Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Mange foreldre med belastninger, sykdom, i sorg eller krise, bruker det de har av krefter på å håndtere hverdagen og holde hodet over vannet. Mange klarer ikke å forholde seg til lekser på toppen. Eller minoritetsspråklige familier, uten forutsetning for selv å kunne hjelpe barna sine med leksene. For barn som allerede henger etter på skolen, gjør lekser forskjellene enda større, og er en oppskrift på økte ulikheter og klasseforskjeller. https://www.dagbladet.no/kultur/pa-tide-med-leksefri-skole/69799450?fbclid=IwAR1Df8toqph2LNRvcLrNgxcgYyCuhbe5i3ErIP4atJeVEZK-5Av2JDZD678 Anonymkode: 19dee...9d0
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Det er ikke til å komme fra at barn kommer fra forskjellige typer familier, og det er ingen hemmelighet at de ressurssvake stiller litt svakere videre i livet. Men å kutte ut lekser for at alle skal få like muligheter blir for teit altså, fordi noen er mer ressurssvake skal alle ned på deres nivå? Jeg er selv ufør med utallige diagnosner, men jeg er ikke for en leksefri skole. Tonnevis av lekser trenger de ikke på barne- og ungdomsskolen, men litt trenger de for å lære seg å jobbe strukturert og alene med ting for å lære dem. Anonymkode: 6ac4b...f23
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg er for leksefri skole, men argumentasjonen din er helt på tryne. De som er gode fra før skal liksom ikke få lov til å bli bedre? Jeg ville heller hatt en time lenger skoledag og tid til øving i skolen, fordi barna mine har alt for lange arbeidsdager! Anonymkode: 9229b...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå