Gå til innhold

Blir dette for pompøst å skrive i en søknad på jobb i barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et ørlite utdrag:

"Jeg er glad i barn og genuint opptatt av deres
trivsel og jeg vet med meg selv at jeg ville strukket meg svært langt for å møte hvert enkelt barns behov og se dem som et eget individ"

 

Blir det for overdrevet og pompøst i en søknad? 😅

Anonymkode: 54ba4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det, men ville tatt bort « jeg vet med meg selv». Det er føleri. Skriv heller «derfor vil jeg strekke meg langt...»

Anonymkode: 51ac2...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke det, men ville tatt bort « jeg vet med meg selv». Det er føleri. Skriv heller «derfor vil jeg strekke meg langt...»

Anonymkode: 51ac2...6bf

Det har du rett i, takk! 

Anonymkode: 54ba4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vil strekke deg svært langt, legger du lista høyt for deg selv. Jeg har sikkert et mer kynisk menneskesyn, men jeg hadde lest det som om du smører for tykt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kontinuum skrev:

Når du vil strekke deg svært langt, legger du lista høyt for deg selv. Jeg har sikkert et mer kynisk menneskesyn, men jeg hadde lest det som om du smører for tykt på. 

Enig i dette.

Anonymkode: d0e97...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kontinuum skrev:

Når du vil strekke deg svært langt, legger du lista høyt for deg selv. Jeg har sikkert et mer kynisk menneskesyn, men jeg hadde lest det som om du smører for tykt på. 

Takk for input:)

Anonymkode: 54ba4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stilling søker du på? 

Hos oss hadde du nok fått intervju på flekken. Vi fikk inn over hundre søknader, hvor tre av dem var greit nok skrevet. 

Veldig mange uleselige (googletranslate) og svært mange med dårlig muntlig språk.

"Jg er skole lei og vil jåbbe. Kan jg få jåbbe hos dere plis? jg er glad i barn :)" 

Anonymkode: f27eb...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det funker bra. Men dropp unødvendige forsterkende adjektiv. "Jeg vil strekke meg langt" høres vel så overbevisende ut som "jeg vil strekke meg svært langt".

Anonymkode: f7bdb...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken stilling søker du på? 

Hos oss hadde du nok fått intervju på flekken. Vi fikk inn over hundre søknader, hvor tre av dem var greit nok skrevet. 

Veldig mange uleselige (googletranslate) og svært mange med dårlig muntlig språk.

"Jg er skole lei og vil jåbbe. Kan jg få jåbbe hos dere plis? jg er glad i barn :)" 

Anonymkode: f27eb...f26

Hehe, ser den! 😅

Det blir nok en ufaglært assistentstilling. Jeg har ikke relevant fagbrev men har jobbet som au pair tidligere så vil si jeg har en viss kompetanse og erfaring å skilte med.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det funker bra. Men dropp unødvendige forsterkende adjektiv. "Jeg vil strekke meg langt" høres vel så overbevisende ut som "jeg vil strekke meg svært langt".

Anonymkode: f7bdb...da1

Takk:) Da dropper jeg "svært".

Anonymkode: 54ba4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i barn og genuint opptatt av deres
trivsel og jeg vet med meg selv at jeg ville strukket meg svært langt for å møte hvert enkelt barns behov og se dem som et eget individ

Jeg er glad i barn, og genuint opptatt av deres trivsel. Jeg vil også trekke meg svært langt for å møte hvert enkelt barns behov. Det er viktig for meg å hvert barn som et eget individ. 

Skilletegn er ikke en skam, og ikke bland flertall og entall i samme settning. se dem som et eget individ

Ikke skriv i fortid, du er forhåpentligvis ikke død? 

 

Anonymkode: e2286...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempe bra ut.vi fikk en søknad i bhg av som hadde en annen utdannelse(skal ikke nevne hvilken), hvor det var en lang avhandling over hvor lite kompetente de i bhg var og hun kom til å heve nivået betraktelig.også ett avsnitt om hvor udugelige de i bhg til hennes barn var.

ikke akkurat det smarteste når en søker jobb🙈

Anonymkode: e0e07...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skriv glad i barn! Omformuler deg; genuint interessert i barn, og opptatt av barns egenverdi, utvikling, læring og trivsel. (Eller noe lignende) 

de fleste er glad i barn- og det at man er glad i barn er ikke ensbetydende med å gjøre en god jobb i barnehage.

videre bør du skrive noe om ønske om å lære mer om barns utvikling for å jobbe for å bidra til at barnehagens samfunnsmandat blir oppfyllt ( i og med at du er ufaglært, les deg i tillegg opp på både barnehagelov og rammeplan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad i barn og genuint opptatt av deres
trivsel og jeg vet med meg selv at jeg ville strukket meg svært langt for å møte hvert enkelt barns behov og se dem som et eget individ

Jeg er glad i barn, og genuint opptatt av deres trivsel. Jeg vil også trekke meg svært langt for å møte hvert enkelt barns behov. Det er viktig for meg å hvert barn som et eget individ. 

Skilletegn er ikke en skam, og ikke bland flertall og entall i samme settning. se dem som et eget individ

Ikke skriv i fortid, du er forhåpentligvis ikke død? 

 

Anonymkode: e2286...203

Hørt om futurum?

Anonymkode: 5953f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ulenissen skrev:

Ikke skriv glad i barn! Omformuler deg; genuint interessert i barn, og opptatt av barns egenverdi, utvikling, læring og trivsel. (Eller noe lignende) 

de fleste er glad i barn- og det at man er glad i barn er ikke ensbetydende med å gjøre en god jobb i barnehage.

videre bør du skrive noe om ønske om å lære mer om barns utvikling for å jobbe for å bidra til at barnehagens samfunnsmandat blir oppfyllt ( i og med at du er ufaglært, les deg i tillegg opp på både barnehagelov og rammeplan)

Jeg er helt uenig med deg i dette. Det er altfor pompøst det, og ikke noe hi burde skrive i søknaden.

Anonymkode: 4b0d3...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt uenig med deg i dette. Det er altfor pompøst det, og ikke noe hi burde skrive i søknaden.

Anonymkode: 4b0d3...eba

Det synes ikke jeg. Tiden da hvem som helst fikk jobb i barnehagen er straks forbi. I min kommune er den over forlengst. Her er det de som viser interesse for barnehagesektoren, som viser at de har evnen til å tilegne seg kunnskap om både barnehage og barn som blir tilsatt. De som er glad i barn - kommer svært skjelden videre til intervju. i min kommune er det stort sett bare prdagoger og fagarbeidere som blir tilsatt i barnehagene og blir man tilsatt uten formell kompetanse må man virkelig vise at man innehar kunnskap. 

Hi må også huske å lese utlysningsteksten nøye, og skrive noe om seg selv og det de etterspør i utlysningsteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke se DEM som ET eget individ. Du kan se dem som egne individ.  

Anonymkode: 2ea1d...263

Har ordnet:) Takk for gode tips alle sammen!

Anonymkode: 54ba4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Ulenissen. "Glad i barn" er en sånn lodden, rosa greie som ikke sier noe som helst om dine kvalifikasjoner eller motivasjon for å ønske å jobbe med barn. Dessuten er de færreste glade i alle barn, og det vet alle som har erfaring med unger. Ville du forresten skrevet at du er " glad i gamle mennesker"  om du søkte jobb på sykehjem eller "glad i tenåringer" om du søkte jobb på ungdomsskolen? Skriv heller at du trives med å jobbe med barn eller noe av det Ulenissen foreslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...