagen etter og vi drar og feirer med min familie. Det er hva man gjør det til. Anonymkode: 2d01c...d78
Tekla123 Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Koser meg! Julepyntet hus, ribba og surkålen og pent dekket bord. Finpysj og julemiddag alene (kunne dratt til familien men det er et stykke, så roligere og enklere å vente til ungene kommer dagen etter og dra alle sammen 1.dag), Sølvguttene og god julefilm og julemusikk og pyntet hus og god ro. Jeg vet jo at barna har det godt der de er, og at de kommer hit dagen etter og vi drar og feirer med min familie. Det er hva man gjør det til. Anonymkode: 2d01c...d78 Dette! Bare at jeg tilbringer dagen med mamma. Går i kirken, spiser middag, åpner gaver og skravle litt. Hun drar i 20-21 tiden og da nyter jeg resten av kvelden med pysj og vin 😁
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg nyter kvelden i pysjen og gjør akkurat det jeg vil. Ifjor var jeg hundepasser for en kompis, bikkja liker ikke mass styrete unger, mye mennesker og mye lyd så da var den hos meg istede. Vi koste oss på sofaen og vandret gatlangs i pysjen på kvelden, veldig koselig. (Hadde det ikk vært for en exmann som plutslig skulle ha kontakt og ødlegge kvelden, han sa ikke hade engang når jeg flyttt ut, men den kvelden var vist kvelden. Ikke er han far til mine barn heller) Jeg har alltid kost meg hjemme alene når ungene ikke har vært hjemme, jeg jobber dagtid og min ex jobbet kveld. For meg er det ikke julaften uten barn, så for meg er det en etterlengtet alenekveld etter en hektisk mnd. Meg og ungene tat endag etter julaften der vi åpner gaver, lager oss god mat og bare nyter dagen. Jeg syns faktisk denne dagen er hyggeligere enn julaften for da er det ikke mas og kjas som det ofte blir på julaften. Jeg syns heller ikke det er noe trist å være alene. Jeg kan feire med familie eller venner, tilbudene står i kø, men etter førstejul jeg feiret hos min søster når jeg ikke hadde barn ble valget å være hjemme alene. Jeg velger det av fri vilje, jeg vet ungene koser seg der de er og de vet jeg nyter en alenekveld (selv om de igrunn alltid kommer hjem på kvelden. De vil våkne opp i sin egen seng og når de har minimalt samvær med faren fra før av holder det med denne dagen med han) Anonymkode: c3106...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå