Gå til innhold

Jeg elsker samboeren min.. men han er så vanvittttig sta!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han ser rett og slett ikke grunnen til at det oppstår krangler.. og jeg gir meg ikke jeg heller.. så jeg er nok like sta..når jeg ikke kommer til en løsning begynner jeg å mase.. hele tiden.. men hadde vi blitt enige om ting ville det ikke oppstått situasjoner. Eksempel: han blir sur når jeg ber han si opp abonementet på treningssenteret.. har ikke vært der på fire år.: D Kunne fått en tur sammen for det.. eller.. begynn å trene. Han drøyer og drøyer.. og blir sur for at jeg maser.. er sånn med det meste her i huset. Han er lei mas. Er det så vanskelig liksom: S ? Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få til et kompromiss på ting som dette.. eller må jeg bare slutte å mase og finne meg i alt.. hva gjør andre i lignende situasjoner uten at det blir skilsmisse blandt folk? Jeg trenger sårt råd ❤️

Anonymkode: 73d3f...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du maser om Da? 

Vært samme  samboer i 7 år og aldri kranglet. Diskusjoner har vi. 

Hva så om han ikke bruker treningssenteret?hans penger hans valg.

Anonymkode: 862bf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker godt etter er det der en kamp du trenger å vinne?hva får du utav det?om du tar en runde med deg selv og spør deg selv så kanskje du slutter å hakke på mannen.Er det verdt å ha det utrivelig i hjemmet sitt pga noe sånt?

Anonymkode: 56a56...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du maser om Da? 

Vært samme  samboer i 7 år og aldri kranglet. Diskusjoner har vi. 

Hva så om han ikke bruker treningssenteret?hans penger hans valg.

Anonymkode: 862bf...9ce

Personlig hadde jeg også «mast» om mannen kastet omtrent 6000 kr ut av vinduet HVERT PR!! Ingen liker da det - uansett hvor separat økonomi man har! Akkurat dom ingen liker en som ikke bidrar i huset. 

Løsningen er sette seg ned å finne ut av hvordan man vil ha ting. Lage budsjett og finne ut av hva man vil bruke penger på - hva som skal gå til fellesskapet og hva som er egne midler man kan disponere fritt, bli enige om hvem som skal gjøre hvilke oppgaver og når de skal gjøres; feks husvask, ukeshandling, hvem lager middag osv. 

Han må være villig til p sette seg ned å lage en oversikt og en plan. Han må kunne komme med forslag på hva han skal bidra med og han må holde seg til det dere evt avtaler. 

Anonymkode: 8f6b9...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har delt økonomi så er det fortsatt hans penger. Så lenge han ikke klager på dårlig råd, så la han klatte bort pengene da. Så fremt det ikke går utover felleskapet.  Hun kan spørre/ be så mye hun vil, det er hans valg. 

Jeg Har en samboer som snuser og jeg kan be han slutte, men så lenge han bruker sine penger og ikke felleskapets så har jeg ingenting med det. I det han begynner å klage på dårlig råd/ er blakk så sier jeg noe. 

Anonymkode: 862bf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler uansett hva jeg sier eller gjør at han ikke respekterer meg.. han unner meg ingenting.. og respekterer ikke mine følelser. Hadde driti i om han betate f.eks treningssenter å ikke var der hadde vi hatt penger til det.. men sånn det er nå kan han dra på guttetur mens jeg får ikke lov å ta med meg barna i svømmehallen engang.. da synes jeg faktisk det er lov å si ifra..

Anonymkode: 73d3f...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler uansett hva jeg sier eller gjør at han ikke respekterer meg.. han unner meg ingenting.. og respekterer ikke mine følelser. Hadde driti i om han betate f.eks treningssenter å ikke var der hadde vi hatt penger til det.. men sånn det er nå kan han dra på guttetur mens jeg får ikke lov å ta med meg barna i svømmehallen engang.. da synes jeg faktisk det er lov å si ifra..

Anonymkode: 73d3f...a12

Høres ikke ut som et ideelt samliv. Prøv å snakk med han på en skikkelig måte , la han få høre hvordan handlingene hans påvirker hele familien. Har man barn i tillegg syns jeg ikke det skal være forskjellsbehandling med mine og dine penger , med mindre man har mer enn nok av det.  Hadde ikke orket å være med en sånn person, han må skjerpe seg hvis det skal vare. Dere burde prøve å diskutere uten at det går over til krangling 😊  håper det ordner seg 

Anonymkode: 02bcd...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er villig til å lage begrensninger i barnas liv for å holde på abonnement han ikke bruker og gutteturer?  Lite raust. Greit nok at man ikke har felles økonomi, men å se på at partner og barn ikke kan delta på aktiviteter og moro, det hadde jeg ikke godtatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...