Gå til innhold

Hadde du utsatt prøvingen til april eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 29 på nyåret og føler tiden er inne for å starte familie❤️ Har alltid hatt et ønske om å få første barn før 30. Men starter vi prøving nå og fortsetter gjennom høsten og vinteren er jo sjansen stor for å få baby født i oktober eller senere. Kan selvfølgelig klaffe raskt og vi får juli/august/septemberbaby men vi kan jo ikke basere oss på det heller. Tenker du det er dumt når vi ikke har barn fra før, mtp modenhet? Vi har heller ikke så mye familie eller venner som har fått barn enda så vårt barn vil ikke få så mange eldre å "strekke seg etter" om man kan si det sånn. Men venter vi til april vil jeg være eldre og tar det tid å bli gravide går det jo enda lenger tid...🤔 

hva ville du gjort? Mvh Forvirret kommende førstegangsprøver 😅

Anonymkode: 6b0a0...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes helt ærlig at du skal legge alle tanker og forventninger om timing på hylla. Ha sex og se om det klaffer.  Kanskje gjør det det, kanskje gjør det det ikke. Drit i syklus og rigide planer,  ha sex og kos dere med det og sats på at dere får det til før det går for lang tid. 

Skrevet

Jeg ville kjørt på. En vet aldri hvor lang tid det det kan ta å bli gravid. Kanskje skjer det med en gang og kanskje tar det mange mnd. Jeg har selv tre barn, 2 planlagte og 1 uplanlagt. Den som ikke var planlagt er den som er født på den mest gunstige tiden på året 😂 De to andre som er barn nr 2 og 3 er født i januar og desember, og vi prøvde også med begge de å legge prøve start slik at det skulle bli vår/ sommer barn, men det slik ble det ikke. Når alt kommer til alt så spiller det liten rolle når på året man er født. Alle årstider har fordeler og ulemper. 

Anonymkode: 1f9e3...fe6

Skrevet

Jeg ville ventet.

For meg er det litt viktig at barnet er født første halvdel av året, og her viste deg seg at jeg også blir veldig lett gravid så jeg har kunnet time det.

Hadde jeg ikke blitt gravid hadde jeg fortsatt prøvingen og sikkert brydd meg mindre og mindre om når på året barnet var født, men siden jeg blir lett gravid har jeg nå fire barn som alle er født første halvdel av året.

Så i ditt tilfelle ville jeg ventet, også tatt det som det kom etter april/mai. 

Søsteren min prøvde forresten også å time, men datteren hennes ble født to mnd for tidlig og ble desemberbarn. Så noen garantier har man aldri, men jeg ville nå ventet likevel.

Anonymkode: 7997c...967

Skrevet

Det blir folk av barn som er født på høsten også. 

Og noe av det viktigste når man er gravid er at man må innse at man ikke har full kontroll på alt. Du får ikke planlagt alt i detalj uansett. 

Lykke til

Anonymkode: a787f...d24

Skrevet

Vi begynte i oktober og det tok mye lengre tid enn forventet (ble veldig lett gravid med de andre vi har). Hadde planer om å time det med ferie/barnehagestart i august osv., men det ble desemberbarn på oss. Når vi hadde prøvd såpass lenge ble vi bare kjempeglade for at det endelig klaffa. Så jeg ville ikke venta, men bare tatt det som det kom. Det er umulig å vite! Dessuten er det fordeler og ulemper med alt. Nå slipper jeg å gå gravid så lenge på vinterstid, jeg gleder meg til en rolig adventstid i permisjon og jeg slapp å være høygravid under den glovarme sommeren vi hadde. 😊

Anonymkode: b8c24...784

Skrevet

Vi ventet for å få vår-/sommerbarn, men jeg ble gravid og mistet mange ganger på rad. Hadde termin i både mars, april og mai blant annet. Da vi omsider klarte å beholde babyen i magen, ble det novemberbarn. Noen ting kan ikke planlegges, dessverre. Jeg ville startet prøvingen nå.

Anonymkode: 5d1a7...729

Skrevet

Vi brukte 8 mnd på førstemann. 

Anonymkode: 9ad16...c5b

Skrevet

Jeg hadde ikke utsatt, men du må jo gjøre det dere er mest komfortable med. 

Men som mange sier så er det fint at man har planer, men når det kommer til graviditeter er det ikke mulig å planlegge. Jeg skulle egentlig ha barn nummer to i april, men så stoppet det svangerskapet å utvikle seg før uke 13, så da fikk jeg i stedet et barn i desember. Sånn er livet!

Og dessuten: barn født sent på året er ikke automatisk umodne og sent utviklet, altså. Uansett om du får et barn i februar eller i desember, så er du aldri garantert at barnet kommer til å være på et spesifikt sted i utviklingen på et spesifikt tidspunkt. 

Anonymkode: 18013...bc7

Skrevet

Jeg ville ikke ventet, vi planla nr 2 og tenkte at det hadde passet bra i begynnelsen av året, han satt på første forsøk, og er født i november. Tenkte nr 3 skulle gå like greit, ble lett gravid, men har mistet flere ganger. Har hatt termin både i mai, i juli og i mars. Sliter desverre nå med å bli gravid, og akkurat når på året en evt baby skal bli født er egentlig det siste jeg tenker på.

Anonymkode: 5276f...a78

Skrevet

Jeg har både oktoberbarn og novemberbarn. Det er ikke noe galt med høst&vinterbarn. Siste barnet her brukte vi 3 år på å få... Ikke vent du og ta ting som det kommer!

Anonymkode: 216af...ce4

Skrevet

Jeg har ett aprilbarn og ett novemberbarn; siste har vært tidligst ute med alt (gikk tidlig, snakket tidlig, sluttet med bleie tidlig og er flinkere på skolen). Jeg er oktoberbarn og var også ganske tidlig ute med mye, jeg var enebarn. Eldste har mange gode kvaliteter som lillesøster ikke har altså, to fantastiske jenter på hver sin måte 😄

Anonymkode: 92fc0...a3a

Skrevet
På 22.10.2018 den 18.43, Anonym bruker skrev:

Jeg fyller 29 på nyåret og føler tiden er inne for å starte familie❤️ Har alltid hatt et ønske om å få første barn før 30. Men starter vi prøving nå og fortsetter gjennom høsten og vinteren er jo sjansen stor for å få baby født i oktober eller senere. Kan selvfølgelig klaffe raskt og vi får juli/august/septemberbaby men vi kan jo ikke basere oss på det heller. Tenker du det er dumt når vi ikke har barn fra før, mtp modenhet? Vi har heller ikke så mye familie eller venner som har fått barn enda så vårt barn vil ikke få så mange eldre å "strekke seg etter" om man kan si det sånn. Men venter vi til april vil jeg være eldre og tar det tid å bli gravide går det jo enda lenger tid...🤔 

hva ville du gjort? Mvh Forvirret kommende førstegangsprøver 😅

Anonymkode: 6b0a0...072

Kjør på! Det ville jeg gjort 

Jeg fikk første barn etter at jeg hadde fullført 1.året på sykepleier (var 27 år da). Venter 2.barn i juni og er da 32 år. Jeg har vikariat fram til mars  (var ferdig utdannet i juni). Man angrer aldri på barn man får og alt ordner seg på perfekt vis 😊

Anonymkode: ccec3...9ae

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjør på! Det ville jeg gjort 

Jeg fikk første barn etter at jeg hadde fullført 1.året på sykepleier (var 27 år da). Venter 2.barn i juni og er da 32 år. Jeg har vikariat fram til mars  (var ferdig utdannet i juni). Man angrer aldri på barn man får og alt ordner seg på perfekt vis 😊

Barnet jeg har nå er født i september 😊 September er bra måned, men tror juni er bedre 

Skrevet
På 22.10.2018 den 18.59, amandine skrev:

Jeg synes helt ærlig at du skal legge alle tanker og forventninger om timing på hylla. Ha sex og se om det klaffer.  Kanskje gjør det det, kanskje gjør det det ikke. Drit i syklus og rigide planer,  ha sex og kos dere med det og sats på at dere får det til før det går for lang tid. 

Ikke enig . Vi hadde sex i de mest fruktbare periodene da vi produserte nummer 2. Jeg ble gravid i 2 PP 

Man kan ha sex en gang i uka i 10 år uten å klaffe. Er viktig hvis man vil lykkes å ha sex på de mest fertile dagene 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor HI skal "kjøre på" fordi andre har slitt? Det kan jo godt hende hun blir gravid i løpet av en måned eller tre og da kan hun jo fint planlegge at barna skal være født første halvdel av året....

Jeg skjønner at det ikke spiller noen rolle hvis man ikke blir gravid, om man mister e.l., men om man kan planlegge det så gjør man da det.

Veldig greit når de skal begynne i barnehagen, når de begynner på skolen og ikke minst når de fyller 16 og 18 år. Eldste her er 17 år og har begynt kjøre for å ta lappen nå, at han blir 18 i februar neste år er jo helt fantastisk for han. Han har en kompis som er født i november, selvfølgelig er det bedre å være født i november enn å ikke være født i det hele tatt, men den kompisen er temmelig misunnelig og synes det er dritkjipt å gå gjennom hele neste sommer uten å ha lappen, uten å ha lov til å ta en øl osv ;)

Anonymkode: 7997c...967

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enig . Vi hadde sex i de mest fruktbare periodene da vi produserte nummer 2. Jeg ble gravid i 2 PP 

Man kan ha sex en gang i uka i 10 år uten å klaffe. Er viktig hvis man vil lykkes å ha sex på de mest fertile dagene 

Det kommer nok an på. Hos oss er nr 1 og nr 2 her produsert litt på lykke og fromme. Har holdt på med nr 3 så og si kun på de mest fertile dager i 2 år, og hatt 4 sa på denne tiden. Det siste året har jeg bare ikke blitt gravid før det plutselig klaffet, men så endte det med en sa nå også. Og vi har hatt seg annenhver dag i eggløsningsdagene(i 1 helt år).

Anonymkode: 5276f...a78

Skrevet

Det spiller da virkelig ingen rolle når på året barnet er født.. det er kjipt det året du er 17 og blir 18, men skal du virkelig planlegge graviditeten utifra det..? Barn er uansett så forskjellig, så det hadde jeg uansett ikke giddet å planlegge etter.

Vi har et barn født i oktober og en i februar. Det er oktoberbarnet som alltid har vært mest selvstendig og klar for alle overganger i livet. Det er svært liten forskjell på et barn født i juni eller november altså.. 

Anonymkode: bea93...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...