Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Har i utgangspunktet verdens søteste svigerforeldre..de stiller opp for oss og alt det der.. er veldig glad i de... men.. De har hjulpet oss endel med husbygging. Men alikevel.. hvis det er oppussing hos de, forventer de at min mann skal stå på pinne så og si hver dag. De hadde et kjempeprosjekt gående i fjord. Da måtte min mann dit hele tiden å hjelpe til.. i den værste perioden hver dag etter jobb.. han var utrolig sliten.. men turte ikke si nei. Det er akkurat som de ikke forstår at vi har vårt også..har ingen grenser for å spørre, selv om de vet at vi er på randen pga krangling, unger og et hus som står på huet i oppussing. vi har mange barn og når han er borte må jeg og barna være alene. Nå har de kjøpt hytte og min man blir nesten forventet..skal bygge ut hytta med 1! Meter.. cut the crap liksom.. kjenner jeg koooker inni meg.. har hintet litt, men her om dagen måtte jeg si det i klartekst.. at jeg tror vi bør konsentrere oss om det vi holder på med i vårt eget hus nå litt fremover så vi får soverom til alle osv.. da får man svar som.. vi skal jo bare låne han.. han kommer jo tilbake på søndag osv.. må man bli spydig for at de skal forstå at vi faktisk er på randen til samlivsbrudd pga all kranglingen om oppussing som aldri blir ferdig. Endte med den krangelen etter at jeg pent prøvde å si ifra sist. Da er det akkurat som han holder med de og ikke forstår hvor mye dette betyr. Jeg er rådløs... og bokstavelig talt MØKKLEI!!! Anonymkode: f4b59...8fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Vel, det er din mann som må si ifra til dem, så han får gro seg litt baller og ta hensyn til sin egen familie. Så det er han du må ta det med, for det er han som må se hva dette gjør med dere som par og familie. Anonymkode: 9be4c...480
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Du må ikke bli spydig for å fortelle at dere står på randen av samlivsbrudd pga evig oppussing. Hvis det er noe sannhet i det kan du bare si det rett ut. Ingen grunn til å gå rundt grøten. Anonymkode: da391...45a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 Rett frem og ærlighet er gjerne nok, selv om noen i den generasjonen mener det er deres tur til å ta imot siden de selv har gitt og ofret i alle år.... Jeg ser det litt mer svigermor, hun er langt i fra redd for å spørre om ting, men hun tar nei for et nei uten å bli sur, ihvertfall er hun ikke sur så lenge Anonymkode: 3dcd8...da8
Superdolly Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg tenker at du eksploderer på feil personer. Du får ta det opp med mannen din. Han er voksen og må sette grenser for seg selv, også når det er hans foreldre som spør. Har du spurt ham hvorfor han ikke sier nei? Har du spurt ham om han vil at du skal snakke med foreldrene hans for ham og si nei på hans vegne? Jeg skjønner at du er sliten og lei og oppgitt, men det er altså din mann som må innse realitetene her og sette grenser. Det er han som må si til sine foreldre at han er så sliten at han er i ferd med å klappe sammen, ikke du. Det er han som må ta innover seg at hans valg fører til at dere nå står på randen av samlivsbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå