Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Internett. Facebook. Og andre sosiale medier. Som Twitter, men særlig Facebook. Jeg har lagt merke til at kvinner legger ut bilder, mange bilder, det gjør menn også, men kvinner legger vel ut, uten at jeg har forsket veldig intenst og nøyaktig på dette, legger ut bilder og seg selv når de føler seg fjonge. Og det er fint. Noen av dem er stylet, og noen er ikke. Kanskje litt god belysning. Jeg legger merke til, og det skal vi applaudere, fremsnakking og klapp på skulderen og heia-rop og backing. Over en lav sko. Jeg lurer på, og jeg syntes jo dette her er kjempefint, men det er et lite men her, "søta", "fine", "så pen du er", "flotteste", "du har jo ikke forandret deg noe på 47 år", "fine damen", "finest", "hjerter". Jeg lurer på om også menn skal begynne å bruke dette systemet? Anonymkode: b05ac...523
Det var en gang et menneske Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Også har du hauger med damer (og menn) som legger ut skrytebilder av seg selv i Jotunheimen, på tuppen av Prekestolen, i en Gondol i Venezia, i toppen av et tre i klatreparken, på shopping i New York med skritteller, på dykkekurs i Thailand, eller på toppen av Galdhøpiggen. Er glansbilde av spreke nordmenn med et aktivt og rikt liv vi andre helt sikkert higer etter. Eller bilder fra venterommet på legekontoret med tidenes forkjølelse, legevakta med ankel i dobbel størrelse, eller sykehuset med intravenøst tredd inn i årene på grunn av en operasjon. «Tapre» mennesker med behov for litt cyberempati. Sånn sett liker jeg de som ikke har peiling på estetikk, belysning eller vinkler. Bilder i froskeperspektiv som får med seg hele dobbelthaka og innsiden av neseborene, eller livløse øyne med tunge øyelokk og halvt gapende munn. I overkant ærlig, uten at de skjønner det selv.
Nyttårs barn Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Facebook er en måte vi kan iscenesette oss selv på.
prekæs Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 Det hadde ikke gjort noe Å være litt snill mot en som muligens trenger et hyggelig ord, har aldri skadet noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå