Gå til innhold

Min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å skjønne min egen mor og jeg blir faktisk lei og flau av henne. Hun skal alltid være i sentrum. Aller verst er det når vi er sammen med andre, da skammer jeg meg faktisk. Istad så var jeg hos henne og en av hennes venninner kom. Denne venninnen hadde nettopp misteg sin tvillingsøster. Så jeg sa kondolerer osv. Hun snakket mye om hvordan søsteren var, hva hun hadde slitt med osv. Altså var det tydelig at hun hadde mye på hjertet og hun ønsket å få snakket om dette. Jeg hørte og stilte flere spørsmål. Det min mor klarte var å fortelle om alle de HUN har mistet. Og når hun begynner kan hun snakke om samme ting i 10 min. Skaø hun fortelle om da hun mistet faren så forteller hun så detaljert at man mister interessen for det hun faktisk skal fortelle om. Det er små detaljer som faktisk ikke er viktig for samtalen i det hele tatt. 

Lurer faktisk på hva som feiler henne. Flere som har lignende foreldre/familie? 

Anonymkode: c84e2...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Har vi samme mor?

Min er klin lik. Hun lytter overhodet ikke til andre, hun vare venter på at den som prater skal trekke pusten slik at hun kan kuppe historien med sitt eget. Jeg har begynt å be henne vente til folk er ferdig med å prate jeg. Bare stiller oppfølgingsspørsmål til den som først pratet og og ignorerer mamma. Hun forsøker gjerne to-tre ganger men innser til slutt at slaget er tapt. 

Anonymkode: 1dcb0...738

Skrevet

Mannen min er sånn. Blir til at ingen gidder å prate med han lenger. Heller ikke jeg.

Anonymkode: 8e41b...ce7

Skrevet

Har en venninne som er sånn. Er vi ute en jentegjeng som ikke har pratet sammen på lange tider, så går hele kvelden med å høre denne ene venninnen vår sin stemme. Får kun anledning til å prate sammen med de andre  hvis hun går for å kjøpe seg drikke eller en tur på do. Når hun kommer tilbake og ser oss i en samtale,så skriker hun ut et eller annet for å få oss til å stoppe opp, før hun hi er seg rundt og tyter hull i hodet på hele, gjengen. Skjønner godt hvorfor hun har valgt læreryrket, da får hun jo sikkert mer eller mindre prate hele dagen. 

Egentlig er det ganske irriterende, men vi har kjent hverandre i over 20 år, tror ikke dette forandrer seg, selv om vi er godt over 40, men vet at dette er årsaken til at flere har trekt seg ut fra vennegjengen vår og jeg har også distansert meg litt di siste årene. 

Anonymkode: d93a5...32d

Skrevet

Jeg kjenner to stykker som er sånn, min søster og broren til mannens bestekompis.

Felles for de begge er at de sliter psykisk....

Anonymkode: d51e0...63c

Skrevet

Noen snakker alt for mye når de får sosial angst eller blir nervøse . Kanskje det handler om det? 

Anonymkode: 766a2...2f8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen snakker alt for mye når de får sosial angst eller blir nervøse . Kanskje det handler om det? 

Anonymkode: 766a2...2f8

Det vet jeg, men da skulle jeg rett og slett sett flere grunner til at det er dette som plager henne. Hun er bare så egosentrisk at det blir flaut å være sammen med henne og andre. 

Synes det er «flaut» å sette henne på plass foran andre, så det har jeg ikke prøvd. 

Sånn som idag når hun MÅTTE fortelle den gangen min bestefar døde, altså hennes far. Så var det hele historien, om hvordan hun fikk vite det, hvordan moren hadde sagt fortalte henne det, hvordan hun dro til sykehuset, at hun ringte min far, hvor vanskelig hun syntes det var å løpe til bussen den dagen. Altså det er så jeg har lyst til å rope KOM TIL POENGET!!

Anonymkode: c84e2...a2e

Skrevet

Min far er slik. Når han ringer meg for å høre hvordan det går med barnebarna, så rekker jeg ikke å si noe mer enn "det går bra" før han begynner å snakke om dagen hans og hva han har gjort og må gjøre osv. Han er pensjonist så tror egentlig han føler han må fortelle alt det "spennende" som skjer i livet hans for at han skal føle seg verdifull. En gang vi gikk tur og vi møtte på min venninne, så begynte han å fortelle hele livshistorien sin. Da ble jeg så sint og kjeftet på han hjemme. Han gikk i private detaljer!

Anonymkode: 5945b...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...