Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Flere som er medlem der? Meldte meg ut etter noen uker. Alt som blir skrevet er hvor fæle legene er, og meg, meg og atter meg. For en merkelig gruppe. Minnet meg om sånner grupper mot barnevernet. Som om legene har gått sammen for å gjøre det fælt for alle som trenger smertestillende. Selvsagt må legene følge med, og blir det overforbruk så er det legens jobb å reagere. Min erfaring er at legene har stor forstålse, og hjelper etter beste evne, men det er helt uhørt inne i den gruppen. Anonymkode: 20220...c11
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Mange grupper er sånn... Jeg har ME og prøvde til å begynne med være med i noen grupper, men istedenfor å støtte hverandre opp er det liksom om å gjøre å ha det verst og dra hverandre ned. Når man skal prøve å få en så god livskvalitet man kan med en sykdom nytter det ikke å omgi seg med mennesker som skal dra deg ned ihvertfall... Jeg skjønner at man trenger utløp for frustrasjon av og til, at man må klage litt av og til osv, men jeg skjønner ikke den mentaliteten hvor man skal gjøre mest mulig ut av hver minste lille ting og bare finne ut hvilke måter man har det verre enn andre på. Har en venninne som opplevde det samme da hun fikk hjerneslag, hun meldte seg inn i en gruppe med unge mennesker som hadde hatt slag. Men der var samme greia, ikke om å gjøre å dra hverandre opp og hjelpe hverandre til en god hverdag, bare om å gjøre å snakke hverandre ned og hele tiden finne ting som gjør hverdagen så ille som mulig. Mange har nok nytte av å møte folk med samme sykdom som seg selv, men disse facebook-gruppene tror jeg ofte blir litt for sykdomsfiksert og fokuset helt feil. Man skal jo hjelpe hverandre opp, ikke dra hverandre ned. Anonymkode: 3d23c...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå