Gå til innhold

Truer med utkastelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huseier bryter loven om helligdagsfred (BRÅKER hver helg, særlig på søndag). Pusser opp. Det er skikkelig støy og bråk, inkl. bruk av elektrisk sag, som helt klart bryter loven. Har fått beskjed om at hvis jeg gjør noe med det blir jeg kastet ut.

Er det lov å true med det, eller å gjøre det?

Anonymkode: 98bb9...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er urimelig. Når mener du han skal ha anledning til å pusse opp?

Anonymkode: bb7e7...8f8

Mandag-lørdag. 

§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Men nå svarer du ikke på spørsmålet mitt. 

Anonymkode: 98bb9...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Mandag-lørdag. 

§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Men nå svarer du ikke på spørsmålet mitt. 

Anonymkode: 98bb9...105

Den har utgått på dato.

Anonymkode: bb7e7...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den har utgått på dato.

Anonymkode: bb7e7...8f8

Nei, den har ikke det... Kan du ikke svare altså?

Anonymkode: 98bb9...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ordinær oppussing, inkludert elektrisk sag ikke er utilbørlig larm. De aller fleste er nok enig i det. 

Hva tenker du evt å gjøre med det?

Han kan selvfølgelig deg deg opp. Han trenger kun argumentere med at han skal bruke boligen selv. Da har du lite å komme med. 

Anonymkode: e7994...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huseier bryter loven om helligdagsfred (BRÅKER hver helg, særlig på søndag). Pusser opp. Det er skikkelig støy og bråk, inkl. bruk av elektrisk sag, som helt klart bryter loven. Har fått beskjed om at hvis jeg gjør noe med det blir jeg kastet ut.

Er det lov å true med det, eller å gjøre det?

Anonymkode: 98bb9...105

Det er ikke lov å true med eller gjøre det, men så lenge han ikke begynner tidlig så hadde jeg heller tatt med en tur ut når han holder på om jeg var deg. Greit naboskap er viktigere enn å ha retten på sin side i blant.

Anonymkode: 25c45...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker den regel gjelder støy ute/leilighetskompleks, men at han i sitt eget hjem må kunne få lov til å puser opp, selv på søndager. Du står fritt til å leie andre steder. 

Anonymkode: 20e6c...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker den regel gjelder støy ute/leilighetskompleks, men at han i sitt eget hjem må kunne få lov til å puser opp, selv på søndager. Du står fritt til å leie andre steder. 

Anonymkode: 20e6c...583

Den regelen gjelder Alle, den som leier har også sitt hjem der som de betaler for.

Han har valgt å  leie ut leiligheten, han står fritt til å ikke å ha valgt å leie ut. 

Endret av Øyne som ser!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde iallfall sagt deg opp som leigetakar om du hadde klaga på at eg pussar opp. Evt, berre fortsett å pussa opp sjølv om du klagar. 

Anonymkode: 962aa...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, du høres veldig kverulerende og vanskelig ut, og det hjelper lite på at du ramser opp lovverket. Hadde du gjort det til meg som huseier, og sagt at jeg ikke skulle få lov til å pusse opp leiligheten hadde jeg nok en kveld tenkt at kanskje jeg måtte pusse opp din leilighet også, og du måtte flytte. ;)

Anonymkode: 3b030...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bah, du høres veldig kverulerende og vanskelig ut, og det hjelper lite på at du ramser opp lovverket. Hadde du gjort det til meg som huseier, og sagt at jeg ikke skulle få lov til å pusse opp leiligheten hadde jeg nok en kveld tenkt at kanskje jeg måtte pusse opp din leilighet også, og du måtte flytte. ;)

Anonymkode: 3b030...c0a

Dette ☝️

Hadde engang en nabo i en blokk som var så irritert over at vi aldri ble ferdig med å pusse opp. Reglene var at det ikke var lov med noe bråk etter 19 på hverdager, etter 17 på lørdager og aldri på søndag og helligdager. Når skulle vi  da rekke å bli ferdig? Var bare kjøkken vi fikset og det kun pga råte, mugg og småkryp da tidligere eier hadde hatt vannlekasje og reparert ved å bare dekke til.

Anonymkode: cce38...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Øyne som ser!! said:

Den regelen gjelder Alle, den som leier har også sitt hjem der som de betaler for.

Han har valgt å  leie ut leiligheten, han står fritt til å ikke å ha valgt å leie ut. 

Du står fritt til å flytte.

Anonymkode: bb7e7...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du klagd hadde jeg ikke brydd meg det minste. I mitt eget hus pusser jeg opp når det passer meg. Blir du forstyrret flytter du.

Anonymkode: 86f06...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mandag-lørdag. 

§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Men nå svarer du ikke på spørsmålet mitt. 

Anonymkode: 98bb9...105

Denne paragrafen dekker faktisk ikke søndager,da dette ikke regnes som helligdag.

De helligdagene vi har i Norge er: 1.nyttårsdag,skjærtorsdag,langfredag,1. og 2. Påskedag,1.mai,17.mai,1. Og 2. Pinsedag, 1.og 2. Juledag. Så din utleier kan pusse opp så mye han vil på alle andre dager i tidsrommet 07.00-23.00.

Anonymkode: ba9c1...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Øyne som ser!! skrev:

Den regelen gjelder Alle, den som leier har også sitt hjem der som de betaler for.

Han har valgt å  leie ut leiligheten, han står fritt til å ikke å ha valgt å leie ut. 

De aller fleste som eier et hus med leilighet regner med at leietageren aksepterer oppussing i en periode, det ville folk i rekkehus o.l. også tålt

Om du ikke tåler det og velger klage og "gå videre" med klagen vil huseier måtte tenke om igjen og si at ok, da kan jeg ikke leie ut i perioden jeg pusser opp og du må flytte.

Du vil uansett tape denne kampen.

Anonymkode: c36c8...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De aller fleste som eier et hus med leilighet regner med at leietageren aksepterer oppussing i en periode, det ville folk i rekkehus o.l. også tålt

Om du ikke tåler det og velger klage og "gå videre" med klagen vil huseier måtte tenke om igjen og si at ok, da kan jeg ikke leie ut i perioden jeg pusser opp og du må flytte.

Du vil uansett tape denne kampen.

Anonymkode: c36c8...609

Du tar feil. Det er ikke utkastelsesgrunn å pusse opp andre steder enn hi sin leilighet

Anonymkode: 959b5...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Det er ikke utkastelsesgrunn å pusse opp andre steder enn hi sin leilighet

Anonymkode: 959b5...fa0

Da hadde jeg malt et par vegger i leiligheten også. Problem løst...

Anonymkode: 20e6c...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Det er ikke utkastelsesgrunn å pusse opp andre steder enn hi sin leilighet

Anonymkode: 959b5...fa0

DU tar feil. Det er utkastelsesgrunn dersom man selv trenger leiligheten. Det er ikke noe krav at man skal bruke leiligheten direkte. I dette tilfellet trenger huseier leiligheten - han trenger at den står tom slik at han kan få pusset opp hovedboligen sin.

Anonymkode: 1874a...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DU tar feil. Det er utkastelsesgrunn dersom man selv trenger leiligheten. Det er ikke noe krav at man skal bruke leiligheten direkte. I dette tilfellet trenger huseier leiligheten - han trenger at den står tom slik at han kan få pusset opp hovedboligen sin.

Anonymkode: 1874a...d40

Men ingenting i hi sitt innlegg tilsier at huseier trenger hi sin leilighet

Anonymkode: 959b5...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ingenting i hi sitt innlegg tilsier at huseier trenger hi sin leilighet

Anonymkode: 959b5...fa0

Jo, det er jo akkurat det det står. Han sier at om hun går videre med klagen på bråk vil hun bli kastet ut...

Anonymkode: c36c8...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne paragrafen dekker faktisk ikke søndager,da dette ikke regnes som helligdag.

De helligdagene vi har i Norge er: 1.nyttårsdag,skjærtorsdag,langfredag,1. og 2. Påskedag,1.mai,17.mai,1. Og 2. Pinsedag, 1.og 2. Juledag. Så din utleier kan pusse opp så mye han vil på alle andre dager i tidsrommet 07.00-23.00.

Anonymkode: ba9c1...cf7

Tror du skal lese deg litt opp før du påstår ting. 

Søndag er helligdag. Mange av de dagene du ramser opp er ikke helligdager, men høytidsdager. Er bare å lese Lov om helligdager og helligdagsfred. Ikke vanskelig å finne. 

Anonymkode: a7304...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er jo akkurat det det står. Han sier at om hun går videre med klagen på bråk vil hun bli kastet ut...

Anonymkode: c36c8...609

Han kan rett og slett bare si jeg trenger leiligheten selv fordi jeg pusser opp hvis du klager på bråk. Han må gjøre seg ferdig.

Anonymkode: 8772d...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å bli utleier mister man noe av den friheten man har ved å bo alene i en bygning. Loven gjelder for alle, og han kan sikkert påstå at hi må ut fordi han skal pusse opp, men da må han faktisk gjøre det. 

Anonymkode: cc25f...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tror du det kommer noe godt ut av å protestere på at huseier pusser opp sitt eget hus? Tror du at dine behov i ettertiden vil bli hovedprioritet for huseier, tror du at referanse fra utleier vil bli god? Alle med eiendom restaurerer og pusser opp innimellom, du også den dagen du får egen bolig. Da vil det sannsynligvis fungere som følger: Naboer gir og tar, fikser naboen den ene uken, godtar man det, siden man vet at neste uke er det dem selv som lager støy. Å fly rundt å kverulere over oppussingstøy trenger du ikke. Du er ikke bundet til egen eiendom, så da er det bare å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...